Nieuwe hoge kast inclusief apparatuur, wat is reëel?

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 11 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ik heb recent mijn keuken geverfd(zie vorige topic ) en ipv een geheel nieuwe keuken hebben wij besloten het zo eerst te houden maar wel een nieuwe hoge kast. Deze kast zal bestaan uit 2 hoge kasten van 2.40 meter hoog en 1.20 breed totaal. Rechts een koelvries combinatie en links een zwarte oven met onder en boven opbergruimte.
    Ook krijgen wij een nieuwe zwarte schuine afzuigkap en een nieuwe vaatwasser.

De kosten voor dit inclusief installatie zal 5750 euro zijn. Dan moeten we wel zelf de oude kast en apparatuur verwijderen.

Ik vind het best duur, maar een stuk goedkoper dan een nieuwe keuken. Wat vinden jullie? Is dit duur?

Xx

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.073
    113
    Dat is heel erg afhankelijk van de merken apparatuur en keuken die je hebt gekozen.

Apparatuur is zo samen € 3.000,- dan 2.000 euro aan kastjes en 750 euro aan installeren?

In verhouding is een nieuwe keuken goedkoper, dan kunnen ze meer korting op alles geven. Zou je de kastjes ook bijvoorbeeld bij Ikea kunnen bestellen? En het apparatuur online bij een discounter. Dan ben je misschien minder kwijt?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.248
    36.028
    113
    Onze gehele keuken was goedkoper, dus vind dat wel flink aan de prijs.

Novi vindt dit leuk.
  4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het ook zeer aan de prijs voor 1 kast met apparatuur, maar ligt idd aan de aanbieder en het soort apparatuur. De vraag is of je het er voor over hebt. Zelf doen is natuurlijk goedkoper, maar moet je wel willen en kunnen.

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.781
    7.367
    113
    Wow, dat vind ik ook veel. Onze hele keuken inclusief (Siemens en Bosch) apparatuur kostte een stuk minder. Nu hebben we wel alles zelf gekocht via internet en zelf gezet. Dat vond ik trouwens niet zo intensief hoor. Kasten van Ikea, zet je zo in elkaar. Via internet apparatuur kopen, dan ben je zelfs met duurdere apparatuur veel minder kwijt.

Knuffelmonster vindt dit leuk.
  6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Ik vind dit ook hele erg prijzig. Wij hebben een offerte liggen voor keukenrenovatie. Volledige hoekkeuken vervangen met kast/ lade deurtjes, nieuwe combi magnetron, inductiekookaat, afzuigkap, vaatwasser en koel/vries combi inclusief plaatsen voor € 5.000,-.

7. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ikea is helaas geen optie. Zeker wel qua prijs en ik ben zelf best handig dus zou het zelf wel aandurven om zelf te plaatsen, maar Ikea heeft helaas geen mat zwarte greeploze keuken

8. Novi

Novi Niet meer actief

Nou voor dat geld zou ik de keuken nog even zo houden en over een tijdje de volledige keuken vervangen. Ik vind het echt duur.

Knuffelmonster en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik vind het veel maar als ik denk dat de verbouwing van onze bijkeuken 5k kost en onze toilet(!) 4k... tsja... die kosten lopen gewoon heel snel op. Wij hebben voor grote uitgaven ook altijd een spaarpot achter de hand, zodat we ons wanneer het ervan komt niet druk hoeven te maken om de kosten. Dus kun je het missen? Dan gewoon doen en niet meer nadenken. Kun je het feitelijk niet missen? Ja, dan kijken naar alternatieven zou ik zeggen

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    edit: je hebt dus 2 grote kasten en 4(!) apparaten met extra berging en installatie. Hm. Dat vind ik persoonlijk dan wel reëel. Veel? Ja tuurlijk. Reëel? Dat wel.

brownielover vindt dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.073
    113
    Weet je de waarde en type apparatuur? Wil je die in de nieuwe keuken over zetten? Wil je de greeploze mat zwarte kastjes straks ook in de rest van de keuken doorvoeren? Wanneer zouden jullie de hele keuken willen veranderen?

12. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Onze nieuwe toilet is net af....bij een een sanitair bedrijf, Nesto, vroegen ze 5.000 euro. Het is nu gedaan door de vriend van een collega voor de helft :| Ik vind die hoge prijzen echt zo moeilijk, nu met covid vraagt iedereen er maar op los.

On topic....duur? Ja ik vind het wel realistisch eig. Je kunt prijzen van jaren geleden niet met de huidige covid prijzen vergelijken. En je hebt mss ook betere kwaliteit voor dit geld?

Bijgevoegde bestanden:

13. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Wauw wat een vragen :roflmao:
    De afzuigkap en koelvriescombinatie zijn van Etna. De oven en vaatwasser zijn van Bosch. Qua apparatuur zitten We rond de 2500 / 2700 euro.

De vaatwasser en afzuigkap komen in de oude keuken. Het is eerst niet de bedoeling dat die kastjes ook nieuw gaan worden. Misschien in de toekomst.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.073
    113
    besefte ik mij ook toen ik ze opschreef:roflmao: maar dan vind ik de apparatuur best duur. Wij hebben voor dat bedrag allemaal Siemens apparatuur inclusief studioline oven, ik zou daar even goed voor rondkijken.

15. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Nog even een update. Ben toch nog even langs een andere keukenzaak geweest en die kwam op 3720 euro :eek: met ook nog betere apparatuur. We hebben het gelijk laten bestellen haha. Wij zijn blij :D

16. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    good for you! :D
    Wou net reageren dat ik het wel aan de dure kant vind aangezien wij onze volledige keuken voor 10.500 hebben besteld...

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    hihihih jou kast is 1,20 breed, mij hele keuken is 2.40 :D

Hier is de woningbouw aan het renoveren, wij als kopers hadden interesse om mee te doen (wij waren niet de enige) Voor de keuken ( is dus 4 kastjes breed ) bovenkastjes en nieuwe tegels vroegen ze € 7000. Gaan we dus niet doen als ik dat geld uit ga geven dan wil ik ook een keuken die ik mooi vind en niet een vooruitgezochte keuken van de woningbouw.

Deel Deze Pagina