Nine of Niene

Discussie in 'Babynamen' gestart door wensmamaa, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Niet Nine doen!!

Idd negen... Niene klinkt veel stijlvoller! In mijn optiek kan de zus van een Destiny of Nvynanaly Nine heten, maar de zus van een Sophie of Fleur heet Niene ;)

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Niene. Bij Nine denk ik aan 9.

3. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik vind Niene het mooiste staan en ook ik vind deze naam veel leuker dan Nina! Vind Niene veel zachter en liever!

4. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Niene staat wat mooier dan Nine.

En moet inderdaad ook aan de engelse vertaling denken van negen.

5. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Niene! Nine vind ik echt raar. Ik lees dan 9.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Niene.

Ik vind eigenlijk Nina, Nienke en Nynke leuker, maar dat maakt verder niet uit...

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik vind het allebei wel prima staan.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik dacht bij de titel van jouw topic absoluut niet aan 9, maar misschien was dat omdat ik de naam al kende of omdat er al gelijk Niene naast stond. Ik weet niet hoe het op me over was gekomen als ik het ergens 'los' had zien staan. Maar nu was de associatie er bij mij in ieder geval niet.

Nine is de oorspronkelijke Fropiese schrijfwijze. Maar ik vind Niene ook mooi. Misschien wel duidelijker voor niet-Friezen. Ik weet niet wat jullie eigen achtergrond is en of je er waarde aan hecht om een naam op de 'juiste' (oorspronkelijke) manier te schrijven of dat het je niet uitmaakt. Als je een stukje geschiedenis belangrijk vindt, zou ik voor Nine gaan. Vind je het bekangrijker dat de spelling en uitspraak gelijk duidelijk zijn, dan is Niene misschien een betere optie.

Ik moet mijn naam ook altijd spellen, omdat er meerder varianten in omloop zijn, en heb daar echt geen trauma aan over gehouden. Ik denk dat je dat toch steeds meer krijgt. Van steeds meer namen komen er meerdere schrijfwijzen in omloop. Als je jezelf voorstelt, horen mensen gelijk wat de juiste uitspraak is. En als je naam geschreven moet worden, is het een kleine moeite om je naam de eerste keer even te spellen. Leerkrachten en andere mensen die een naam vaak moeten schrijven, krijgen de naam toch op papier aangeleverd. Dus die weten dan ook gelijk hoe het moet.

9. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    Nine

heel mooie naam!

Deel Deze Pagina