NIPT in Antwerpen of Brussel

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Elvis, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Es,
    Ik heb de NIPT op 16 december in Antwerpen gedaan en kreeg op 24 december de uitslag. Je zou hem dus best vandaag kunnen krijgen. Maar ga er vanuit dat het echt twee weken duurt, dan kan het niet tegen vallen (al snap ik dat je vanaf nu gewoon op je tel blijft kijken ;) ).

Succes met de uitslag!

2. es81

es81 Lid

11 feb 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Elvis, ik zat net het forum door te lezen. En zag ook dat jij op de achtste dag de uitslag had. Pfff, ik hoop dat ik het vandaag of morgen weet.... Het is gelukkig maar zo'n kleine kans, maar toch! Had ook nooit verwacht dat ik een verhoogde kans zou hebben. Daarnaast is het ook spannend wat het geslacht is....

3. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja, het blijft gewoon onwijs spannend. Ik durfde niet eens de uitslag meteen te lezen, omdat ik nog naar huis moest rijden met de kinderen in de auto.

Is dit jouw eerste zwangerschap? En wat was jouw verhoogde kans (sorrie als ik er over heen gelezen heb).

4. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Es, spannend zeg!

Wij hebben vandaag een mooie echo gehad, lekker spartelend kindje. Morgen ben ik 11+3 dus mooie termijn om ons in antwerpen te melden morgen...

Voor de geinteresserden :cool: Even kijken of dit werkt:

foto 1

Foto 2

5. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Fijn Tessa, dat alles goed is!

Heb je hem al op het NUB forum gezet, Tessa? Volgens mij is er een mooie NUB te zien.

6. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    oh, ik zie net dat je daar al geweest bent. Is 11 weken echt te vroeg?

7. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Ja ik dacht ook dat het goed te zien was, maar de hoek is nog niet goed te bepalen, ja dan heeft het ook nog geen zin. Krijg je toch bepalingen die kant nog wal slaan... We wachten nog 2 weekjes af, op antwerpen:D

8. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Echt spannend, hè! Allereerst de uitslag of alles goed is en als dat zo is de spanning wat het zal worden.

Ik had mijn echo bij NUB en bij SKULL gezet. Bij NUB zeiden ze meisje, bij SKULL zeiden ze jongen. Tja, meer smaken waren er natuurlijk ook niet ;)

9. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Bij nr 2 had de echoscopiste het fout, toch ben ik nieuwsgierig. We moeten al zo lang wachten, dit kan er ook wel bij, allemaal voor een goed doel!

We gaan wel erg off-topic zo, wel gezellig...

10. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    En met die NIPT weet je het echt zeker! Ik vond het echt heel fijn om al zo vroeg te weten.

11. es81

es81 Lid

11 feb 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elvis, uit de combinatietest bleek dat wij een kans van 1:145 hebben. Echo zag er goed uit, geen verdikte nekplooi. En je had er niet overheen gelezen, hoor...

Tessa, heb je al een NIPT-test gehad of ga je nog? En waar heb/ga je het laten doen?

12. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Es, dan is het inderdaad echt extra spannend om de NIPT te doen. Wel fijn dat ze dit tegenwoordig hebben. Heb jij nog een VT of VWP overwogen?

13. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hey Es81, ik was er ook op woensdag 5 februari of was je er maandag 3 februari (zie je eerste post), wij een kans van 1 op 48 vind het ook zeer spannend, hier waren de bloeduitslagen niet goed.. was je er in de ochtend misschien zaten we wel bij elkaar in de wachtkamer(hal)..

Ik heb nog steeds geen uitslag.. dat afwachten is het moeilijkste.. hopelijk straks een zwangerschap zonder zorgen (al gaat dat bij mij ook niet helemaal op ivm eerdere vroeggeboorte).

14. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Och FmT, dat is ook heftig zeg. Hopelijk krijgen jullie nu heel spoedig de uitslag!

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ja ik hoop het ook vruchtwaterpunctie in mijn geval was hoe dan ook geen optie, aangezien mijn baarmoeder erg rommelt en de kans op een herhaling van vroeggeboorte/miskraam hoger zou zijn als bij andere, sla je jezelf ook tegen je kop als de uitslag goed is en je toch gaat bevallen.. (1e kleine was geboren bij 25 weken inmiddels ook een gezonde dochter ingeleid bij 38 weken) Nu vanaf volgende week ook weer hormonen om een vroegbevalling tegen te gaan. Helaas is het niet voor iedereen weggelegd een mooie onbezorgde zwangerschap :)

Ik heb er dan ook geen moment aan getwijfeld om deze test te doen en niet voor die vlokkentest en/of punctie te gaan. Het is wel een flinke hap uit je spaarpot als ik het geld niet zou hebben zou ik het geleend hebben.

16. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje wat heftig zeg. Ik kan me in zo'n situatie zo goed voorstellen dat je voor NIPT kiest. Wat is het dan toch fijn dat dit bestaat en wat is het dan toch bizar dat Nederland zo achter de feiten aan loopt...

Heeft jouw kleine van 25 weken het overleefd? (dat kan ik niet goed opmaken uit jouw verhaal)

17. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Nee helaas, zag ook dat mijn banner verdwenen was maar heb geen zin om een nieuwe te maken hehe :) !
    Erg triest maar nu misschien ook maar beter, met 25 weken weet je ook niet wat voor gezondheidsproblemen je kleintje er aan overhoud..

Fijn dat jouw NIPT test goed was. Zeker stom dat Nederland dit onderzoek nog niet vergoed, als je aankaart bij de verzekeraar dat de vruchtwaterpunctie veel duurder is met als gevolg misschien nog vele hogere kosten (denk aan medicatie, vroegbevalling in het ziekenhuis, nadien wellicht nog antidepressiva :) ) ben je veel duurder uit, ga dan ook zeker een verzoek indienen met een dikke klacht dat ik weiger mijn eigen risico te betalen indien dit later dit jaar wel vergoed gaat worden vanuit de basis (lees ik her en der). Wie niet waagt wie niet wint.

18. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Echt heel verdrietig, maar je bent wel reëel. Je weet natuurlijk nooit hoe je kindje het qua gezondheid en geestelijke gesteldheid zou doen met 25 weken. Duimen dat deze uitslag goed is en dat je je kleintje draagt tot het einde.

En succes met de verzekering. Ik hoop dat je het vergoed gaat krijgen. Onzinnige regelingen enzo toch...

19. es81

es81 Lid

11 feb 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee FmT, ik was er maandag 3 feb. (was een typefoutje) en wat heftig zeg, om je kindje te moeten verliezen met 25 weken. Dan is zo'n zwangerschap extra spannend.

Vt of vwo was absoluut geen optie. Zou het mezelf niet vergeven als ik een miskraam zou krijgen, terwijl ik weet dat deze optie er is. En ik wil toch graag zekerheid.

20. es81

es81 Lid

11 feb 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Elvis, helaas niet zo snel nieuws als jij..... Ik hoop vandaag.....

Deel Deze Pagina