Traphekje, welke en waar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Angeliekie, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Zoontje begint te tijgeren dus het wordt tijd voor een traphekje, maar welke is fijn? Ik wil iig geen gaten gaan boren en waar dan allemaal?

Sowieso beneden bij de trap, maar moet dan ook boven en de trap naar de zolder? Dan zouden we 4 hekjes moeten kopen?

Ik dacht alleen beneden en op zolder (trap naar beneden) want op de eerste verdieping hebben we spijlen op de overloop en de trap naar de zolder is open tussen de treden, heel gevaarlijk dus.

Eigenlijk zitten we meestal beneden en als ik op zolder strijk ofzo neem ik zoontje ook vaak mee.

Wat denken jullie?

2. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Grrr, verkeerde subforum. Mag deze aub verplaatst worden naar veiligheid?

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wij hebben alleen boven op de overloop een traphekje. ik denk trouwens niet dat ze te plaatsen zijn zonder gaten in de muur. Wij hebben die van ikea opzich een fijn ding.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben ze beneden, boven en beneden bij de zoldertrap. Boven op zolder niet omdat de kinderen daar nooit zonder toezicht zijn - als ik er was opvouw of strijk spelen zij op de eerste verdieping of ik neem ze mee en doe de deur van de zolderkamer dicht. Je hebt ook klemhekjes waar je niet voor hoeft te boren (zijn wel duurder). Wij hebben ze niet aan de muren vastgemaakt maar aan het hout van de trap (je kunt ze ook op de eerste tree zetten zeg maar). Ik zou je echt wel met klem aanraden ze op alle plekken te zetten want voor je het weet zijn ze al boven. Mijn jongste kon nog niet lopen en ineens stond ze in de kamer van haar zus, ik schrok me echt rot. Zo gevaarlijk! En als ze wat ouder zijn willen ze ook boven spelen of niet alleen beneden blijven als jij boven gaat schoonmaken, of gaan ze rondrennen voor ze naar bed gaan - nou dan ben je blij met een traphekje op al die open plekken.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Je hebt klemtraphekjes, maar die zou ik niet snel bovenaan een trap doen...er zit bij die hekjes namelijk een balk aan de onderkant en het lijkt me echt zo iets waar je over struikelt en dan van de trap afvalt...

Wij hebben boven aan de trappen dus traphekjes waarvoor we wel moesten boren (veiligheid voor alles, wat mij betreft). En zodra de jongste in een groot bed gaat slapen, komt er een klemhekje in de deuropening van haar kamer, omdat we aan de onderkant van de trap geen hekje kunnen plaatsen (en ze dus naar zolder kan als ze van haar kamer af zou kunnen).

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nadeel van die klemhekjes is dat er een soort van drempel in zit.
    Nadat ik dus bijna daardoor van de trap stuiterde... Hebben wij ze vrij snel weggehaald eigenlijk.

Hier dus ook alleen boven.
    Dreumesmeisje speelde toch niet alleen in de gang of boven.
    Alleen zodat ze 's nachts niet naar beneden zou kunnen sneaken.

Al snel bleek ze niet bij de deurkruk te kunnen...
    Dus dat hekje heeft niet lang geduurd gelukkig.
    Levensgevaarlijk :)

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Klemhekjes zeker niet bovenaan een trap zetten! Levensgevaarlijk met die onderste rand.

Dus als je ze zet, zal je toch moeten boren. En óf je ze zet, hangt af van je huis. Zit je kind soms alleen, en kan het de trap daar op of af: traphekje zetten.

8. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Poe poe nog veel om aan te denken zo te horen. Veiligheid gaat voor alles dus als we moeten boren, dan moet dat maar.

Denk dan dat we mss alleen de zolder doen, want boven laat ik hem echt niet zomaar kruipen met al die openingen en alleen zijn in de hal is nu ook nog niet aan de orde.

Deel Deze Pagina