Geen bolle maar holle aarde?

Discussie in 'De lounge' gestart door vragenvragen, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vragenvragen

6 jun 2013
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    https://archive.org/details/VPROdeholleAarde__deOchtenden_-radio1_

Een interessante gedachte: wonen we aan de binnenkant van een holle, of aan de buitenkant van een bolle aarde?
    - het bewijs van het topje van masten van schepen die we het eerst zien kan in de prullebak (doe deze oefening maar eens met verrekijker)
    - waarom zien we bij ontelbare sterren 's nachts niet een heldere hemel?
    - aarde lijkt vanuit raket soms een zwevend bol van wege het licht dat zich niet rechtlijnig en volgens rechtel lijn voortbeweegt.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat van die sterren: omdat ze te ver weg zijn om genoeg licht te geven?

3. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Niet nagekeken, maar de theorie ken ik wel. Was die man die dat bedacht had niet helemaal verguisd door de wetenschappelijke wereld. Ik vond het op zich wel "knap" dat hij onherroepelijk achter zijn theorie bleef staan.

Maar als de aarde hol zou zijn, dan zou men met de huidige techniek toch de "overekant" kunnen zien?

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hoe komen we dan met raketten het heelal in, als we IN de bol zitten?

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Als de aarde hol was had hij minder massa en zouden we hier dus rondzweven als op de maan omdat de zwaartekracht dan geen 1G zou zijn. En seismologisch is aangetoond dat de aarde een kern heeft die niet overeen komt met deze theorie.

Maar je houdt altijd pseudo wetenschappers en elke theorie is altijd leuk om iets anders op te verzinnen. Die holle aarde theorie is zelfs ooit gelinkt aan dat UFO's uit het midden van de aarde zouden komen :D

6. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Er schijnt toch lava in het midden van de aarde te zitten.... :D Dan zouden we onze billetjes verbranden!!

7. fafa

fafa Niet meer actief

Hahahaha

8. penseel

penseel Niet meer actief

Net zo iets al dat de aarde plat is??? Voor ze ontdekte dat hij rond was.

Lijkt mij als de aarde een soort ballon is je een zwevende ballon hebt we blijven nu toch ongeveer op een plek hangen in het heelal en draaien rond????

Ach ja te moeilijk om over na te denken voor mij.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #9 Devilschase, 5 jan 2015
    Laatst bewerkt: 5 jan 2015
    jaja, wat een drollenvanger die gast. Een holle aarde is net zoiets als droge regen, vierkante cirkel en een levend lijk. Het kan niet. Wat een nerd.

Volgens mij zie je vanuit de satellieten toch echt de buitenkant van de aarde of ben ik nou gek. Het is toch al duizenden jaren bewezen dat de aarde uit een korst bestaat en lava etc etc. Hoef je geen freakin raketgeleerde voor te zijn.

Hoe kan je nou in een bol leven. Lekker donker, aangezien de zon toch echt buiten de aarde schijnt, anders zie je ook geen maan en weet ik veel wat. Of neee, wacht eens even! De zon zit in de aarde, net als de maan en alle andere planeten die er zijn in het sterrenstelsel! Ja, dat is het! Jeetje zeg dat ik daar nog niet over heb nagedacht. Behoorlijk heet dan zo in de aarde, als de zon ook in de aarde zit.

En hoe komen de satellieten dan uit de aarde? Door een verbogen luik ofzo? En al die Apollo 1,2,3,4,5,6,7,8,9 raketten dan, die stijgen op met weet ik veel hoeveel kilometer per uur, die storten dan ergers neer in Australie ? En als je in het vliegtuig zit en je kijkt naar boven door het raampje dan denk je: Hey krijg nou wat, ik zie Rusland, nou zeg, dat is gek.

Sorry maar ik vind die theorie echt nergens op slaan. Mensen die dat geloven komen echt uit een ei. Of uit een kip. Want stel dat een kip eigenlijk geen kip is, maar een kat verscholen in het uiterlijk van een kip. Hoe kan die katkip, dan eieren leggen. Of zijn het holle eieren, met het embryo aan de buitenkant? En stel, stel dat een hond eigenlijk geen hond is, maar een hert in hondkleren..

Juist, zo kansloos is die theorie dus.

10. penseel

penseel Niet meer actief

Whaha satellieten uit de aarden whaha verborgen luik haha.:p

11. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik stuur steeds 'REACTIE AAN' naar 3030 maar ik ontvang niks?

:cool::p

Sorry, totaal offtopic maar ik moest het even zeggen

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Whahha under the dome

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    .klopt. Is geen geldige code...

14. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ik heb juist ergens gelezen (weet niet meer waar) dat de aliens aan de binnenkant van de aarde wonen en dat er ergens bij de noordpool of zuidpool een gat is. Ook een erg geloofwaardige theorie :)

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    haha, niet te geloven!

16. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Nou jaaaaaaa zeg :p

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    evangelist Klein Haneveld is er op bijbelse gronden van overtuigd dat we niet op een bolle maar in een holle Aarde leven

Joh, had dat er meteen bij gezet. Flapdrol.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh man, het begin van het audiofragment (rechtsboven op de site) al!
    1/3 van de ondervraagden* denkt dat de zon om de aarde draait.
    1/3 van de ondervraagden* weet niet hoe lang het duurt voor de aarde een keer om de zon is gedraaid. Velen denken dat het een maand duurt.

Het fragment waar dit trouwens over gaat, van de holle aarde, is ook al 50 jaar oud zo te horen. Haneveld is sowieso al bijna 30 jaar dood.

*) Ik vraag me dan ook af volgens welke steekproef dit is gebeurd

Deel Deze Pagina