Nintendo switch

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 10 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Onze dochter was destijds 3 en kon er al mee overweg.

2. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.974
    3.878
    113
    Vrouw
    Zoon heeft die gekregen voor zijn 6e verjaardag.
    Favo spellen hier zijn Mario oddyssey en Minecraft.
    De laatste tijd Zelda breath of the wild maar dat spel is eigenlijk vanaf 12 jaar en best ingewikkeld. Heel raar maar zoon heeft die bijna uitgespeeld, inclusief de tempels zonder YouTube erbij te nemen (wat ik wel deed :roflmao:) nu is zoon 7 jaar.

Go vacation en Mario kart zijn ook heel leuk om mee te beginnen.

Animal crossing vind zoon niks aan. Teveel lezen.
    Ik daarentegen, lijkt wel een fulltime baan. :roflmao:

MamaChantal vindt dit leuk.
  3. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Zoon van 3.5 heeft heel veel lol in Mario kart en Paw Patrol. Aandachtspanne is meer een probleem dan daadwerkelijk spelen.
    Dochter van 6 zou, als het aan haar ligt, het liefst van 7u tot 19u op de switch spelen. Dus ze mag om de dag 30 minuten.
    Behoorlijk verslavendgevoelig ding :roflmao:

4. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.974
    3.878
    113
    Vrouw
    30 minuten op de switch? Is dat niet wat weinig?

Is hetzelfde als een halve aflevering van the 100 kijken en overmorgen mag je de andere helft zien. :roflmao:

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde. Dochter heeft hem al bijna uitgespeeld:confused:Ze speelt hem met gemak en switcht van ene naar het andere land. en haar zusje van 7 is nu ook al verder dan mijo_O

6. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.974
    3.878
    113
    Vrouw
    Ik begrijp dat niet hè

Geef zoon een puzzel van 20 stukken en een uur later is die nog niet klaar.
    En die tempels lost die gewoon op. Terwijl ik bij de meeste YouTube nodig had omdat ik het niet gedaan kreeg. :roflmao:
    Veel van die tempels zijn toch verschrikkelijk moeilijk of ligt dat aan mij? :D

7. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.038
    113
    Whaha, ja ik vind dat ook erg weinig inderdaad. En dan ook nog es om de dag! Zou voor mij een marteling zijn ;) Ben wel benieuwd waarom ze alleen om de dag mag?

8. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Weinig? Ik vind het zelfs vaak en veel :roflmao:
    Dit is al een compromis. Van man mogen ze elke dag een uurtje en ik heb 't liefst alleen maar in 't weekend :roflmao:

9. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik vind het ook wel heel weinig. Bij veel spellen duurt het al even voordat je effectief zit te spelen. Zeker spellen zoals animal crossing en zelda. Wij hebben hier wel de regel dat als vriendjes komen spelen er maximaal een uur gespeeld wordt. Verder zijn we niet heel streng, maar wel met beperking natuurlijk anders zou zoon de hele dag op de switch zitten.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  10. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Lijkt mij ook wel een uitdaging om het gamegedrag te managen....hier willen ze graag heel vaak op de ipad, pc, wii enz.

11. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    We hebben geen wii. En de dingen die ze doet op de pc zijn schooldingen en squla. Dochter vraagt meer om spelen op het schoolplein dan om de switch. Meer een buitenkind.

@Anne09 dochter heeft een paar vriendjes die hier alleen willen komen als ze mogen switchen. Ze heeft zelfs een briefje gekregen dat ze 2 dagen niet mag switchen want dan kan hij met de switch o_O
    Dus heel soms, voornamelijk als ze niet zeuren om de switch, dan bied ik ze het wel een uurtje aan. Moeten ze wel met z'n drieën / vieren afwisselen want we hebben maar 2 joy cons.

12. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Dat laatste herken ik wel. Ik merk wel dat de switch voor kinderen heel aantrekkelijk is. Ze willen altijd graag hier spelen, behalve zijn vriendje die ook een switch heeft. Daarom hou ik max een uurtje aan (gemiddelde speelafspraak is ongeveer 3 uurtjes) zodat het niet het hoofddoel van afspreken wordt. Als ik het idee heb dat kinderen alleen hier willen komen om te switchen dan ga ik er sowieso niet mee akkoord.

En als je dochter ook niet behoefte heeft aan meer zou ik er sowieso niet mee zitten. Mijn zoon is helaas niet zo'n buitenkind, die moet echt naar buiten gestuurd worden.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Hier zijn ze ook fan van de switch.
    We spelen met zijn alle animal crossing:D
    Andere spellen worden amper gespeeld.
    Af en toe mario kart en dochter fortnite.

Ze mogen smiddags na school even op de switch en voor school als ze helemaal klaar zijn en er nog tijd over is.

14. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik heb er eventueel eentje beschikbaar voor 310 euro. Nieuw nooit gebruikt maar spijt van me aankoop.

PB me maar.

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Wij hebben er 1 voor de kinderen, 4 en 6 jaar toen we hem kochten net voor de “lockdown” en al veel plezier van gehad. we hebben mario en mario party. Beide leuk voor de jongens, mario party is erg geschikt voor de kinderen, allemaal kleine korte spelletjes, vinden ze erg leuk. Mijn man heeft nog wat andere spelletjes gekocht voor zichzelf. Ik heb me er nog weinig in verdiept, we willen misschien wel iets van mario kart nog kopen.

oja en we hebben er bijv. Ook youtube op gezet. Dan kunnen ze er ook filmpjes op kijken. Ipv, op mijn telefoon!

16. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ik snap überhaupt niks van dat spel:roflmao:

17. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    mijn zoontje krijgt ook in augusts met zijn verjaardag de switch met spel animal crossing new horizon.
    Het is wel erg prijzig maar oma en zijn oom betalen mee gelukkig

18. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Tip bij amazon.fr de nintendo switch bestellen voor nog geen 302 euro. Ik heb net besteld

Athina en Koraal82 vinden dit leuk.
  19. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Thnx voor de tip

twee vindt dit leuk.
  20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Eerlijk gezegd ik ook niet echt... Ik doe maar wat.:roflmao:
    Ben gewoon een week bezig geweest om een soort bewakers zwijn te doden (terwijl ik er ook gewoon langs had kunnen gaan:rolleyes:) , dochter had hem binnen een kwartier afgemaakt..:confused:
    En dan hebben de dames een wapenarsenaal van 3 pagina's bij elkaar gesprokkeld waar ze tijdens het spel continu aan het afwisselen zijn.
    Oh, nu moet ik dat zwaard en nu die kruisboog....o_O
    En ik ben maar rondjes aan het lopen . Leuk dat 3d. Not....
    Geef mij maar een spel wat naar links en naar rechts kan en waarvan duidelijk is wat het doel is. Kirby, super Mario, Mario kart:roflmao:

Louise11110 en Athina vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina