Wij willen graag een camera boven de voordeur op de oprit gericht ophangen. Voor ons is dit helemaal nieuw. Waar moeten we op letten? We willen graag; - Op de telefoon kunnen zien wie er staat of aan komt - Foto's kunnen nemen van gefilmde momenten - Geen apart abonnement, dus via wifi - Beelden opslaan Wie heeft er een suggestie? Wij zagen zelf deze al, maar voldoet dat aan onze wensen? We vinden het wat lastig kiezen; https://www.coolblue.nl/product/861666/imou-bullet.html#product-reviews
Wij hebben een dahua camera gehad, met Imou app gaat dat. Drama. Echt drama... Elke keer vastlopen die app, elke keer die camera offline, echt irritant. Nu hebben we alles van Ring. Deurbel en cameras, nooit gezeik. Wel abonnement maar ach, ik betaal 60 euro per jaar voor 2 camera en je kan nu 180 dagen bewaren ipv 30.
Wij hebben een deurbel van Eufy die de voordeur en oprit in beeld heeft. We kunnen beelden terugkijken, screenshots maken, live praten tegen bezoek. Bevalt super goed en geen abbo kosten.
Wij hebben ook een deurbel van eufy. Geen abonnement, haarscherpe beelden, dag en nacht, zelf de zone instellen waar hij filmt en wat (alleen mensen, of bijvoorbeeld ook huisdieren etc). Van gefilmde mensen maakt hij ook automatisch een foto van hun gezicht en van de filmbeelden kan je ook screenshots maken. Daarbij kan je live praten met mensen en zelfs een vooraf ingesproken boodschap afspelen als mensen bellen.
Een gekke vraag misschien, maar filmt zo'n deurbel ook als je niet aanbelt? Heeft hij een bewegingssensor?
Wij kijken ook naar de Eufy. Alleen wordt er echt veel gelopen rond onze voordeur. Kinderen rennen langs, wij zelf komen er langs als we gaan of komen. Dus er worden best vaak beelden gemaakt denk ik. Van hoeveel tijd kan hij het opslaan en wordt na verloop van tijd steedshet oudste weer gewist of overschreven?
Jazeker. Bij de Ring kan je zelf instellen welk deel hij wel en niet filmt. En hoe gevoelig hij is. Hij filmt bij mij alleen de voortuin en niet de weg en parkeerplaats tegenover ons huis omdat ik dan gek wordt van de bewegingmeldingen. Je kan ook instellen dat hij geen bewegingsmelding geeft als je telefoon in je eogen wifi netwerk komt.
Wij wonen in een nieuwbouwwijk, en het stikt hier dus van de kinderen (en deur aan deur verkopers ), na ongeveer een half jaar zit de homebase (ding waarop de beelden worden opgeslagen) vol. Je kan dan zelf kiezen welke beelden je wist. Zelf gooi ik ze er allemaal af, want dat gaat het makkelijkste.
Wij hebben al een paar jaar een camera en buitenlamp in een van Smartwares. Mensen hebben vaak niet door dat het een camera is. Geen abonnement, ik kan via een app nog na 2 weken beelden terug kijken, als ik ze niet download worden ze gewoon overschreven. Je kunt via de app ook terug praten, mee luisteren of een alarm af laten gaan. We hebben ook aangegeven welke gebieden hij wel en niet filmt. We wonen op een druk punt met veel fietsers en hondenuitlaters, dus die hoeven we niet steeds gefilmd hebben. Nu schiet hij alleen aan bij beweging op de oprit. Hij heeft zijn geld al opgebracht met een dronken buurman die onze auto heeft beschadigd. Er zal tegenwoordig vast wel wat flitsenders bestaan, we hebben hem al een aantal jaar, maar ik ben wel tevreden.
Wij hebben buitencameras van Eufy. werkt heel makkelijk. Geen gedoe met kabels. En gewoon via de wifi. Beeld is ook goed. Hij is bij ons gericht op de oprit en achterom. Hij neemt op, op het moment dat er beweging is. Dat beeld wordt opgeslagen. Ik verwijder eind van de dag opnames van bv onszelf. De batterijduur is 6 maanden zeggen ze. Opladen gaat via kabel of via de homebase. En deze laatste staat bij je router. je kan hem ook zo instellen dat alleen als je afwezig bent hij opneemt. Wij zijn er heel blij mee!
Ik heb echt veel aan jullie antwoorden, dit helpt ons zeker. Bedankt voor jullie feedback! Reden voor ons is dat er afgelopen weekend een kerel aan de deur is geweest die kwam vragen of ons huis te koop was, want dit had hij op internet gezien. Ons huis staat niet te koop en is ook nergens te vinden op internet (ik ben uiteraard zelf gaan zoeken). Ik was nog geen 5 minuten naar zwemles vertrokken met onze zoon dat hij al aanbelde en dochter van 9 was alleen thuis dat uurtje. De voordeur en het poortje (beiden via de oprit te bereiken) voor achterom doen we dan altijd op slot (de achterdeur blijft open). Ze kan wel met iemand praten die aan de deur staat, want het is een spijlen poortje. Via de achterdeur kan ze daar naar toe lopen. Zodoende vroeg die man haar dus of we te koop stonden. Vermoedelijk verwachtte hij niet dat er iemand thuis zou zijn, want uit camerabeelden bij buren uit de straat is hij ook aangetroffen terwijl hij uitgebreid naar binnen stond te loeren. Deze mensen waren niet thuis. We willen met een camera het afschrikkende effect bereiken. Qua spelende kids en voorbijkomende auto's e.d. hebben wij geen last. Onze oprit is ca.15 mtr lang. We zullen vooral de voordeur, een stuk oprit en het poortje binnen bereik van de camera zetten. Wellicht wordt het toch wel zo'n ring deurbel. We zullen samen nog even goed kijken wat het handigst is.