Dames help.... Ik heb mijn oude nintendo dsi net op zolder gevonden. Er zitten een paar ds spellen bij , maar niks voor kinderen. Ik zag online dat er voortaan alleen nog 3ds spellen zijn, maar kun je deze op de dsi afspelen? Of is dit ding echt te oud? Ik zie nml wel dat 3ds ook op 2ds kan, maar kan het dan ook op een dsi? Ik wil graag een paar spellen kopen voor mijn 6 jarige dochter maar dan moet het wel kunnen met het afspelen. Iemand ervaring. Van googlen op internet word ik niet veel wijzer.
3ds spellen kunnen niet op de dsi, alleen DS spellen kunnen daarop. De 2ds is ook niet hetzelfde als de DS of DSi. Waarschijnlijk kun je wel nog tweedehands DS-spellen vinden. Bv via marktplaats of bij een gameshop ofzo.
De 2ds is speciaal in het leven geroepen om 3ds spellen goedkoper te kunnen spelen in 2d. In jou geval zou ik marktplaats afspeuren, is genoeg op te vinden voor de ds(i)..
Thx dames. Heb online bij game sellers veel 2e hands gevonden. Wisselende recenties dus heb er 1 besteld. Even kijken hoe de levering gaat.
Volgens mij verkoopt Used products deze spellen ook. Ik was laatst aan het kijken voor spellen voor de 2DS van mijn zoon, maar kwam er achter dat DSI spellen er inderdaad niet in kunnen.
dsi heeft geen eigen spellen en de spellen van de gewone ds passen in alle ds''sen. dus in de dsi, 2ds, 3ds, new 3ds enz. de oude passen wel op de nieuwe maar de nieuwe niet op de oude. uitgezonderd van de 3ds spellen, die doen het wel in de 2DS.
inderdaad gewoon op marktplaats kijken of in zo'n 2e hands winkel. of volgende maand op de koningsmarkt ik heb zelf gewoon een geheugenkaartje met gedownloade spellen voor mn DS.
Waarom zou DSI geen eigen spellen hebben? In de DSI moeten de gewone DS spellen voor zover mij bekend is. Had die vroeger namelijk ook en kocht daar gewoon DS spellen voor. Ze zijn nu niet meer te koop in de gewone winkels, maar wel bij een Used products mogelijk game mania of andere 2e handswinkels. Tegenwoordig verkopen ze 3DS spellen in de winkel en deze kunnen ook in de 2DS maar de oude DS spellen kunnen niet in een DS2. Mijn zoon heeft namelijk vorige week een 2DS gekregen en bij Used product kwam ik de oude DS spellen tegen en kreeg daar te horen dat die niet in een DS2 kunnen.
Klopt niet. De oude ds spellen kunnen gewoon in de 2ds. 2ds kan zowel de oude ds spellen als de nieuwe 3ds afspelen.