Voor de kerst komt er als cadeau voor het hele gezin een Nintendo Switch. Aangezien voor mij de “game wereld” heel lang geleden is en dus ook niet te vergelijken is met nu ben ik op zoek naar advies/tips. Wat zijn bijv accessoires die je echt nodig hebt of in ieder geval handig zijn om te hebben? En ik zie dat je zowel spellen kunt kopen op een kaartje, maar ook met een download code. Zo’n kaartje kun je natuurlijk nog verkopen en zo’n code niet. Zijn er nog andere nadelen aan zo’n spel via een download code? Je download dat neem ik aan eenmalig, maar stel dat er later een tweede switch bij zou komen, moet je dan opnieuw het spel kopen of kun je dat spel dan wel op de tweede switch spelen?
Wij hebben een half jaar geleden een Nintendo switch gekocht. Ook gekozen voor gamekaartjes, inderdaad vanwege het doorverkopen. En omdat je dan ook offline kan spelen, bijvoorbeeld in de auto. Wij hebben Sports erbij gekocht, daar zit ook zo'n voetband bij. Verder nog geen accessoires. We hebben mario cart en animal crossing.
Wij hebben altijd kaartjes en kopen/ verkopen ook veel op marktplaats. Dus dat is sowieso een tip, marktplaats. Verder zijn 2 controllers wel zo handig. Populaire spelletjes hier zijn vooral: - Mario 3D world - louigis mansion - Mario Kart - kirby
Als je een tweede switch hebt, kun je een gedownload spel enkel met dat account spelen. Het is een beetje een ingewikkeld verhaal; als je twee switches hebt, en op allebei hetzelfde account, moet je 1 switch als ‘primary console’ instellen en de ander is ‘secondary’ - op de ‘primary’ kan iedereen het spel spelen, dus bv als je voor ieder gezinslid een eigen profiel hebt, kan ieder profiel dat spel van de hoofdgebruiker spelen. Op de secondary kan alleen dat specifieke account dat. Én iedere keer dat je het spel opstart heb je internet nodig om te kunnen checken of je hetzelfde spel niet ondertussen op de andere Switch speelt. Als bv twee broers allebei een eigen Switch hebben, maar spelletjes delen, is het veeel handiger om de fysieke spelletjes te hebben - gewoon kaartje verwisselen en klaar.
2 extra controllers en een laadstation zou ik er zeker bij kopen. Mariokart is hier de gezinsfavoriet. De jongste vindt ook Super Smashbros erg leuk. En we hebben idd bijna alles op kaart om nog te kunnen doorverkopen.
We hebben het meeste op kaart. Mario cart, super smash, zelda, harry potter. Animal crossing is ook super maar de persoon die het spel begint bepaald alles. Meer een spel voor alleen ( in ons geval mijn spel)
Laadstation zit er standaard bij. Kinderen hebben allebei een normale switch, ik een oled. Hebben 1 set extra controllers voor man en visite. Oudste van 17 heeft animal crossing, minecraft, mariokart, 2x zelda, fnaf en binnenkort batman. Jongste van 8 heeft animal crossing, mario kart, mario odysee, minecraft, mario party, yoshis crafted world zo uit mijn hoofd. Ik alleen animal crossing. Allemaal een eigen game dus we gaan nog wel eens bij elkaar op bezoek, erg leuk. En karten doen we vaak met zijn tweeën of drieën. Man kan niet tegen zijn verlies dus die vibdt er niet zoveel aan
Bedankt voor alle reacties en tips. Mijn gevoel zei al dat ik beter voor spellen op een kaartje kan gaan en dat klopt dus wel. Nu is er op dit moment een bundel te koop waarbij er een Mario Kart als download bij zit, het liefst wilde ik daar dus ook gewoon een kaartje van, maar de bundel is net zo duur als een losse Switch dus dan wordt het Mario Kart toch maar als download.
Ik vind hem zelf erg fijn omdat ik alleen op klein scherm speel en de switches niet door elkaar kunnen raken. Maar voor de kinderen zou het niet boeien. De oudste ziet wel verschil maar speelt toch altijd op groot scherm.
Laadstation voor 4 controllers zit er niet standaard bij, die bedoelde ik. Als je twee extra controllers koopt heb je die ook nodig. Was misschien niet helemaal duidelijk in mijn reactie.
Wij hebben extra controllers, maar ik wissel die gewoon om op de Switch om op te laden, laadstation nog nooit gemist.
Hier zijn ze altijd leeg als ze een tijdje niet gebruikt zijn. Als we dan met z'n vieren willen spelen moet ik ze altijd aan de lader hangen. De controllers aan de switch lopen ook gewoon leeg.
Bekijk Nintendo Joy-Con Charging Grip - Switch op: https://www.bol.com/nl/p/nintendo-joy-con-charging-grip-switch/9200000073684277?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Wij hebben er zo’n ding bij. Speelt ook wel lekker met andere spellen ipv een kleine console. En kan je ook mee laden dus hoef je geen extra laadstation
O zo. De extra controllers gebruiken wij niet zo vaak, dus die worden af en toe aan het laadstation van de jongste in de woonkamer gehangen. Daar zou ik geen extra laadstation voor kopen.