Nipt België tov Nederland

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mus, 23 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

    Mus Bekend lid

    13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Hallo,

    Ik vroeg mij af... heeft de nipt in België nog voordelen tov de nipt in Nederland? Of is het nu allemaal wel gelijk?
     
  2. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    In België delen ze het geslacht mee indien gewenst, in NL niet..
     
    Mus vindt dit leuk.
  3. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    In Nederland is het wettelijk niet toegestaan om het geslacht bekend te maken in zo een vroeg stadium. Helaas wil het heeeeel graag weten. hahahaha
     
    Mus vindt dit leuk.
  4. Mus

    Mus Bekend lid

    13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Dus jij gaat wel naar België? Betaal je dan wel helemaal zelf, toch?
     
  5. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Meh ik ga niet naar België doe wel een pretecho met 16 weken. Weet ik het nog 4 weken eerder.
     
    Mus vindt dit leuk.
  6. Mus

    Mus Bekend lid

    13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Maar verder totaal geen verschil? In Nederland onderzoeken ze bijv ook kankercellen bij de moeder?
     
  7. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ik heb geen idee. Ik ben van België.. Hier doen ze enkel trisomie 13, 18 en 21 en het geslacht. Verder is de test zo goed als volledig terugbetaald ook, enkele jaren geleden heb ik nog 400eu betaald voor de nipt. Weet niet hoe het in NL zit
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Als je in Nederland ook voor “neven bevindingen” kiest en ze zien iets in het bloed dan laten ze dat weten. Ze gaan niet specifiek op zoek naar zaken (zoals kankercellen).
     
  9. liefmeimeisje

    4 mrt 2019
    52
    20
    8
    In België testen ze ook op chromosoomafwijkingen die op de geslachtschromosomen liggen, in Nederland niet.
     
  10. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    In Nederland testen ze sws de geslachtschromosomen (chromosoom 23) niet.
     
  11. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Enkel als je dit zelf wil, anders doen ze het niet.
     
  12. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Testen ze in België ook standaard de nevenbevindingen? En wat is de dichtstbijzijnde locatie in België tov Nederland? Ik zat zelf te denken aan het UZA in Antwerpen maar nu met Corona patiënten en lab denk ik daar misschien toch anders over...
     
  13. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Waar kan ik hierover meer informatie vinden? Ons zoontje heeft een afwijking op de geslachtschromosomen. Als wij naar belgie kunnen voor een nipt test die ook daarop test, dan doe wij dat graag. Maar kan er op internet weinig over vinden?
     
  14. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Als je zoekt op nipt Antwerpen kom je bij het uza. Daar staat een nummer bij dat je kan bellen. Ik denk dat dit ook geld voor ziekenhuizen in andere steden. Ik heb trouwens ook contact gehad met Gendia. Die zou je ook kunnen mailen met specifieke vragen. Het voordeel is dat je dan niet naar België hoeft te reizen.
     
  15. Pitahaya

    Pitahaya Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.275
    726
    113
    Vrouw
    Meen je dat? Je hoeft niet naar belgie toe?
    Dat zou helemaal ideaal zijn.
     
  16. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik snap je onrust, maar ik ben gisteren geweest en op het knopje van de liften na hoef je niets aan te raken. Iedereen loopt met mondkapjes en er wordt gepaste afstand gehouden. Om de zoveel meter staat een ontsmettingspunt. De arts geef je uiteraard geen hand en het duurde bij mij 5 minuten inclusief het gesprek toen ik eenmaal bij de arts zat. Ik moest wel lang in de wachtruimte wachten, maar dat was een grote ruimte en waren 2 andere nog. Ik ging niet zitten en bleef gewoon staan. Ze zeggen binnen een week de uitslag. Ik ben benieuwd. Je kunt trouwens ook parkeren zonder kaartje, want dat is gratis nu en alle slagbomen staan open.
     
    Annanieuw123 vindt dit leuk.
  17. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Inmiddels hebben we het in Nederland laten doen. Uitslag was goed! Wel nog even wachten op het geslacht :)
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  18. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat super!! Gefeliciteerd! Dan kun je straks lekker alleen kijken of jullie een zoontje of dochtertje krijgen, superleuk! Geniet ervan :)
     
    Annanieuw123 vindt dit leuk.
  19. Annanieuw123

    9 nov 2018
    70
    13
    8
    Vrouw
    Dankjewel!
     
    Wasabi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina