wij hebben beide gehad. maar dat hebben we gedaan omdat mijn schoonbroertje een chromosoom afwijking heeft. mochten we ooit zwanger worden van een tweede zullen we dit ook doen. Als ik niet in deze situatie had gezeten, had ik het toch gedaan. Mij lijkt het fijn om te weten waar je als ouder aan toe bent, plus ze testen ook op niet levensvatbare afwijkingen.. Mijn schoonzus had met de Gyn afgesproken dat ze alleen de uitslag over de afwijking van haar broertje wou weten en over de 2 niet levensvatbare afwijkingen. en de rest wou ze niet weten. Als je beetje goede band hebt met je gyn of verloskundige kan je dit ook afspreken.
Ik heb de nipt laten doen. Terwijl ik daar echt van baalde. Door een MA en een mk direct na elkaar ben ik al heel angstig. De goede echo met 11 weken was echt een enorme opluchting. Vervolgens krijg ik een heel verhaal over snel bloedprikken als ik de nipt wil omdat hoe eerder je het weet hoe eerder je je zwangerschap kan afbreken. Nu breng ik het wat kort door de bocht maar ik was er echt een beetje teneergeslagen van. Ik kon eindelijk genieten en nu kwam dit weer. Maar ja... ik had al met mijn partner afgesproken dat we het zouden doen. Ruim voor de termijnecho. En verstandelijk stond ik daar nog steeds achter. Maar gevoelsmatig was ik er even klaar mee.... 2 dagen geleden heb ik een goede uitslag gekregen, gelukkig. En ik ben erg blij. Wij hadden overigens de nipt met nevenbevindingen.