Welke (stoere?) fiets

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Havermout, 30 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Havermout

Havermout Niet meer actief

Voor een kleuter die 6 wordt? Zijn oude fiets is hem te klein en ook niet “cool” meer: hier in de wijk rijden veel kinderen op decatlon btwin en rockrider hybride / mountainbike fietsen. Versnellingen zijn the bomb.

We fietsen niet veel (we wonen naast school) dus het gaat om korte afstanden naar sport/dorp en vooral om gewoon lekker door de wijk te fietsen.

Nu keek ik zelf naar decathlon fietsen maar ik vraag me af: hoe zit het met verlichting, standaard en slot?

En wie weet zijn er nog andere stoere opties. Welke fiets hebben jullie kinderen?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Voor jongetjes rond die leeftijd is een mountainbike zeker de keus hier. Zoon heeft er een vsn Specialized (via Marktplaats). Met decathlon fietsen heb ik geen ervaring. Decathlon heeft in t algemeen best goede spullen, maar voor een fiets zou ik eerder geneigd zijn een goede tweedehands te kiezen.

Jessi79 en Havermout vinden dit leuk.
  3. Havermout

Is zeker ook een optie. Ik ben alleen een beetje zoekende in wat dan leuke modellen/merken zijn.

4. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Wij hebben een. 2de hands Decathlon fiets. Zo een btwin. Bevalt prima!

Havermout vindt dit leuk.
  5. Havermout

En heeft zo’n btwin een slot, lamp en standaard? Dat kan ik niet opmaken namelijk :)

6. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Een slot niet, we hebben zelf een kettingslot met code (zodat hij de sleutel niet kan kwijtraken). Standaard wel verlichting hebben van die led lichtjes met elastiek. We hebben wel een ouder model dan nu op de site staat.

7. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.746
    113
    Mijn dochter van bijna 6 is heel blij met haar Veloretti. Standaard zit erbij. Slot, verlichting en bel niet.

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Hier heeft zoontje sinds vorig jaar een Alpina Trial en is er nog elke dag heel blij mee! Je ziet deze fiets heel vaak. Als hij een grotere nodig heeft koop ik deze zeker weer!

9. Havermout

dank! Goede tip, ziet er goed uit!

Bloempjelief vindt dit leuk.
  10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn zoon van zes heeft een goede Alpina fiets voor naar school, en voor zijn verjaardag heeft hij een crossfiets gekregen. Zonder versnellingen en licht maar wel met een hoog stoer stuur. Daarmee speelt hij in de wijk, hij maakt schansen met planken en heuveltjes in het bos. Een groot succes hier! Voor mountainbiketochten in het bos met mijn man vind ik hem nog net te jong. Met de crossfiets kan hij lekker zelf stunten.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Onze jongens hebben ook een alpina trial, fijne fietsjes zijn dat.

12. Havermout

Helaas hebben wij een erg kleine schuur dus het liefst heb ik een stoere combinatie. Vooral omdat we ook niet echt veel “gewoon” fietsen. Ik zei net tegen mijn man: anders had ik er gewoon 2 gekocht!

13. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Wij hebben voor onze dochters een Woom. Een lichtgewicht fiets die ook wel heel stoer is. Enige is wel dat ze niet goedkoop is maar wij fietsen ook veel.

14. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Mijn 5-jarige zoon een Alpina Trial en die van 8 een Giant XTC JR (de 24 inch).
    Beide hele fijne fietsen!

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Mijn jongens hebben cube fietsen, 24 inch mountain bike’s. Via marktplaats zou ik een goede tweedehands zoeken.

weet wel dat een mountainbike een derailleur heeft. En dat het wat onderhoud vraagt.
    Op een tweedehands fiets hebben vorige eigenaren vaak al een standaard, slot of verlichting gemonteerd.

wij hebben bij de kinderen een standaard erop laten zetten bij de fietsenmaker,, maar het kan ook makkelijk zelf. Een slot kan ook een kettingslot zijn. En voor verlichting hebben wij zoiets:
    https://www.cubestores.nl/acid-led-light-set-hpp-black/93066

Kun je opladen, en geeft meer licht dan die lampjes van de hema.

16. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ons zoontje krijgt over een aantal weken ook de trial voor z’n verjaardag! :)

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Dochter heeft ook een Giant, ik weet niet uit mn hoofd welk type, is voor erg fijn idd.

smax vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina