pijnlijke en grotere lever

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Bertha1, Feb 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bertha1

Bertha1 Actief lid

Apr 29, 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 32 weken zwanger en heb pijn rechts bovenin mijn buik. Doet echt pijn met bukken en buigen. Zitten gaat om moeilijk. De gyn zei dat dit mijn lever was en als je het aanraakt voelt het ook dik en pijnlijk.
    Ik heb 10 jaar geleden pfeiffer gehad met dezelfde lever klachten. Dit was Ik echter vergeten te zeggen tegen de gyn. Ze gaf aan niet verder onderzoek te doen zoals bloed afnemen omdat mijn bloeddruk goed is en ik niet ziek ben. Wel ben ik ontzettend moe. Nu ik thuis ben begin ik toch na te denken. Moet ik niet toch even laten onderzoeken ivm pfeiffer 10 jaar geleden?
    Ik heb pas over 2 weken weer een afspraak maar dan met de verloskundige.

Is dit iets om over te bellen met de gyn voor verder onderzoek, eventueel via de dokter of zal het niet nodig zijn omdat bloeddruk goed is en ik niet ziek ben.

Alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Berthe1,

dat is inderdaad een goede vraag voor de gyn. Over het algemeen wordt aangenomen dat je de ziekte maar één keer kunt krijgen, maar dat wordt ook wel tegengesproken. Wat ik zou doen is even je vk bellen morgen zodat ze het eventueel even met de gyn kan overleggen.

Groetjes Brigitte

Share This Page