Hallo dames. Ik heb afgelopen donderdag mijn controle gehad bij de gynaecoloog met 37/1 wkn en nu hebben ze geconstateerd dat mijn vruchtwater bijna op is. De diepste pocket is 3 cm. Nu heb ik volgende week woensdag weer controle en ik ben zo benieuwd wat het protocol is als het vruchtwater pijl dan beneden het minimum is?? Iemand ervaring hiermee??
Geen ervaring mee, maar ik wil je ontzettend veel succes wensen! ik hoop dat het niets ernstigs is. Ik vind het wel nogsteeds gek dat ze je naar huis hebben laten gaan zonder enige verdere onderzoek.. Maar aan de andere kant, als het echt zo erg was dan hadden ze je waarschijnlijk langer gehouden en verder onderzocht dus als je het zo bekijkt hoeft het niet ernstig te zijn. Hoop dat alles er goed uit ziet woendag! Dikke knuffel
Als het beneden pijl is zullen ze je veelal gaan inleiden, dir gebeurde bij m'n zusje ook, omdat het kindje het in de baarmoeder dan slechter heeft als buiten de baarmoeder (wordt amper nog gevoed ed). Sterkte!
Ik heb het gehad met mijn 2e zwangerschap. Alleen kwam ik erachter met 39.5 omdat ik weinig leven voelde en ter controle naar het ziekenhuis moest. Maar bij mij was het op, ik moest blijven en werd gelijk ingeleid
Pocket van 3 is nog goed hoor, het is weinig maar niet zorgelijk. Pas onder de 2. Hier al vanaf 30 weken weinig vruchtwater, 2.5 diepste pocket en doen ze verder niks mee... Pas als het onder de twee komt. Toch raar dat zo verschilt per ziekenhuis!
Hier toen ook vanaf 34 weken. Ik moest om de dag op controle en aan de htg. Met 38.5 een keizersnede maar dat was sowieso al gepland van te voren vanwege de stuitligging
als het echt te weinig wordt zullen ze besluiten in te leiden, dit heb ik ook gehad, en ze grijpen echt op tijd in, dus ze zullen niet wachten tot je helemaal geen vruchtwater meer heb
Ik heb t ook gehad. 3 dagen achter voor ctg naar ziekenhuis gemoeten om te monitoren en toen ingeleid.
Ik zit al de hele tijd te denken wat er niet klopte aan mijn berichtje, moest ctg zijn hihi... Je kan altijd even bellen in ieder geval en horen waarom ze verder niks controleren. Hopelijk kunnen ze je geruststellen!
Bedankt voor de reacties. Ik lig momenteel in het ziekenhuis en heb net een ctg gehad. De kleine doet het goed alleen is mijn bloeddruk wat aan de hoge kant en heb ik pijn bij de maagstreek. Ik krijg straks nog een echo om naar het vruchtwater te kijken dus ben benieuwd. Nu eerst het urine en bloed onderzoek weer afwachten. Ook heb ik regelmatig harde buiken maar dit merk ik niet op. De gynaecoloog zij het. Schijnbaar hoef je het dus niet op te merken.
Als het echt ernstig is dan gaan ze toch inleiden.En soms komt het voor dat de baby er zelf uit wil omdat hij zich ook niet lekker meer voelt in de buik. Gelukkig zit je al over de 37 weken. Als de baby al die tijd goed gegroeid is, mag het gewoon geboren worden. Ik ben bevallen met 37.1, en ingeleid bij mijn vorige zwangerschap. Na een nachtje ziekenhuis mochten we samen naar huis. En hij is nu 14 maanden!
Vandaag heeft de gynaecoloog niet eens een echo' gemaakt. Naja, zal ze misschien niet nodig hebben gevonden na de goeie ctg. Woensdag moet ik weer terug komen en dan meten ze dit wel weer. Ook krijg ik dan inwendig onderzoek om te kijken hoe het met de baarmoedermond is. Ik laat het nog wel even weten. In ieder geval wel erg last van buikpijn en misselijkheid. Ik moet rustig aan doen en niet teveel meer doen. Woensdag update ik wel even.
spannend hoor wel fijn dat de ctg goed was dat is een goede indicatie dat de kleine het nog prettig vind
Hallo dames. Ik wordt vrijdag ingeleid vanwege de schommelende bloeddruk en het verminderde vruchtwater. Met een beetje geluk zijn wij na het weekend de trotse ouders van een mooie dochter. Mijn bloeddruk blijft te hoog ondanks medicatie en onze dochter beweegt ook veel minder dus vandaar deze beslissing.