Nio test belangrijk voor schooladvies?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gymgirl, 9 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dia toets heeft mijn dochter 2 jaar terug ook gemaakt. Is gewoon een Cito toets die digitaal wordt gemaakt maar die naarmate je de antwoorden goed blijft invullen moeilijker wordt. Hier komt een score uit en daar hoort een niveau bij. Dochter had een ruime Vwo score en dat advies had ze ook gekregen en ze zit nu in de tweede van het VWO.
    De reden dat de Cito eindtoets zo laat wordt gemaakt is omdat het toch weleens wil gebeuren dat een leerling een enorme groei laat zien en het advies hoger wordt, het advies wordt nooit lager bij een tegenvallende score.
    Bij mijn oudste zat destijds een meisje in de klas die mavo advies kreeg maar ze maakte een prachtige Cito op Havo niveau en ging de mavo/ Havo brugklas doen en zit nu in 4 Havo.
     
    Gymgirl en suus1983 vinden dit leuk.
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Ja dat had ik inmiddels ook begrepen dat de toets moeilijker wordt, was alleen misschien handig geweest als ze de kinderen even hadden ingelicht hierover. Zoon heeft het altijd makkelijk met toetsen, nu kwam hij thuis en vertelde dat het maar moeilijker bleef worden, hij snapte er niks meer van en was duidelijk van slag erdoor. Simpele uitleg erbij was beter geweest.
    Nu was dit een proef, dus het maakt niet uit, maar vond het best sneu. Hij had het nog nooit meegemaakt dat hij het moeilijk vond. Ben wel benieuwd wat er nu uiteindelijk uitkomt.
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn dochter vond het in eerste instantie ook niks maar ze oefenen meerdere keren en dan wordt het meer eigen en gaan ze het wel leuk vinden om te doen.
    Hier kregen ze ook weinig uitleg en wij als ouders al helemaal niet.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  4. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.847
    888
    113
    Vrouw
    Hier zijn de open dagen ook in januari geloof ik. Sommige in februari. Ik denk dat je je kind kan inschrijven zodra het advies van de basisschool bekend is. Het advies dat wij nu gekregen hebben is officieus, in januari komt het officiële advies. Dan kan je ook gaan inschrijven.

    Jouw zoon moet wel ver reizen om naar school te komen. Is er helemaal niks op fietsafstand? En met het OV is ook lang. Kan jij hem dan iedere dag halen en brengen?
     
  5. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113

    Nee er is alleen een mavo/havo:vwo school

    En dat wilt hij niet. En ik eerlijk gezegd ook niet
    Dan zit je toch al snel op 20 km verderop

    Hier is maar 1 middelbare school voor zijn advies
     

Deel Deze Pagina