7 uur opstaan wie ook geen ochtend mens en wat doen jullie zoal op een dag.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tukker, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    7:30...Hier zitten we dan..aangekleed en wel het ontbijt al op..

Ik ben geen ochtend mens..en uit frustratie omdat Mijn dame gisteravond pas om 21 u ging slapen. En om 6 u alweer wakker was, ben ik maar netjes om 7 u opgestaan.

En nu? Ze hoeft niet naar de psz..vakantie. We gaan zo om 8 u de hond maar ff uitlaten. Ik ben thuis mama. Straks ff wat in de huishouding doen. Ik wil vanmiddag met haar op de koffie bij overgroot oma..maar denk dat ik dat straks maar ga doen..denk dat ze straks wel wil slapen.

Ik ga nooit heel laat naar bed..gister om 23 u. En door de week 22 u.

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe heeft periodes dat ze de ene keer heel vroeg is, zo tegen 7 uur en de laatste week word het wel 8 uur, ze slaapt nu nog!
    Wij doen het altijd lekker rustig aan, gaan bij opa koffie drinken, lekker stukje fietsen, kinderboerderij, speeltuin of bij de buurvrouw koffie drinken!
    De dagen dat ik moet werken gaat ze lekker naar opa en oma!
    Ik sta meestal om 7 uur op omdat ik een beetje wakker wil zijn als Chloe wakker word, ben ook geen ochtendmens en af en toe strontsjaggie;):D

3. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hoi Palmie:).

Wij doe het ook meestal rustig aan..eerst ff bij mij in bed kroelen dan kan ik dommelen en langzaam wakker worden en dan staan we om tussen 8 u half 9 op.

Ze heeft nog nooit periodes gehad dat ze tot na 8ten sliep..altijd op tijd om 7 u wakker. *jaloers*;):D

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier sliep zoon tot hij ongeveer 2 was tot minimaal 8 uur, heerlijk! Dat is tegenwoordig wel anders, meestal tot half 7 / 7 uur. (En nee, ben ook geen ochtendmens)

Hier werk ik maar 1 dag in de week, dus ook merendeel thuis. 'S ochtends na het ontbijt gaat zoon meestal zelf even spelen, ruim ik wat dingen op en dan gaan we er op uit. Naar een speeltuin hier in de buurt, boodschappen doen, bakkie doen bij oma, naar de kinderboerderij. Meestal ben ik dan vlak voor lunchtijd weer thuis en dan is het boterham eten en naar bed.

De middag is altijd zó om. Het zijn vooral de lange ochtenden....

Overigens vind ik het soms ook moeilijk om iets te bedenken om te gaan doen. Gelukkig is dat met het mooie weer nu wel makkelijker.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier na 5 jaar slecht slapen... Vind ik de hele nacht slapen en dan om 7 uur eruit meestal wel te doen.
    Meestal.... :)

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij 7u doen wij een vreugdedansje ;).

Met dit weer zit ik niet verlegen om een activiteit. Ik kom eerder tijd tekort. Kinderboerderij, speeltuin, fietsen door polder, wandelen in bos of duin, stad in en wat drinken op terras, in tuin in zandbak en/of badje, langs bij deze of gene etc. En dan doe ik dus alleen de hoognodige huishoudelijke dingen liefst tijdens het slaapje inclusief uitpuffen ;).

Vandaag tussen al het halen en brengen door een rustige dag inclusief boodsxhapje kinderboerderij en speeltuin oid. Heerlijk! In de winter vind ik het wel lastiger maar ook dan veel naar buiten...

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Oei.. Das vroeg :) Hier een uitslaper, vaak rond 9 uur wakker. Ik sta rond 8 op zodat ik rustig koffie kan drinken. Dan als ze wakker is ontbijten we, beetje spelen en het huishouden. Na de lunch gaan we buiten spelen/boodschappen/speeltuin oid :) Na het avondeten op visite/buiten spelen met lekker weer.

Vervolgens ligt ze rond de klok van 7 weer in bed.

Ik merk wel dat nu ze een paar weken geen psz heeft gehad, ze zich een beetje verveeld..

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook half 7 vandaag.. jongste sliep pas 22.30 en daarna vanaf 2 uur elk uur wakker.. Was dus behoorlijk pissed of vanochtend. Maar ja, nu al wel lekker veel gedaan vandaag. tuin, kamer, veel wassen/ophangen, straks even groente halen. genoeg te doen altijd en lekker weer nu! In de winter was ze vaak 5 uur.. afschuwelijk!

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier is elke dag verder hetzelfde trouwens, mijn dochter gaat niet naat PSZ ofzo. Geen ander ritme dus.

10. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Hihi ik ben gelukkig dus niet de enige:D.

Ze ligt nu lekker op bed..vanmorgen bakkie gedaan bij overgroot oma..
    Op de fiets er naar toe. Broodje gegeten en hond uitgelaten.

Gedroogde was afgehaald, vloer weer schoon. Wasmachine daait.

En nu lekker zpen.;)

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wij zijn al blij als ze doorslaapt en pas om 6.30 uur roept.

En nee, ik ben GEEN ochtendmens!

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter is ook standaard wakker rond 06.30 uur. Ze mag dan bij ons in bed tv kijken. Tussen 07.00 en 07.15 uur ga ik dan douchen. Daarna is mijn zoontje meestal ook wel wakker. Dan gaan we dus maar ontbijten, waarna zij lekker spelen en ik even de vaatwasser uit- en inruim. Vervolgens aankleden, stofzuigen, fruit eten en dan naar buiten. Vervolgens lunchen, slapen en in de middag mogen ze nog wat tv kijken en zoals nu met dat lekkere weer spelen ze in de tuin.

13. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hier ook om 7 uur wakker (ging om 21 uur naar bed omdat we gister bij opa en oma bbq hadden, normaal ligt ze er om 19.30 uur is en wordt ook om 7 uur wakker).

Eerst rustig aangekleed, ontbeten, wat in huis gedaan, lopend naar de apotheek (pil was op) bij hema nog wat zandspulletjes gehaald. tas ingepakt en naar het park waar ook een meertje is lekker 1 1/2 uur geplonst en toen naar huis. ligt vanaf 13 uur te slapen....nu 14.30 en slaapt nog.

14. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Nou het mag in de krant, maar wel heel erg fijn voor deze mama..ze heeft tot na 8ten geslapen! Jeej!maar ze werd wel om half 6 wakker. met dat ze last van de oogjes had. ze heeft ontstoken ogen.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben een avondmens.

Maar de afgelopen 4 jaar wel een beetje meer ochtendmens geworden, je moet wel!
    Hier staan we ook iedere dag tussen 06.30 en 07.00 uur op. Zoon is de wekker!

Ik ga dus ook een paar keer per week eerder naar bed. 'Vroeger' was dat nooit voor 23.30.

Vandaag al een boel gedaan. Met dat warme weer kan ik wel genieten van die vroege ochtenden!

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Onze kids zijn gelukkig geen hele vroege vogels en als baby was het in principe 8:00... erg relaxt. Nu is zoon wel vroeg wakker (ergens tussen 6:30 en 7:15) maar gaat zelf - heel stil - naar beneden.

Maar... nu met het mooie weer vind ik het zonde om in bed te liggen (ik lig toch niet heel lekker...) en ga ik er tussen 7:00 - 7:30 uit. Dochter slaapt meestal uit.

Ik ben meer een ochtendmens dan een avondmens... ik ga eigenlijk altijd op tijd naar bed (22:30) maar op dit moment ga ik vaak juist later.

Ik ontbijt rustig met zoon, maak de bedden op als iedereen er uit is, bereid een wasje voor, ruim de vaatwasser uit, lees een boek.

17. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Kleine Meneer is geen ochtendmens dus wij moeten hem 's morgens altijd uit zijn slaap komen vissen (wij moeten wel op tijd op ons werk staan). 's Avonds daarentegen is Meneer wel degene die ons wakker houdt en dat wij smeken om te mogen gaan slapen.

18. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik ben best een ochtendmens, maar niet zodra ze meteen tegen me beginnen te kletsen. Ik kan daar zo verschrikkelijk slecht tegen.
    Laat ik nou zo'n kind hebben die én idioot vroeg wakker is én meteen op volle toeren alle aandacht wil. Geweldig.

Ze verveelt zich suf als ze thuis is en ik eigenlijk ook wel inmiddels. Ik kan geen kinderboerderij mee zien zeg maar.

Geen idee hoe ik de vakantie van zes lange weken vol ga maken. Maar ok.

19. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Mijn peuter is ook altijd rond half zeven-zeven uur wakker, maar wij gaan nog ff lekker liggen in ons bed en soms kijkt ze dan wat filmpjes op You Tube oid.
    Meestal rond negen uur-half tien zijn we dan aangekleed en hebben we ontbeten en kunnen we aan de dag beginnen.. ;)
    Ik ga niet zo vroeg al beneden zitten hoor ;)

20. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Dat lijkt me nou echt heerlijk, nog ff lekker met de kleine meid in jet grote bed, maar no way dat ze dat wil:)

Deel Deze Pagina