Een beetje rare vraag misschien, maar hoe weten die gasten hoe je dat moet aanpakken? Weten ze dat van 'nature', lezen ze er boeken over? Ik kan me, naief misschien, niet voorstellen dat ik voor mijn vriend met een ander het bed zou induiken om bijv een rekening te vereffenen. Nu ik 38 ben maar ook vroeger niet, terwijl ik onzeker was. Iemand?
Ik denk dat er genoeg mensen zijn met een bepaalde manipulatieve 'gave'. Vrouwen kunnen hier net zo goed in zijn als mannen, overigens. Ik kan me best voorstellen dat ik hiervoor zou vallen op die leeftijd. Zeker in de leeftijd van 12 tot 16 jaar kunnen meisjes heel kwetsbaar zijn. Je plukt de meest kwetsbare er zo uit als je een groepje ziet staan. En de grens tussen liefde en haat, gebruik en genieten, misbruik en ellende, die is altijd zo dun... Ik denk dat het makkelijker is dan je denkt.
Die jongens/mannen hebben een bepaald charme, dat leer je niet uit een boek. Ze weten ook precies welk meisje ze uit moeten kiezen.. of dat nou een naïef/onzeker meisje is, of iemand die problemen heeft thuis, geen vrienden/familie etc. etc.
Ik ben nooit in de handen gevallen van een loverboy maar wel op mn 15e verliefd geworden op een jongen die mij behoorlijk manipuleerde! (overigens kwam ik daar pas na 3 jaar achter) Maar ze zoeken ze gewoon uit, en op die leeftijd zijn sommige meisjes gewoon erg gevoelig voor aandacht en hier spelen zij dan heel slim op in.
Ze zoeken de zwakste uit een groep. Aan de houding van een meisje kun je goed zien of ze zelfvetrouwen hebben of niet. Ze hangen rond op plekken waar zwakke meisjes wonen (tehuizen). Ze beginnen hun verhaal natuurlijk niet met ik betaal je rekening als jij met mij het bed in duikt. Ze stappen op een meisje af en laten haar voelen dat ze geweldig is. Een meisje met weinig zelfvertouwen is hier extra gevoelig voor. Ze krijgt mooie kadootjes en aandacht totdat hij haar vertrouwen heeft gewonnen. Vervolgens slaat de bui van de jongen om en mag ze gaan werken om al die spullen terug te betalen. Hoewel er nog steeds over loverboys gesproken wordt is het wel een beetje aan het veranderen. Steeds vaker werken loverboys met meisjes (die meiden moeten ronselen) samen.
Ik vind het zo verwonderlijk hoe ze dat kunnen. Sowieso dat manipuleren, maar ook hoe ze die meiden zien. Wat als hun zusje slachtoffer wordt?
Mijn ex is een Loverboy Ze zijn heel slim en levens gevaarlijk .. eerst was alles leuk en lief .. en hij zei steeds hele lieve dingen etc .. en daar werd ik blij van ... Tot ik met hem ging samen woonde ik moest voor hem vriendinnen maken en dingen doen die ik niet wou doen .. en dergelijke En na een half jaar heeft hij me op straat gezet ... en al mijn geld en mijn zelfvertrouwen met hem mee ... daar stond ik dan onzeker bang op straat zonder geld en helemaal beschadigd . toen ging het weer goed met me .. zocht hij weer contact en ik was zo dom om hem te geloven dat hij veranderd was . maar hij praate alles wel zo mooi . ze hebben het niet uit een boekje ze zijn gewoon zo verleidelijk .. met hun taal en dergelijke ze laten je denken dat je hele mooie bergen goud kan krijgen maar achter af word je in de goot wakker ... Ik ben heel lang bang geweest dat hij me zou gaan vinden . en ben daar nu nog bang voor ben nu 7 jaar van hem af en hoop hem nooit meer tegen te komen .
Haha, ja, wat denk je? Het zijn vaak niet echt lekkere types, dus ik denk niet dat ze dat zomaar laten gebeuren. Tja, ik snap het ook niet zo goed, maar het ze zijn gewoon heel erg goed in het uitzoeken van de naïeve, onzekere types.
Sankyra wat verschrikkelijk dat je zoiets hebt moeten meemaken. Gelukkig ben je eruit. Mijn vraag is ook absoluut niet bedoeld ten nadele van slachtoffers. Denk je dat dat hele samenwonen een vooropgesteld plan was? Heb je hem aangegeven? Zulke types moeten toch tbs krijgen ofzo?
Ik denk idd dat het samen wonen een plannetje was . Hij is aangegeven alleen kon ik dat zelf niet omdat ik Bang was. Maar mijn familie heeft er voor gezorgd ook dat hij contact verbod enzo kreeg . Maar het lulligste was het was mijn woord tegen de zijne . en zijn aanhangers dus kon het niet winnen had daar ook geen puff voor .. Ik ben op den duur gaan verhuizen. Zonder dat mensen dat wisten enkel mijn familie wist het . en ik heb toen heel poos bij me ma als post adress ingeschreven gestaan omdat ik echt bang was dat hij me ging vinden . Het waren moeilijke tijden ... maar ik dank hem ervoor dat hij mij gemaakt heb tot wie ik nu ben .. sterker dan iemand ooit verwacht had ... ik heb hele andere kijk er door gekregen op de wereld .. ik vertrouw niet iedereen meer ik heb ze iets dat moeten mensen maar gaan verdienen .. als ze echt te vertrouwen zijn laten ze het op de een of andere manier wel merken door geen leuke voor doen praatjes . en ben het volledig met je eens dat ze TBS moeten krijgen en sowieso 10 tot 15 jaar cel . en boete als schade vergoeding voor de slachthoffers.
Ze gaan heel gerafineerd te werk, eerst heel lief e aardig, veel kadootjes geven enzo. Vervolgens zorgen dat het meisje afhankelijk wordt, dus dat ze zelf meer afstand neemt van haar familie bijv. En doen alsof ze het heel erg vinden dat ze hun 'prinsesje' moeten vragen om geld en dat er maar 1 snelle oplossing is om aan geld te komen.... Als je geinteresseerd bent in waargebeurde verhalen over hoe meiden in de (gedwongen) prostitutie belanden kan ik je het boek ' de fatale fuik' aanraden. Geschreven door een hoofdinspecteur van de politie. (De verhalen zijn best heftig, hou daar rekening mee)
Oh, heel erg makkelijk! Zoals hierboven al gezegd: ze zoeken een meisje uit dat beïnvloedbaar is en een slecht zelfbeeld heeft. Voor die jongens de gouden combinatie. Daarnaast kunnen ze vaak erg goed manipuleren.