Wie ook kijkoperatie gehad blindedarmontsteking?

Discussion in 'De lounge' started by Jucade, Sep 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ben van mening dat er bij mij 'iets niet vertelt is' achteraf. Ben vorige week dinsdagavond bij HA post terechtgekomen en doorverwezen naar de Eerste Hulp. Bij bloedtest en nog meer vragen en testen kwam naar voren dat ik teveel witte bloed nogwat had, wat wees op een infectie ergens (ik dacht zelf toen al aan een blindedarmontsteking). Kreeg pilletje mee voor de pijn en moest de morgen er op terug komen als het nog niet 'over' was. En wonderlijk.. NEE t was nog niet over. Dus toen weer bloedgeprikt (en was er een ander bloedietsinfectie) wat ook kon duiden op blindedarmontsteking, een echo gehad en hier uit bleek idd dat het om mn blindedarm ging. Ik zou s middags vroeg geopereerd worden, helaas werd t pas s avonds rond kwart over 8. Ze hebben een kijkoperatie gedaan. Ik was benieuwd naar ervaringen/mensen die ook een KIJK operatie hebben gehad. Waar zitten jouw littekens?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Jep, afgelopen december heb ik een acute blindedarm ontsteking gehad, aauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
    Heb 1 lelijk litteken onder mijn navel, een in mijn linkerzij en 1 net boven mijn schaambot.
    Die in mijn zij en boven mijn schaambot zijn zo goed als verdwenen, die onder mijn navel niet. Wel een stuk minder geworden, ze zeiden dat het pas na 1 jaar "mooier" wordt.... Ik wacht dus nog even af.

Volgens mij hebben ze dat stuk darm door dat lelijke litteken eruit getrokken en is het uitgescheurd ofzo.

Erg jammer iig, maar ik schaam me er niet voor.

3. esther78

esther78 Bekend lid

Nov 23, 2007
    584
    0
    0
    randstad
    ik heb een paar jaar geleden een acute en geplofte blindedarm ontsteking gehad en met spoed onder het mes gegaan.
    Ik heb onder mijn navel een streep , rechts schuin onder navel een flink litteken, links onder een kleiner litteken en bij schaambot een kleine.
    Ik weet dat die smily onder de navel voor het cameraatje is geweest , die grote om mijn inhoud er even uit te halen om holte schoon te maken.
    Zelfs de kleine littekens zijn nog te zien ondanks smeren met cremetjes etc.
    Ach ik ben blij dat ik het na kan vertellen.

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb ook een kijkoperatie gehad, met de verdenking van een blindedarmontsteking gehad... (bleek tijdens de operatie een baarmoeder&eierstok ontsteking te zijn)

Mijn littekens zitten: 1 in mijn navel en 2 streepjes net onder mijn onderbroekrand/schaamstreek

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ok bedankt voor jullie antwoorden. Kregen jullie ook antibiotica mee ( voor een week)?

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik had geen kijkoperartie wel een echo uiteraard en bloedonderzoek. Maar wat vreemd dat ze je gewoon weer naar huis hebben gestuurd?
    Ik kon niet meer rechtop lopen van de pijn en ik werd ook diezelfde avond nog geopereerd. Mijn litteken zit dan rechts schuin onder m'n navel.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik ben zo 3 keer naar de spoeddienst gegaan met pijn. Kreeg ook elke keer een pilletje mee, maar daardoor ging de pijn bij mij dus wel weg...

De vierde keer op spoed stelde de dokter ook een kijkoperatie voor. Uiteindelijk appendix eruit en wat bleek? Mijn appendix is verschillende keren gebarsten geweest en dat waren dus die keren dat ik al in het ziekenhuis was en naar huis werd gestuurd met een pilletje. Dus wees maar blij dat ze het bij jou van de eerste keer gedaan hebben!

Ik heb een groter litteken onder mijn navel (is nu 4 jaar geleden en je ziet het ook nog steeds zitten...) en aan de schaamstreek een links en een rechts. Die zie je niet meer.

Antibiotica heb ik niet gekregen denk ik. Volgens mij moest ik wel ontstekingsremmers nemen, maar dat was maar een paar dagen.

8. esther78

esther78 Bekend lid

Nov 23, 2007
    584
    0
    0
    randstad
    mijn situatie was natuurlijk anders, heb toen een week in het ziekenhuis gelegen.
    Een paar dagen aan antibiotica via infuus gelegen.

9. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Scheen dus dat mn blindedarm aan het lekken was, vandaar die week ab.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier geen blinde darm ontsteking maar wel mijn blinde darm verwijderd met 50cm darm (ziekte van crohn), maar ook de operatie via de kijkoperatie (oftewel laproscopisch)

Mij viel het achteraf allemaal reuze mee. Herstel ging vrij vlot, na een week kon ik eigenlijk al heel veel dingen weer doen. Ik heb 1 sneetje van ongeveer 3cm onder mijn navel naar beneden, 1 sneetje van ongeveer 2cm net boven het schaambot en 2 kleintjes links en rechts iets hoger (tussen navel en schaambot in). Alleen die onder mijn navel is echt goed zichtbaar. Maar ik heb er geen moeite mee...

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ook ik zat in een andere situatie, heb 4 dagen hele zware antibiotica aan het infuus gehad en nog 1,5 week zware pillen... maar dat was omdat de onsteking in mijn baarmoeder bleek te zitten ;)

Share This Page