HELP!internet en vast bellen telfort............grrrrrrrrrr

Discussion in 'De lounge' started by marianne1984, Mar 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marianne1984

marianne1984 Actief lid

Aug 15, 2007
    402
    0
    0
    wij hebben begin januari een contract bij telfort afgesloten voor internet en vast bellen (onbeperkt en gratis bellen) voor 29,95 per maand.
    Inclusief nummerbehoud.

we zouden op 29 februari worden aangesloten, omdat we nog bij orange zaten.
    Op 29 februari echter geen internet en bellen
    Heb gebeld (30cnt per min, plus kosten mobiel), ze hebben daar wachttijden van meer dan 10 minuten.
    De 1e keer gooiden ze de hoorn erop, de 2 keer werd me verteld dat ik draadjes van het isra punt om moest wisselen (werktte niet) en de 3e keer werd me verteld dat er een fout bij hun zat.
    Dus ik ben al meer dan 20 euro kwijt.

Op 6 maart hadden we dan eindelijk internet, maar nog geen vast bellen.
    Ik ben gek om nog eens te bellen, dus ik mail.
    Ik heb ze meerdere keer per dag gemaild, maar nooit geen reactie.
    Toen een klachtenbrief geschreven en daarin een datum gezet tot hoe lang ik ze de tijd gaf, hier heb ik ook niets van weer gehoord.
    Na 2 weken kreeg ik eindelijk eens een mail van hun, waarin hun aangeven dat we gewoon vast bellen moeten hebben.
    Weer gemaild dat het niet zo was, en kreeg netjes de andere dag bericht terug met de mededeling dat ik gelijk had en dat er dus geen vast bellen was.
    Dit komt omdat hun ons telefoonnummer verloren hebben laten gaan en nu dus door kpn is afgesloten en verwijderd.

Sindsdien stuur ik ze elke dag weer mail, maar ik hoor er helemaal niets van weer.
    Ik word er zo moe van, weet echt niet meer wat ik er mee aanmoet.

Wie heeft dit ook meegemaakt en wat heb je er toen aangedaan?

Liefs Marianne

2. marianne1984

marianne1984 Actief lid

Aug 15, 2007
    402
    0
    0
  3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn ouders hebben problemen gehad met internet + bellen van kpn.

Eerst kon alles niet geinstalleerd worden, modem deed het niet. Toen deed de telefoon het 2 weken niet., Toen lag internet er weer uit etc etc etc.

Mijn moeder heeft toen een schadevergoeding gevraagt, omdat kpn geen goed werkend product levert. Ze heeft in totaal een half jaar geen abbonements kosten hoeven te betalen.

De abbonementsduur was minimaal 1 jaar, maar we konden er ook eerder vanaf omdat hun product niet goed werkte.

Een paar tips:
    - EIS schade vergoeding.
    - Dreig met het inschakelen van de ombudsban, kassa of radar.
    - Verder alle namen, tijdstippen en datum's opschrijven wanneer en wie je aan de lijn hebt gehad.
    - Probeer 1 vaste contact persoon te krijgen.

Als je iemand aan de lijn hebt en je legt de situatie uit, gewoon vragen of ze je terug bellen. Het is niet jou fout dat je mobiel moet bellen.

4. marianne1984

marianne1984 Actief lid

Aug 15, 2007
    402
    0
    0
    hoe heeft ze de schade vergoeding dan aangevraagd?

We hebben ook bij kpn gezeten een paar jaar geleden, maar ik vond de klantenservice veel beter dan bij telfort, weet niet wat je moeder daar van vond.
    telfort wil ons niet bellen, ze schrijven niet terug en sturen nu geen mail meer terug.
    Als ik als ik al mail krijg, dan krijg ik een verkeerd antwoord

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Hmmm ik weet niet precies hoe het zit bij telfort.
    Misschien kan je ze een aangetekende brief sturen.

Daarin zetten dat als ze voor 30 april je huis telefoon het nog niet doet, je wil dat het contract ontbonden wordt aangezien telfort in gebreke is gebleven.
    Dan gewoon zorgen bij de bank dat ze niet meer automatisch geld van je rekening kunnen afschrijven.

Mijn moeder had bij kpn op den duur een vast contact persoon. Deze belde haar ook altijd terug, zodat ze zelf niet mobiel hoefde te bellen, dit was trouwens een speciale klantenservice een gewoon 020 nummer voor klanten die de gewone helpdesk niet kon helpen.
    Mijn moeder heeft gewoon gezegt dat ze geen abbonements kosten gaat betalen, omdat kpn in gebreke blijft.

Als je bij de supermarkt eieren en vla wil kopen, maar je krijgt de vla niet, dan ga je daar toch ook niet voor betalen

6. marianne1984

marianne1984 Actief lid

Aug 15, 2007
    402
    0
    0
    nog meerdere mensen?

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Wij hebben dit ook gehad maar dan via Tele2, gelukkig werden we daar keurig te woord gestaan. Wat bleek, het isra punt was hier niet goed aangesloten.

Ik neem aan dat je je telefoonstekker wel achter in de modem hebt aangesloten, dus niet met een gewone telefoon stekker?

Succes

Groetjes

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik kan je alleen maar sterkte wensen. Ik heb hele vervelende ervaringen met telfort....

9. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    is laatst op kassa of radar geweest, je moet hun een datum stellen waarvoor je alles gemaakt wil zien. blijven ze in gebreke dan kan je de overeenkomst laten ontbinden. mischien eens kijken bij beide programmas, of daar contact mee opnemen.

mijn vader heeft het gehad met het net, en kpn, maar die kon de mobiele kosten declareren.

op zich hoor je goede berichten over telfort, maar het scheint geloof ik bij iedere provider te zijn dat als het mis gaat, dat het dan moeilijk schijnt te zijn om de boel aan de gang te krijgen

10. San76

San76 Actief lid

Jul 2, 2007
    240
    0
    16
    :confused: Aaaargh wij hebben óók sinds januari Telfort internet en bellen, de hele rataplan en óók problemen gehad!Wij kwamen van Essent af en dachten dat het niet erger kon...wel dus...
    Eerst idd op de afgesproken datum geen internet en bellen, dat was redelijk snel opgelost. Maar daarna bleek dat mensen die nu nog via Essent belden, ons niet konden bereiken. Lag volgens Telfort aan Essent, die zouden ons oude nummer niet goed geporteerd hebben ofzo. Essent legde natuurlijk de schuld bij Telfort, je kent dat wel.
    Na veel telefoontjes (en die zijn duur!) en 4 weken verder, zouden ze het binnen 10 dagen oplossen. Na 8 dagen nog eens gebeld, werd gewoon afgebekt door een of andere gozer, niet normaal meer, terwijl ik heel beleefd was! Uiteindelijk na precies 10 dagen was het opgelost.
    Wij hebben gedreigd met rechtsbijstand en als zij het niet binnen die 10 dagen hadden opgelost, konden we onder het contract uit, zíj bieden niet waar wij voor betalen. We hebben de rekening nog niet binnen, maar no way dat ik die zoveel cent per minuut voor de klantenservice ga betalen! De fout ligt bij hen!
    Succes ermee!

11. Telfort internet was eerst tiscali...

Dit is nog niet zo heel lang telfort en kan dus natuurlijk wel wat problemen geven...

Wij hebben dus het internet en telefoon gekregen toen het nog tiscali was en hadden al internet voordat de datum dat we het zouden hebben gepasseerd waren..

Ook is het omzetten van tiscali naar telfort, vlekkeloos verlopen..

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Hebben wij dus ook gedaan, ze in gebreke gesteld. En de incasso laten blokkeren bij de bank.

Share This Page