mag de woningbouw dit doen?

Discussion in 'De lounge' started by marline1983, Feb 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hey meiden

ik ben erg boos nu
    ik zal het even uitleggen

ze hebben in september een stuk uit de muur gehaald bij youame's kamer aan de buitenkant
    nu zaten er nog 2 grote gleuven waardoor het op der kamer altijd tocht en ze wordt snachts wakker van de kou
    nu hebben we 2 weken geleden gebeld en kwam er een timmerman kijken :( hij zei dat het niet netjes was en dat er alweer een steen loszat er zat overigens ook geen steun balk onder
    en hij vroeg aan ons of het gecontroleerd was wat ze gedaan hadden
    nee niemand gezien
    dus hij heeft gebeld en we zouden binnen 2 weken terug gebeld worden voor een afspraak dat we thuis waren als ze zouden komen

nu zijn we 10 dagen weg geweest en tot mijn schrik kijk ik in de tuin liggen de fietsjes en speelgoed van youame aan de andere kant van de tuin ik dacht wat de F*ck is dit
    ik de buurvrouw gevraagt of zei dit had gedaan omdat ze op de kat paste en m de eerste avond al kwijt was
    nee had ze niet gedaan ze was niet verder dan de achterdeur geweest

dus ik zei als de woningbouw dit gedaan heeft zijn ze bij mij aan het verkeerde adres mijn vriend gekeken naar de muur en ja hoor de gleuven zijn dicht gemaakt :confused: :confused:
    ze hebben niet gebeld voor een afspraak geen briefje in de bus niks noppes nada :evil: ze zijn dus echt gewoon over de hek van de achtertuin geklommen zonder enig bericht
    ben zo booos ze hebben het speelgoed van youame gewoon in een hoek gesmeten :evil:
    wat nu mogen ze dit doen?

2. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Als ik het goed begrijp zijn ze dus alleen aan de buitenkant geweest?
    Ik denk dan wel dat dit mag. Maar desalniettemin hadden ze wel van te voren even contact met jullie mogen opnemen. Dat is wel zo netjes.
    Hoewel het natuurlijk wel fijn is dat de muur weer is gemaakt, zo kan je het ook bekijken.
    Maar waarom bel je de woningbouw niet zelf om verhaal te halen? Wie weet hebben zij er ook gewoon iemand naartoe gestuurd om het te maken en hebben ze wel getracht contact op te nemen.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ja dit mag.
    Wij hebben daar ook veel last gehad, bleh als ik daar nog aan terugdenk :(

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,797
    113
    Lijkt me raar als het mag. De tuin is toch gewoon prive terrein?

Dat zou betekenen dat als mensen in de tuin zitten ze gewoon in de tuin kunnen komen.

5. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Lijkt me raar als dit zomaar mag. Voor hetzelfde geld loop je in je blote kont door de tuin, kom je ineens een paar timmermannen tegen. Meestal krijg je toch van te voren wel te horen wanneer dat ze langs gaan komen?

6. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Zeker van Aramis .....eigen ondervinding hier.

Gewoon ineens in je tuin, of om 8 uur 'sochtends op je ramen staan te bonken en 10 keer aanbellen!

Doe lekker even een briefje in de bus of maak een afspraak als je iets wil doen, lompe horken.

Zo....dat zit me al maanden dwars haha

7. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    nou ik woon dus in een wijk waar veel äso's"wonen en als ze zien dat de woningbouw dit doet terwijl ik niet thuis ben dat hun het mischien ook gaan doen en het was een bouwbedrijf ik heb regelmatig ook vreemde kids in mijn tuin omdat ze op de daken van de garage spelen

maar wat mij het meest dwars zit is dat ze wouden dat wij thuis waren want ze moesten ook naar de muur in huis kijken van haar slaapkamer
    en dat er geen steunbalk geplaatst is want er zit al weer 1 steen los plus ze hebben gewoon met het speelgoed van mijn dochter gesmeten
    ik vindt dit erg bruut enne als ze hadden geprobeerd contact op te nemen en hun zeggen dat ze niemand aan de lijn hebben gehad vind ik dan heel vreemd want ze hebben 3! telefoonnummers van ons

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Tja helaas hebben wij ook zoiets gehad.
    Er moest iets gemaakt worden aan ons tuinhuisje.
    Onze hele tuin is afgesloten en er zit alleen 1 deur in de schutting, deze hebben wij altijd op slot.

Kwam ik een keer thuis, hoorde ik lawaai in de tuin, is daar dus iemand van de woningstichting bezig :S
    Blijkt dus dat hij met een trap over de schutting is geklommen, ppfff nou die heeft dus even de wind van voren gehad.

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Lijkt mij niet dat dat mag. Dit is prive terein ook al huur je het. De woningbouw kan toch ook niet zomaar ín je huis komen ook al huur je het van ze. Ze moeten je daar van op de hoogte stellen.
    De woningbouw stelde mij ook op de hoogte als ze bijv de dakgoten schoon gingen maken enzo. En ondanks dat ik een bovenwoning had en dus geen tuinwerd ik toch geïnformeerd door hun terwijl ze bij mij dus niet op mijn privéterrein hoefden te komen.
    Klacht indienen vooral omdat ze aan je spullen hebben gezeten.
    Wel fijn dat het nu gerepareerd is, maar ik vind het wel raar dat het zo lang heeft moeten duren. Je betaald toch huur voor een goed bewoonbaar huis, niet voor 1 met gaten in de muur en een hoop tocht!

10. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    char ja idd ik huur het wel van ze maar is toch prive terein
    ik ga morgen nadat ik youame naar dePSZ heb gebracht er gelijk naar toe

11. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ja dat mag, het is hun grond dus wat dat betreft heb je zelf zeer weinig te zeggen, ik heb het nagevraagd omdat ze bij mij een paar wekend geleden om 7 uur de kozijnen en deuren aan het schilderen waren :S ( ook via de poort de achtertuin in :S)

12. Saaya

Saaya Niet meer actief

wel raar hoor, dan bel je toch ff aan van "goh tis ff dat je het weer maar we gaan nu even bezig achter"? Das wel zo fatsoenlijk, wiens terrein het ook is.. :(

13. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    er is gemaakt wat gemaakt moest worden, misschien niet heel netjes maar daar zou je over kunnen bellen.
    Je hebt geen idee of de speeltjes zijn neergezet of gesmeten want je was er niet
    ik zou het echt zonde vinden van mn energie om me hier druk om te gaan maken.

14. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    het fietsje was kapot maar goed

ben geweest en hun vonden het ook niet netjes
    dus wordt er nu een conifeer (hoe je het ook schrijft)
    geplaatst op de lege plek waar ze doorheen konden komen

15. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

ik heb dit ook meegemaakt
    met schilderwerk aan de achter kant, bij mij waren ze ook over de poort geklommen, en toen ik thuis kwam schrok ik mij een hoedje :confused: en ik kreeg meteen de mededeling of ik de poort de volgende dag open kon laten :( zodat ze niet hoefde te klimmen

16. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ja ik ken dit probleem ook. Toen wij nog huurde, werd onze flat geschilderd....Liep ik dus op mijn vrije dag de douche uit....staat er een kerel ons kozijn te schilderen... :confused:. Ook waren ze bij ons het balkon op geklommen om balkon deur te schilderen. (Geen briefje in de deur gedaan, dat het eventueel nat kon zijn....nee hoor, ik grijp in de natte verf...)

Woningbouw over gebeld, verhaal uitgelegd. Kregen we te horen, dat we het hadden kunnen weten, want de week ervoor hadden we een brief in de bus gehad. Ehh ja...daarin stond dat van week 1 tot week 10 onderhoud gepleegd werd aan de woningen.....Ja daaaag!

17. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    heb idd ook een keer gehad ik kom uit bed en doe de gordijnen open staan er 2 kerels voor het raam schrok me wezeloos :confused: idd ook een brief gekregen dat het 2 weken kon duren maar niet wanneer bij welke flat

18. moonlight159

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Schrik je je toch helemaal wezenloos!

19. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden

Zoiets had ik ook, ik liep met me handdoekje om de keuken in (3 hoog) staat er een vent op het balkon!

Ik moest ook een keer nieuwe sleutels voor m'n postvakje hebben want de vorige bewoner had ze meegenomen, zouden ze er een nieuw slot inzetten en mij de sleutels geven, alleen wist ik niet wanneer. Dus ik zag na een tijdjee dat er een nieuw slot in zat, dus ik bellen over de sleutels, krijg ik als antwoord: die hebben ze in je postvakje gegooid, heb je daar al in gekeken? uhhhhhhhm, das een beetje moeilijk he? toen moest er weer iemand komen ;)

20. moonlight159

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    ! Wij hadden toen we er net woonde dat er op ons postvakje nog de naam van de vorige bewoners stond. Wij de woningbouw gemailt of dat veranderd kon worden. Heeft denk ik 3 maand geduurt en toen was er nog niets aan gedaan. Toen hebben we het zelf maar gedaan. 2 maand later staat er een man aan de intercom met de mededeling dat de naamkaartjes zijn vervangen met onze namen.......ik kijken beneden....zitten die van ons er nog gewoon op! :confused:

Share This Page