orgineel knutselidee..

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavEsmee, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik werk op een wvz voor mensen met autisme aanverwante stoornis en een verstandelijke beperking.

Nou organiseren wij elke 2 weken een activiteitenmiddag in het inloop huis, clienten kunnen zich hiervoor opgeven..

A.s. zondag is er een creatieve middag..

Iemand creabea genoeg om een leuke activiteit te bedenken die ik en mijn collega's met clienten zouden kunnen doen.

Clienten kunnen hier zelf mee aan de slag, met natuurlijk hulp en begeleiding.

Budget is zo'n 20,00..

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

vogelhuisjes maken, fotolijstjes versieren, een bloemstukje voor op tafel maken, figuurzagen, iets met gips gieten, sieraden maken, sleutelhangers maken

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zelf zeep maken ?

4. MamavEsmee

Leuke ideen allemaal.

Met hout werken gaat niet lukken. We hebben geen knutselruimte, maar hebben gewoon een woonkamer of keuken met een grote tafel waar we aan kunnen werken!

Ik ga online eens kijken naar spulletjes om een sleutelhanger oid te maken.

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    zelf kaarsen maken, is echt heel leuk...
    eerst restjes kaars smelten (allerlei kleuren) en dan lont kopen en dan dompelen, duurt effe maar is echt leuk :D of gieten in vormpjes ;)

6. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Met ijzerdraad een soort vogelkooi vouwen en ze dat om laten slingeren met wol,dan krijg je een leuk uitziende kooi. Hier zo'n nep vogeltje op een schommel inzetten en ze hebben wat leuks voor op de kamer. Ik heb een boek waar het in staat, als je een scan wilt kan ik het wel sturen :)

Verder ook dingen met vingerverf stempelen en er vissen van tekenen, en dergelijke. Ik heb geen idee hoe oud ze zijn en wat de (eventueel afwijkende) geestelijke leeftijd is? :p

7. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Regenbuis maken is vaak ook erg leuk.
    Stevige kartonnen buis, daarin veel spijkers slaan.
    Vullen met rijst, gedroogde erwten of mais oid...
    Achterkant dichtmaken.

Verven & daarna versieren met touw.
    Bv vingerhaken en daarna omwikkelen.... Krijgt het bv een leuk afrikaans tintje van..

of bij lager niveau:

Grote stukken papier (bv behangrollen)
    De client overtrekken, en daarna laten invullen met stof voor de kleding. Touw voor het haar, en uit tijdschriften ogen/oren/neus laten scheuren. Met lippenstift een mond...

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Decopatch
    Vetbollen maken voor de vogels

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Eeen canvas doek versieren met foto', verf, lint enz. Dus je eigen schilderij maken.

Misschien iets bakken? Cupcakes bakken en daarna versieren met marsepein of glazuur.

10. MamavEsmee

Siepie.. Bingo!:D

Ik ga vetbollen, pindakettingen maken met clienten..

Is het nog wel de tijd om bij te voeren??;)

Ik denk dat clienten het erg leuk vinden en het staat ook nog eens erg gezellig in de tuin van de wvz..

11. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Vetbolletje kun je makkelijk maken met een plastic bekertje. Volgieten en dan het bekertje eromheen weg halen. Zijn ze wel niet rod, maar ach..

12. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

13. augustus

augustus Niet meer actief

Deel Deze Pagina