Ik ben op zoek naar een leuk sint cadeau. Nu denk ik aan een DS voor de oudste, is dit wat? Hij heeft ook een Vsmile gekregen, maar doet hier niks mee, dit vind hij niet echt leuk, maar de DS van mijn zusje (7jr) was het weekend wel interessant (geen idee of het kwam omdat zij erop speelde, of dat hij het ook echt leuk vond). Wie heeft er 1 en wat zijn jullie ervaringen? Wat geven jullie op Sinterklaasavond?
Mja het si zeker leuk en er zijn allerlei spelletjes voor die leeftijdscategorie dus ik heb "ja" gestemd. Maar een kleine kanttekening.. ik vind het gewoon geen speelgoed voor een 4jarige Wel laat ik mijn 4jarige (en dat al kleine anderhalf jaar denk ik) af en toe op mijn DS spelen en ze vindt het echt heel erg leuk. Vooral Dora en het ijsprinsesje (en een ander dora spelletje) zijn hier favoriet.. maar ook "mum! i did it!" is erg populair (dat is een spel met allerlei kleine spelletjes erin.. met muziekjes en kleurtjes etc) Ik weet niet... het idee dat ze er zelf eentje heeft vind ik beetje overdreven. Plus nu heb ik er 100% zelf de hand in wanneer ze speelt want hij is tenslotte van mij en ze mag hem dan "lenen". Maar dat is natuurlijk persoonlijk en kan voor jou heel anders zijn
Mijn dochter wilde met 4 jaar ook een ds,ik vond haar nog even iets te jong. Toen werd ze dit jaar 5 en wilde een ds.Mijn man en ik hebben haar gezegd,dat als ze er 1 wilde hebben,dat ze centjes voor haar verjaardag gaat vragen,want ik ga geen ding van 180 euro plus een spel geven. Daarop speelde ze slim in van mama,jij hebt ook een ds. Ik heb haar uitgelegd,dat mama Toen nog geen kindjes had en heel veel uur werkte en heeeeeeeeel veel verdiende en dat mama nu niet zo veel meer verdient om een ds te kopen. Helaas viel het grote mensen feest in het water,want iedereen op mijn vriendin en partner en kinderen na zegde af.Dus ze heeft nu nog maar 20 euro ervoor.Volgend jaar wordt ze 6 en gaan we opnieuw een poging wagen.Ik vind het dan een mooie leeftijd
@mariska: speelt ze weleens op de jouwe dan? want dat mag mijn dochter dan weer wel.. ondanks dat ik het niet nodig vond om er haar eentje te geven. (enneh.. je kunt via marktplaats wel een goedkopere ds vinden op zich.. dat scheelt weer heel lang sparen )
Mijn dochtertje heeft er 1 sinds een half jaar. Daarvoor speelde ze op die van mij. Nu is het niet zo dat ze continu met dat ding zit. Van de zomer heeft ze hem niet aangeraakt. Maar voor onderweg/vakantie is het ideaal. Ze vind het geweldig vooral Dora en Diego zijn favoriet. Ze heeft veel verschillende spelletjes maar die kosten ons niets. Dus ik zeg ja super leuk maar hou het gebruik wel zelf in de hand.
oh een niet-ds-kado idee trouwens: 579478 Mens Erger Je Niet Cars Editie weet dat het erg off topic l ijkt... maar ik kan de pb even niet terugvinden
Ik heb zelf een DS en Jelle mag er sinds kort soms op spelen. Nou heb ik niet echt spelletjes voor hem, (ben zelf een Mario-fan ) maar die kleine spelletjes die bij de Mariospelletjes staan vind hij helemaal geweldig... Vooral het spelletje waarbij je Yoshi naar boven moet blazen! (heel die DS ondergezeverd, eens kijken of ze ook ruitenwissertjes verkopen.. ) Voor een eigen DS vind ik hem nog iets te klein, het is idd een hoop geld. Hij mag van mij alleen op de DS als Jitte slaapt, en dan nog maar 1x per week ofzo. Dan koop ik voor dat geld liever iets waar hij wel de hele dag mee kan spelen.
Ander antwoord: niet nodig. Er is zoveel leuk op die leeftijd dat dit nog echt niet hoeft. Het mag natuurlijk wel maar waarom een kind die nog zoveel ontwikkeling kan mee maken al voor een schermpje 'zetten'... Spelen, fantasie, rennen, klimmen, creatief zijn (en dat ook voelen (verf, knippen, rijgen, plakken etc) zijn volgens mij nog primair te ontwikkelen.. Die DS komt later wel (mijn optiek) zoon (3 jaar 4 maanden) krijgt een houten parkeergarage en een nieuw voorleesboek van ons. Van opa en oma een spel en van zijn tante en oudtante rails voor zijn houten treinbaan. Schoenkadootjes: verf, kwasten, vouwblaadjes.
@ saskia78, Nee ze speelt niet op mijn ds.Ik weet niet wat de meeste van jullie aan ds hebben.Maar ik heb 1 van de 1e ds en 1 van de eerste handholds sinds de donkey kong en mario handhelds van de jare 80. Ik heb wel eens een keer gekeken op mp.Maar de meeste keren dat het goedkoop was,zaten er behoorlijke krassen op of een beschadeging.Ik blijf zoeken.
Had een oude ds(van 6 jaar oud) gevonden voor 40 euro. Heb opgebeld en nu komt het addertje onder het gras,de bovenkant was zwaar beschadigd.Dus ja toch maar wachten. want ik wil er een ophalen en ze vragen er tussen de 70 en de 130 euro voor.
Ik zeg ook nee. Te jong en zo worden hun hele leven nog (te veel) omringd door electronica en techniek. Toen ik 4 werd kregen we electro junior. (met een rood en blauw snoerding en een lampje dat brand als het goed is). Dit nu ook voor onze (net drie jaar geworden) gekocht. Hij kan nu met 3 kaarten van de 21 uit de voeten. Dus ook zeeeeeker geschikt voor 4 jarige!
Ik sluit me bij cygnet aan. Ik vind het best een leuk kado, maar absoluut onnodig. Ze speelt soms een spelletje op de Iphone van haar vader en dat is naar mijn idee voldoende. Daarbij vind ik het zelf veel te prijzig voor een sinterklaaskado. Ik ben gewoon niet zo'n beeldschermfan voor kleintjes. Ze kijkt wel televisie hoor. Maar ik zie haar het liefst knutselen, buiten spelen of fantasiespelltjes spelen met haar playmobil .
Dit vind ik een leuk idee!! Ik ga gauw eens verder zoeken. Bedankt voor de tips, we hebben inderdaad besloten te wachten tot hij er zelf om gaat vragen.
Ik zou nog even wachten. Kregen laatst ook de vraag omdat een buurjongetje een ds heeft en daar nog al vaak mee speelt. Wij laten 'm voorlopig nog even spelletjes doen op de computer/laptop. Zijn genoeg sites voor, vooral op kinderspelletjes.nl staat een hele reut leuke spelletjes. Laat 'm daar eerst maar eens handigheid in krijgen, dan komt die ds met z'n 5e (en liefst pas met z'n 6e) verjaardag wel een keer.