Ik werk op een wvz voor mensen met autisme aanverwante stoornis en een verstandelijke beperking. Nou organiseren wij elke 2 weken een activiteitenmiddag in het inloop huis, clienten kunnen zich hiervoor opgeven.. A.s. zondag is er een creatieve middag.. Iemand creabea genoeg om een leuke activiteit te bedenken die ik en mijn collega's met clienten zouden kunnen doen. Clienten kunnen hier zelf mee aan de slag, met natuurlijk hulp en begeleiding. Budget is zo'n 20,00..
vogelhuisjes maken, fotolijstjes versieren, een bloemstukje voor op tafel maken, figuurzagen, iets met gips gieten, sieraden maken, sleutelhangers maken
Leuke ideen allemaal. Met hout werken gaat niet lukken. We hebben geen knutselruimte, maar hebben gewoon een woonkamer of keuken met een grote tafel waar we aan kunnen werken! Ik ga online eens kijken naar spulletjes om een sleutelhanger oid te maken.
zelf kaarsen maken, is echt heel leuk... eerst restjes kaars smelten (allerlei kleuren) en dan lont kopen en dan dompelen, duurt effe maar is echt leuk of gieten in vormpjes
Met ijzerdraad een soort vogelkooi vouwen en ze dat om laten slingeren met wol,dan krijg je een leuk uitziende kooi. Hier zo'n nep vogeltje op een schommel inzetten en ze hebben wat leuks voor op de kamer. Ik heb een boek waar het in staat, als je een scan wilt kan ik het wel sturen Verder ook dingen met vingerverf stempelen en er vissen van tekenen, en dergelijke. Ik heb geen idee hoe oud ze zijn en wat de (eventueel afwijkende) geestelijke leeftijd is?
Regenbuis maken is vaak ook erg leuk. Stevige kartonnen buis, daarin veel spijkers slaan. Vullen met rijst, gedroogde erwten of mais oid... Achterkant dichtmaken. Verven & daarna versieren met touw. Bv vingerhaken en daarna omwikkelen.... Krijgt het bv een leuk afrikaans tintje van.. of bij lager niveau: Grote stukken papier (bv behangrollen) De client overtrekken, en daarna laten invullen met stof voor de kleding. Touw voor het haar, en uit tijdschriften ogen/oren/neus laten scheuren. Met lippenstift een mond...
Eeen canvas doek versieren met foto', verf, lint enz. Dus je eigen schilderij maken. Misschien iets bakken? Cupcakes bakken en daarna versieren met marsepein of glazuur.
Siepie.. Bingo! Ik ga vetbollen, pindakettingen maken met clienten.. Is het nog wel de tijd om bij te voeren?? Ik denk dat clienten het erg leuk vinden en het staat ook nog eens erg gezellig in de tuin van de wvz..
Vetbolletje kun je makkelijk maken met een plastic bekertje. Volgieten en dan het bekertje eromheen weg halen. Zijn ze wel niet rod, maar ach..
piepschuimen taart kopen.. Taart Dummies - De Leukste Taarten Shop fondant kopen.. Rolfondant Kleur - De Leukste Taarten Shop een paar uitstekertjes Uitstekers Metaal - De Leukste Taarten Shop dit kan makkelijk binnen het budget.. en het is ook nog hartstikke leuk.. (zo'n taartje kunnen ze net zolang bewaren als de houdbaarheids datum van het fondant .. Dacht ik ergens gelezen te hebben)
Hier kun je kant en klare workshop pakketten kopen Originele, hippe, goedkope workshops en citygames - Zelfmaakpakketten - volwassenen je kan ook even bellen ze heeft namelijk uitverkoop, ze heeft wat pakketten over van de beurs namelijk