Juarno Arnold Jurrit geboren.

Discussie in 'Geboren' gestart door JoMi, 2 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Hallo allemaal, toch hier ook nog maar even een berichtje plaatsen. Onze zoon is geboren op 19 mei.

Hier even een klein verslag van de bevalling van onze zoon Juarno Arnold Jurrit en hoe het nu met ons gaat.

Maandag 18 mei moest ik om 9.30 op de kraamafdeling zijn voor een ctg-, urine- en bloeddrukonderzoek. De ctg was niet helemaal goed, er zat soms een dip in (hartslag van Juarno reageerde op mijn harde buiken). Dus moest ik met ctg naar de gynaecoloog voor overleg. Maar eerst nog even bloeddrukmeting. Die bleek zo hoog te zijn dat ik niet meer naar de gynaecoloog mocht en gelijk werd opgenomen. Bloeddruk was 164/112 en dat betekende dat de medicatie gelijk die middag werd verdubbeld van 3x 250 mg naar 3x 500 mg. Die dag heb ik in totaal 5,5 uur aan het ctg gelegen en hier waren meerdere keren te zien dat de hartslag van Juarno reageerde op mijn harde buiken.

Dinsdag 19 mei kwamen ze 's ochtends eerst mijn controles doen. Bloeddruk en temperatuur waren nu voor mijn doen heel er goed. Rond 8.30 is daar op de dinsdag altijd groot overleg tussen verpleegkundigen en artsen en wordt iedereen besproken hoe en wat verder. Om goed 9.00 kwam de verloskundige in opleiding naar mij toe en moest ik weer aan het ctg en vertelde zij mij dat ze zouden gaan kijken of ze mij zouden kunnen gaan inleiden. Ik was tenslotte 40 weken en 1 dag zwanger. Ik bleek gelukkig al 1 cm ontsluiting te hebben en om 9.50 hebben ze gel ingebracht. Eigenlijk meteen reageerde ik hierop met regelmatig al weeën. Om 14.00 dacht ik, zal maar eens gaan klokken en toen kwamen zij al om de 2 minuten en duurden ook een minuut lang ongeveer. Dus ik bellen en de verloskundige heeft om ongeveer 15.06 mijn vliezen gebroken. John heb ik toen gelijk gebeld en die kwam met spoed naar het ziekenhuis. Ik ben toen naar de verloskamer gereden. Ik kreeg vrij snel daarna zulke zware weeën die ik niet meer kon opvangen en heb toen om pijnstilling gevraagd. Ik kon gewoon niet meer. Er is toen een ruggenprik gezet en toen kon ik de weeën weer aardig opvangen. Juarno liet alleen heel vaak blijken met zijn hartslag dat hij het niet prettig vond en de gynaecoloog besloot daarom om een klein sneetje in het hoofdje van Juarno te maken om wat bloed te kunnen afnemen. Hiermee konden ze kijken of Juarno ook lichamelijk het zwaar had. Deze uitslag bleek hartstikke goed te zijn, dus werd besloten om nog steeds op de normale manier verder te gaan. Om ongeveer 19.00 had ik weer een wee en toen viel de hartslag van Juarno even helemaal weg en herstelde zich niet snel genoeg. Gemiddeld tussen de 60 en 70 slagen per minuut, de verloskundige had net daarvoor de gynaecoloog al aan de lijn gehad dat het op deze manier niet goed ging komen. Er werd gekeken hoeveel ontsluiting ik had en dit bleek 8 cm te zijn. Dus er werd gelijk besloten dat het een keizersnede zou worden. Als ik 10 cm had gehad, hadden ze waarschijnlijk met de vacuümpomp gehaald. Om 19.42 is dus onze zoon geboren en hij maakte gelijk een wereldstart volgens de gynaecoloog. Ik heb wel tijdens de bevalling en operatie een liter bloed verloren en ik heb ook pijn gehad tijdens de keizersnede. Ze hebben mij ook een paar keer pijnstilling extra moeten geven. Ik werd na de keizersnede naar de IC gebracht en om even over 20.30 werd Juarno bij mij gebracht en kon ik hem voor het eerst vasthouden. Om 23.50 werd ik van de IC weer naar mijn kamer gebracht.

Ik heb tot en met zaterdagmiddag 16.30 in het ziekenhuis gelegen. Om 17.00 zijn John en ik thuis gekomen met Juarno. De kraamverzorgster is van 18.00 tot 20.00 geweest en donderdag 28 mei was zij voor het laatst. Ik heb nog wat extra dagen gekregen in verband met mijn hoge bloeddruk, vocht en keizersnede. Mijn bloeddruk was zondag 160/100 en dinsdag 160/105. Woensdag ben ik ook te bloed prikken geweest naar het ziekenhuis in Emmeloord, de huisarts wilde graag weten of er ook bv. iets met mijn lever of zo aan de hand zou zijn (leverwaardes verhoogd, maar 2 weken later opnieuw geprikt en gelukkig weer goed). Dit betekend ook dat ik hierdoor deze week verder alleen bezoek van de naaste familie mocht ontvangen. Ik mocht eigenlijk verder niks doen, alleen voeten omhoog en rust, rust en nog eens rust. En natuurlijk het allerbelangrijkste, voeden en zorgen voor Juarno. Het gaat met Juarno heel goed en groeit gemiddeld nu ongeveer 40 gram per dag. Maar dat komt natuurlijk van de lekker borstvoeding die mama voor hem heeft. Het is als hij het buikje vol heeft een heel mooi en tevreden mannetje.

Nu gaat het heel erg goed, groeit ongeveer 250 gram in de week. Heeft nu wel last van de warmte, maar daar kunnen we jammer genoeg niks aan veranderen.

Groetjes JoMi.

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    gefeliciteerd :D

Deel Deze Pagina