Heb jij een spaarpot?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem85, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Van kleins af aan heb ik een fascinatie voor spaarpotten!! Ik spaar graag en dus niet alleen op de bank maar ook in een spaarpot! Nu krijg ik geregeld de reactie dat dit ouderwets is....

Dus mijn vraag: hebben jullie ook een spaarpot? (niet voor de kinderen maar voor jezelf/man) en is deze spaarpot voor een bepaald doel?

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb er eentje voor marktplaats aan-en verkopen :) zit dus geen wereldbedrag in.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.024
    550
    113
    hahaha ja voor collectegeld of als ik eens wat verkoop via marktplaats maar meestal zit er niets in whaha

4. Celau2013

Celau2013 Lid

16 apr 2016
    37
    16
    8
    NULL
    NULL
    ja, ik pin een x bedrag voor de boodschappen per week en alles wat overblijft verdwijnt daarin. Meestal wordt dit gebruikt voor bijv. sinterklaas en verjaardagscadeautjes.

5. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ja. Kleingeld gaat erin/Marktplaats verkopen en statie geld.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja haha. Gooi er 2x per week al m'n muntjes in die ik in m'n portemonnee heb zitten. Eens in de zoveel tijd een briefje.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

ja kids hebben beide een spaarpot en wij zelf ook2, 1 voor de marktplaats/facebook verkopen
    andere gaan alle muntjes in die op zondag in portemonnee zitten en dat is zakgeld voor vakantie

8. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Ja wij hebben ook een spaarpot
    Alle los geld gaat erin, en als dat ding vol is
    Zetten we het op de bank,

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ja voor alles wat ik in huis vind. dus in zakken van kleding die gewassen moet worden. los in de auto.
    Gewoon in huis slingerend.

Loopt best snel op

10. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Verschillende. Eentje gooien we allebei ons kleingeld in en dan eens in de zoveel tijd tellen en wegbrengen (wordt dan een extra hypotheek afbetaling ofzo) en 2 voor m'n werk. Eentje voor m'n wisselgeld en een dichte voor m'n fooitjes. Als die vol is, open maken met een blikopener en dan kijk ik wat ik ermee wil doen. Duurt nog wel even, maar harstikke leuk hoe zwaarder die wordt. :D

11. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ja maar zal niet veel inzitten hoor, ongeveer een 10tje aan kleingeld. Gebruik ik voor als ik cash nodig heb, tandenfee, collecte etc

12. mol81

mol81 Niet meer actief

Jazeker! Twee zelfs. Een dichte (blik) en een open spaarpot. De dichte gaat alle kleingeld in en als hij vol is maken we hem open. De open spaarpot is voor de mooi; hij is van Pomme-Pidou en ik vind hem zo gaaf dat het gewoon een accessoire in ons huis is.

13. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Mijn man en ik allebei. Geloof niet dat er €10 in zit, gooi er eigenlijk nooit iets in

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    nee ik niet, mn kids hebben er allebei 1 en als die al kleingeld zien dan is het 'voor in mn spaarpot mam!' dus mijnes zou toch leeg blijven haha

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ja meerdere. De meisjes hebben er uiteraard allebei eentje, daarnaast staat er beneden eentje waar we kleingeld in doen en gebruiken voor als we een dagje uit gaan (ijsje, drankje etc). En boven staat een spaarpot waarin we sparen voor vakantie (daar gaat bijvoorbeeld MP opbrengsten in enzo).

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik niet, maar de kinderen wel.

17. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Jazeker, wij en de kinderen zelf ook.
    Teveel aan kleingeld gaat daarin en er ontwikkelt zich vanzelf een doel. Vorige keer hebben we er een nieuw 4-seizoenendekbed, kussens en moltons van gekocht.
    Dit keer wil ik sparen voor een meerdaagse uitstap naar Disney Land....maar dat willen we pas over twee jaar en dat komt goed uit want de spaarpot is nog vrijwel leeg.;)

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wel een grote riverdale pot waar allemaal geld in wordt gestopt. Handig voor de collecte en de jongens mogen het meenemen op vakantie. Zit elk jaar snel 250 euro in. Ze nemen hooguit 20 euro mee voor ijsjes maar de rest maken wij wel op haha.

19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #19 mam1991, 1 mei 2016
    Laatst bewerkt: 1 mei 2016
    Ja wij hebben deze brandweer auto ooit gekregen van iemand.
    Wij stoppen er zo af en toe eens wat centjes in.. Al met al niet zo heel veel, 50€ ongeveer.

We plunderen straks en nemen het mee mee onder naar onze vakantiebestemming voor de tol bijv.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn kereltje had een spaarpotje; totdat hij het leuk vond om hem vanaf de commode op de grond stuk te laten vallen ;) Nu heeft hij een spaarrekening - en ik stort daar elke maand een vast bedrag op ;)

Deel Deze Pagina