Ik vind Nine veel mooier. Je schrijft immers ook geen Niena. Maar snap de verwarring wel. Toch was ik zelf gegaan voor Nine.
Maar je schrijft wel Liene, en geen Line.... Het is maar net waarmee je het wil vergelijken. Ik zou absoluut voor schrijfwijze Niene gaan. Buiten het feit dat het makkelijker is qua uitspraak, vind ik het ook mooier staan! En een ontzettend leuke naam!!!
Niene. Nine ziet er onaf uit voor mij. Nog nooit aan 9 gedacht, maar vind Niene gewoon mooier. Ik ken wel een Nine.
In eerste instantie dacht ik Nine, maar nu je het zegt het heeft ook de associatie "9" dus dan beter Niene.
Alhoewel ik Nine gewoon gelijk zou uitspreken als Niene snap ik de verwarring met 9 wel. Maargoed het is een naam geen getal. Voor de mooiheid zou ik voor Nine gaan.
Ik zou ook voor Niene gaan. Ik heb bij Nine ook gelijk de 9 associatie. De Engelse taal gaat in Nederland een steeds belangrijkere rol spelen, die associatie met met 9 gaat dus zeker niet minder worden in de toekomst.
Kende de naam nog niet dus ben even de betekenis gaan opzoeken. Helemaal verliefd geraakt nu! Hoewel Nine normaal gesproken een getal oproept, had ik dat hier niet en sprak ik het meteen als Niene uit. Succes met het zoeken naar de juiste spelwijze
Ik ken iemand die Nine heet.. ik heb nooit aan 9 gedacht toen ik die naam voor het eerst las.. nu door deze forum denk ik ohja 9 in het engels haha Ik vind het ook veel mooier dan Niene
Net als Mataraa. Ik ken ook iemand die Nine heet. Maar van vanaf het moment dat ik de naam voor het eerst las, nooit aan 9 gedacht. Ik zeg dus "Nine". Ik vind Niene daarentegen er juist heel raar uitzien. Beetje gemaakt zeg maar.
Ik vind Nine veeeeeeel mooier! Ik heb de naam al heel vaak voorbij zien komen, zowel hier als suggestie op ZP als 'in het echt'. En ik heb nooit een seconde nagedacht over de associatie met 9. En nu ik dat wel doe... Kan het me niet zoveel schelen. Ik denkt dat de meeste Nederlanders het toch wel als Niene zullen uitspreken, zo niet: kwestie van 1 x zeggen. Voorstellen doe je overigens meestal mondeling, dus zoveel problemen zullen er denk ik niet mee zijn. Alleen in het buitenland, maar hier zou ik t geen probleem vinden.
Absoluut Niene! Geen verwarring en iedereen weet gelijk hoe je het uitspreekt. Niks is zo vervelend voor een kind dan continu hun naar verkeerd gespeld zien staan..