Julia is er duidelijk "klaar voor", naar mijn idee. Ze kent het potje en de wc verkleiner, is er niet bang voor, trekt regelmatig broek en luier uit en wil dan naar de wc. Doen we ook, meestal 1 of 2 keer op een dag. Enige is nog, dat ze nog niets doet. Het zijn nu wel de momenten, dat ze bijvoorbeeld haar luier uittrekt als ze net heeft gepoept (dus heel goed doorhebben dat ze poept en gepoept heeft) en gisteren gaf ze aan te moeten plassen en toen was haar luier inderdaad ook nog helemaal droog. Ze lijkt alleen op de wc of potje dan afgeleid en gefascineerd door het heel ding er omheen (wc papier, handjes wassen, hoe moet je zitten, zullen we een boekje lezen? etc) en dan doet ze (nog) niks. Zou ik nog meer kunnen doen om haar te helpen op het potje te plassen? Ik laat haar ook wel eens een poosje zonder luier rondlopen, en dan kan ze ook wel een poosje droog blijven (max een uur tot nu toe). Maar ja, droog blijven is 1 ding, maar op de goeie plek plassen is een tweede Iemand ideeën? Lekker laten gaan, komt wel? Ik ben ook zwanger, dus dit zou wel een handig moment zijn. Met 36 weken niet meer echt zo, denk ik...
Tja je kan ze moeilijk dwingen he, ik zou het zo laten gaan. Al die andere dingen worden vanzelf wel minder interessant. Je zou misschien nog met een sticker systeem kunnen werken. Ik weet niet of ze dat al zal snappen?
je schreef hier ooit dat ze in de ochtend droge luiers had.is dat nog steeds zo?als het zo is dan snel na wakker worden op wc zetten?omdat ze dan toch moet plassen komt het in wc terecht. en als ze dat leuk vindt doet ze het vaker misschien. ze moet het zeggen voordat ze het gedaan heeft, als ze het zegt nadat ze het gedaan heeft dan snapt ze het nog niet wat de bedoeling is. misschien praten met haar helpt(ze spreekt toch erg goed?)zeggen dat plas en poep in wc terecht moeten komen etc..
maar misschien snapt het allemaal maar heeft nog geen cotrole erover.dan is het niet verstandig om het meer te doen dan wat je nu doet. wat mij verteld wordt is, als je begint voordat controle ontwikkeld is gaan ze plas en poep met verkeerde spieren leren naar buiten te dwingen. dat is heel slecht dan krijgt ze in toekomst problemen hypertensie van buikspieren slappen bekken spieren etc.