Hallo meiden, Ik vroeg me af: Mn vriendin heeft gister mn mobieltje laten stuiteren. Mijn nieuwe abbonement is echter net 2 maanden ingegaan. Is dit te regelen via haar verzekering? En zo nee, wat kan ik dan nog doen? Mijn mobieltje zelf is niet verzekerd Groetjes Romy
Ja via haar AVP: aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren. In de volksmond ook wel WA-verzekering genoemd.
Als ze een tussenpersoon heeft daar even naar bellen. Zo niet, dan rechtstreeks contact opnemen met haar verzekeraar. Daar zul je formulieren voor moeten invullen. En je hebt kans dat er nog een getuigeverklaring gevraagd wordt.
Dat kun je zo via haar aansprakelijkheidsverzekering regelen. Ik heb ook een keer zoiets doms gehad, mijn zusje had haar bril op de bank laten liggen, en ik ging er op zitten...
Wist je dat jij hier niet eens de schuldige in bent? Dit zou via je zusje haar verzekering moeten gaan, want een bril hoort normaliter niet op een bank te liggen. (heb helaas vorige week zeer veel uit moeten zoeken met de verzekering en dit soort passages staan in de clausules, dus vandaar ) Meld je telefoonschade wel binnen 72 uur! Anders willen ze nog wel eens moeilijk gaan doen en beroepen ze zich op de schade meld plicht.
Thnx meiden. Mijn vriend is inderdaad ook een keer gaan zitten op de bril van zn vriend. Werd mooi niet vergoed, omdat die bril daar inderdaad niet moest liggen. We hebben vandaag haar verzekering gebeld, maar die zijn gesloten vandaag. Dat word maandag dus pas. Dan geld die 72 uur toch niet meer?
anders even een mailtje sturen naar de verzekering om jezelf in te dekken dat je maandag gaat bellen. Dan heb je het binnen 72 uur aangegeven, want hier kan je niets aandoen dat hun dicht zijn. Dan kan je verwijzen naar je mailtje aan de telefoon dat je het binnen 72 uur hebt aangegeven. Weet niet of het zo lukt maar misschien is het een idee. succes
Wanneer zij niet te bereiken zijn zullen er vast andere regels gelden. Maar over het algemeen moet je het binnen de 72 uur melden. Nu zullen ze vast iets coulanter zijn ivm de feestdagen. Vreemd trouwens dat ze vandaag gesloten zijn! Het is toch een gewone werkdag lijkt me.
gewoon aan je vriendin de gegevens vragen van haar wa verzekering (adres-welke-waar ze verzekerd is, op welke naam de polis staat, en wat het polisnr is e.d.) dan schrijf jij een briefje waarin je verteld hoe en wat dat zij per ongeluk jouw telefoon heeft laten vallen met gevolg dat deze nu kapot is, en daarbij een kopie van de factuur van de telefoon, jouw gegevens, je bank gegevens etc etc Zij kan alvast een ondertekende verklaring maken die je dan met jouw papieren opstuurt naar haar verzekering en ongetwijfeld krijg je op(korte) termijn een (groot gedeelte) van de aanschaf prijs terug gr.smoekie
Nee hoor, veel bedrijven zijn dicht. Tis geen officele vrije dag, maar veel mensen nemen een vrije dag op. Die hebben dus een lekker lang weekend. Wel opletten wat je tegen de verzekering verteld. Die denken soms behoorlijk krom.