Deze week groei-echo gehad met 30+1. Baby groeit goed maar ligt in stuit. Ze deden vrij laconiek, maar ik schrok toch een beetje... Bij wie draaide de baby nog gewoon...?en wanneer? En kon je dat draaien zelf duidelijk voelen..?
Ik ben ook 30 weken en hier veranderd de kleine nog meerdere keren per dag van positie. Ik geloof dat ze pas met 34-36 weken gaan keren als je kindje niet goed ligt.
hier een eigenwijsje wat pas n de 37ste week uit zichzelf goed is gaan liggen. was bij mn vorige zwangerschap trouwens. lag steeds goed maar presteerde het om met 36 weken dwars te gaan liggen. ligt inmiddels wel volledig ingedaald gelukkig. het kan dus nog hoor
Geen zorgen hoor! Ongeveer de helft van de kindjes ligt bij 30 weken nog in stuit, pas bij 34-36 weken moet het goed zijn gaan liggen!
Hier met 34 weken gedraaid, sommige draaien pas met 36 weken uit zich zelf... Je hebt dus nog even, geen paniek !
Hier ook bij mijn vorige zwangerschap een mooi verhaald met 36 wk naar t zkh voor versie(draaipoging)verloskundige constateerde nog steeds stuit lag al 6weken met dr koppie omhoog Eenmaal in het zkh 30 min ctg en toen was ze druk niet normaal hebben het gefilmd mn buik leek wel een golfslagbad ik zei nog tegen ml zou me niks verbazen als ze zich nu bedacht heeft en nu draait en na 30 min kwam de gynacoloog binnen zet de echokop op mn buik en.....gelooft het niet was dus daar in het zkh gedraait en ben uiteindelijk toch op de natuurlijke manier bevallen zo zie je maar je hoeft jeecht nog niet druk te maken hoor ben wel benieuwd of ik weer zn eigenwijsje in mn buik draag
Bij mij lag de kleine ook in stuit met 30 weken. Afgelopen maandag lag het weer het het koppie naar beneden. Ze kunnen nog alle kanten op
Hier ook in stuit.. Al zolang we echo's hebben zegmaar. Heb niet t idee dat hij nog gaat draaien, omdat hij volgens mij het liefste zo ligt. We zullen het zien, draapoging wil ik niet, lijkt me vreselijk. Wordt hier geplande keizersnede.
Dochter is in stuit blijven liggen. Ik had ook weinig vruchtwater en weinig ruimte voor haar om te draaien. Ik moest erg aan het idee wennen, maar ik heb uiteindelijk een geplande keizersnee gehad (terwijl ik eigenlijk heel graag natuurlijk wilde bevallen, maar het zo niet 'durfde') Het was voor mij een hele mooie bevalling en ervaring, ondanks dat het heel anders ging dan wat ik me eigenlijk voorgesteld had.
Mijn zoontje heeft tot 36,5 week in stuit gelegen. Toen is hij door middel van een versie gedraaid in het ziekenhuis. Dat is een fluitje van een cent! Ik heb geen moment pijn gehad en het was gebeurd voordat ik er erg in had. Voor de versie heb ik vanalles geprobeerd, zoals moxa-therapie en voetzoolreflexmassage. Je gaat alles doen wat eventueel maar zou kunnen helpen. Dat lukte dus niet. Ik kreeg een filmpje mee van de vk waarop de versie te zien was bij iemand anders. Dat zag er nogal heftig uit, ik zou willen dat ik het nooit had gezien. Dat was dus totaal onnodig. Ik zou zeker een poging doen om je baby te laten draaien als hij dat niet vanzelf doet. Ik ben in het WKZ in Utrecht geweest, daar hebben ze enkele medewerkers die twee dagen besteden aan versies en dus erg veel ervaring hebben. Dat is natuurlijk wel vereist om het soepel te laten verlopen. Hopelijk draait hij nog vanzelf!
Ohhh Nainen, dat is een positief verhaal! Die van mij ligt ook nog in stuit en bij ons leeft nu ook de discussie of we een versie willen. We wachten nog even af of hij zelf gaat draaien....
Bij mij tot 31 weken dwarsligging en toen besloot ze in een stuitligging te gaan met haar voeten naar beneden. Versie met 36 weken mislukt, vond het ook een erg nare (maar geen pijnlijke) ervaring! Gisteren hebben we de ks gepland voor de 28ste, dus 39+4. Had het liever anders gewild maar helaas, het zal wel zo moeten zijn. Ik hoop voor je dat ze nog draait want ik moet zeggen dat al die ziekenhuis bezoeken nou ook niet echt tof zijn!
Nou vooralsnog ligt hij nog steeds in stuit.... De vk was wel optimistisch, genoeg vruchtwater en dus nog wel een week of 2 om zelf goed te kunnen draaien... Ga anders wel een versie proberen; ik zie een keizersnee niet zitten (tenzij het moet natuurlijk) maar een natuurlijke stuitbevalling bij eerste kindje ook echt niet. Toch wel spannend stiekem! Voel je het goed als de baby vanzelf draait? Hij is soms mega druk maar ik blijf het hoofdje maar bovenin voelen... Benieuwd of ie snachts bijv ongemerkt zou kunnen draaien... Of word je daar echt wel wakker van?
Het kan idd zijn dat hij zich nog omdraait. Zelf heb ik een paar keer gedacht dat hij zich omdraaide, maar dat bleek telkens niet het geval. Als ik dan in bed lag ging hij toch een partij tekeer! Dan dcht ik: nu moet hij wel gedraaid zijn. Maar nee... Ik zou zeker een versie proberen als ik jou was en hij zich niet alsnog omdraait. Het is belangrijk dat je je ontspant tijdens de versie, zodat je buikspieren zo slap en lang mogelijk zijn. Bij mij handelde ze alleen op mijn uitademing, zodat de ruimte in mijn buik zo groot mogelijk was. Ik zag er destijds erg tegenop. Ik vond het een heel tegennatuurlijk idee dat hij overdwars zou komen te liggen en dacht: dat past nooit. Maar dat bleek zeker wel het geval. In totaal heeft het 1,5 minuut geduurd, maar dat was wel snel gaf ze aan. Ik hoop echt voor je dat hij besluit zich alsnog om te draaien! En anders zou je ook moxa kunnen proberen. Het slagingspercentage schijnt heel hoog te liggen. Zelf heb ik het (ondanks een nodige dosis scepsis) ook geprobeerd, maar heeft het helaas niet tot het gewenste resultaat geleid. Heel veel succes en nog een fijne zwangerschap gewenst!
Och die van ons ligt de hele zwangerschap al half in stuit of volledig in stuit, heeft werkelijk nog niet 1 keer met zijn hoofdje omlaag gelegen. Ik maak me er werkelijk niet druk om, als hij dwars blijft liggen dan wordt het maar een keizersnede, ben daar heel gemakkelijk in
Mijn zoontje lag bij de echo met 30 weken ook in stuit. De week erna voelde de verloskundige en was hij alweer gedraaid