NIPT in Antwerpen of Brussel

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Elvis, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvk

    Mamvk Fanatiek lid

    29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Pooh wat fijn, gefeliciteerd!
     
  2. Mamvk

    Mamvk Fanatiek lid

    29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Hier net terug uit Antwerpen, wat een geweldige organisatie!
    Ik was oorspronkelijk om 12:45 aan de beurt maar was om 12:30 aanwezig. Mocht vrijwel meteen doorlopen en om 12:55 stapte we alweer de auto in.
    Nu 14 dagen wachten, spannend!
     
  3. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Succes met wachten Mamvk! Kan uit eigen ervaring vertellen dat het wachten erg lang duurt!;)
     
  4. Mamvk

    Mamvk Fanatiek lid

    29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Komt goed pooh :) zullen idd spannende dagen worden!
     
  5. Karin76

    Karin76 Actief lid

    9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Ik ben Karin en wij zijn nu 16 weken zwanger. Ik lees al een tijdje mee maar omdat het bij ons allemaal wat onzeker was "durfde" ik nog niks te posten. Misschien raar maar ik heb wel heel veel gehad aan al jullie verhalen die ik heb gelezen.
    Wij hebben een combinatie test laten doen omdat ik 37 ben. Had overal een heel goed gevoel over, overtuigd dat alles goed was, en toen kwam er een telefoontje...voice-mail..of ik de gyneacoloog wilde bellen. Ik wist meteen dat het niet goed was, anders kreeg ik immers gewoon post. Bleek dat we kans hadden van 1:80 op kindje met Down. Dan zit de schrik er toch even goed in.
    Vriendlief had al alles opgezocht op internet dus we waren al op de hoogte van de NIPT test en diezelfde dag nog heb ik gemaild met dokter Jani. Ik kon pas over een week terecht volgens internet, dus hem de situatie uitgelegd (bij de laatste echo was onze termijn ook weer verschoven waardoor ik weer verder was als we dachten) En ik kreeg meteen mail terug dat we de volgende dag al konden komen! Hij zou ons wel even tussendoor doen, voor 13:00. Dan kon mijn bloedsample die dag nog mee met de wekelijkse lichting. Echt super!

    Daar aangekomen was het net een warm bad waar je in stapt. Het gebouw is wat ouderwets en de gangen ook, maar de mensen die er werken maken alles goed! Super vriendelijk en Dokter Jani is zo'n lieve man. Hij nam de tijd voor ons, heeft alles uitgelegd. En met 1 blik op mijn laatste echo zei hij al:"oh, maar ik zie wel een perfect neusbotje".. toen snapte ik nog niet wat hij bedoelde. Mijn vriend vroeg of we ook nog even een echo mochten doen. Tuurlijk! Geen probleem! Er werd meteen iemand geroepen en we mochten mee lopen. Ze sprak prima engels en ging meteen vanalles bekijken en inzoomen. Zo anders als ik had meegemaakt. Ze legde uit wat ze allemaal deed en zag. Ze vertelde dat er 4 speerpunten zijn waar ze bij een echo naar kijken betreffende Down. 1: aanwezigheid van het neusbotje (aha) 2: nekplooi (was 2.0) 3: de bloeddoorstroom van het hartje (kindjes met Down worden vaak geboren met een hartafwijking) 4: het ritme van het hartje.
    Toen ze die laatste plots aanzette, kwamen de waterlanders wel even. Dan realiseer je je toch weer even hoeveel je al kunt houden van zon klein wezentje na nog maar een paar weken.
    Omdat het kindje niet goed lag voor de nekplooi meting is ze wel 45 minuten bezig geweest. Maar gewoon rustig en relaxed. Als het niet lukt zei ze, ga je gewoon even koffie drinken.
    woensdag waren wij in Brussel en de 2e zondag daarna (dus 11 dagen erna, en ja, op een zondag, super ook weer) werden wij smorgens om 10:20 gebeld. ALLES WAS GOED! ...omg, wat waren we blij!

    Omdat ik zelf dus veel heb gehad aan de verhalen hier dacht ik dat anderen misschien mijn verhaal ook wel wilden lezen. Vandaar deze (beetje lange inmiddels, sorry) post.
    Wij waren €600 kwijt, ...€500,- voor de "gewone" test en 5100,- extra voor de extra tests en geslachtsbepaling.

    Mochten we nog een kleine willen dan gaan we zelf met 10 weken gewoon een afspraak maken in Brussel. Je hoeft immers de combinatie test niet af te wachten of te doen dan. Nu hebben we daar helemaal niet bij stil gestaan!
     
  6. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @karin76: wat fijn dat het allemaal goed is hè! Wij hadden kans 1:112, nog niet onwijs groot, maar wel groot genoeg om je zorgen te gaan maken.
    Ik ben ook erg te spreken over Brussel, aardige man dokter Jani.
    Nu lekker gaan genieten van het kleine wonder!
    ( ps: denk dat je 100,- betaald hebt voor de extra tests ipv 5100,-;):D)
     
  7. Muts76

    Muts76 Actief lid

    21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga straks naar het OLVG voor de NIPT test, ik woon daar vlakbij dus dat is voor mij het handigste. Ik heb een vergelijkbaar verhaal als Karin76 (waar zou die 76 nou voor staan ;) ), combinatietest gedaan en ik ging er vanuit dat alles wel goed zou zijn, maar ik zag eigenlijk meteen al dat de nekplooi wat dikker was. Bloeduitslag bleek ook niet helemaal in orde dus ik heb een kans van 1 op 62 op syndroom van Down. Worden twee spannende weken dit.
     
  8. New miracle

    New miracle Actief lid

    1 jan 2014
    358
    0
    0
    Hallo dames!

    Even een vraagje...ik heb online een afspraak gepland in Brussel voor 25 maart.
    Dan ben ik 11 weken 2 dagen zwanger. Wij willen graag de uitgebreide test van 600 euro laten doen. Ook willen wij graag een echo. Doen ze dit automatische? Of moet je het vragen?
    Moet ik van te voren iets via de mail aangeven?

    Alvast bedankt!
     
  9. Karin76

    Karin76 Actief lid

    9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,
    Dokter Jani vraagt ter plekke of je alleen de standaard test wilt doen of ook de extra test. Dat kun je dus daar aangeven.
    Wij hebben daar tijdens het bloed prikken (dat gebeurd in het kantoortje van Dokter Jani door een zuster, maar Jani zit daar wel bij en assisteert) zelf gevraagd of we nog een echo mochten, en dat was goed. Gewoon even vragen dus ;)

    @Muts76 .. spannend... ik duim!

    @pooh82.. ja..€100 dus ja...haha..
     
  10. New miracle

    New miracle Actief lid

    1 jan 2014
    358
    0
    0
    Oke, dankje :)
    Gaan we het dus vragen.
     
  11. Mamvk

    Mamvk Fanatiek lid

    29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Spannend meiden!!!
     
  12. Julix

    Julix Actief lid

    16 jan 2012
    135
    0
    0
    Iedereen die in dit topic heeft gepost, bedankt voor alle ervaringen. Erg nuttig en prettig om te lezen als je hetzelfde traject in gaat!

    Wij hebben een afspraak staan in Brussel. Vraagje, krijg je echofoto's mee? Detail natuurlijk ;), maar ik zou het zo jammer vinden als achteraf blijkt van niet en ik ook geen gsm foto's gemaakt heb.
     
  13. Karin76

    Karin76 Actief lid

    9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen echo foto mee gekregen. Ook niet naar gevraagd eigenlijk.
     
  14. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Elvis, het schiet al op he!
     
  15. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Hoi meiden,
    Ben vorige week woensdag (12 mrt) naar antwerpen geweest voor de nipt. Had hier vorige week al iets over gepost.
    Ik weet dat het nog wat vroeg is om een uitslag te verwachten (10-14 dagen gaat het duren), toch krijg ik bij elke binnenkomende mail zowat een hartverzakking. Vind het echt zo spannend!
    Hoe staat de uitslag eigenlijk vermeld in de mail? Staat er iets in de trant van: er zijn wel/geen afwijkingen aangetroffen, ofzo?

    Waarom duurt wachten toch zolang?? Pfffff

    Haha, zo ben het weer ff kwijt.
     
  16. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Als de uitslag niet goed is, word je gebeld.
     
  17. Sjinkie

    Sjinkie Lid

    4 mrt 2014
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sneeuwvlokjes
    Ik wilde dit toen ook erg graag weten dus ik deel het graag!
    In de mail stond bij mij dit (ook uit Antwerpen):
    "Geachte mevrouw, Geachte mijnheer, Geachte Collega,
    Het resultaat van de NIPT test was volledig normaal, en is bijgevoegd in bijlage.

    Met vriendelijke groeten,

    Hilde Dierickx
    GENDIA"

    In de bijlage stond 'NORMAAL NIPT RESULTAAT VOOR CHROMOSOOM 21, 18 en 13: Het resultaat van de NIPT maakt trisomie 21 (Down syndroom), trisomie 18 (Edwards syndroom) en trisomie 13 (Patau syndroom) onwaarschijnlijk.'

    Ik werd vanaf 7 dagen al helemaal gespannen van elke mail. Uiteindelijk op dag 12 gekregen. Begreep van iemand anders dat Antwerpen niks op zondag stuurt (scheelt weer een dag stressen als je dat weet).

    Heel veel succes met wachten! Ook voor anderen die nog op de uitslag wachten!
     
  18. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Bedankt voor je duidelijke antwoord! Goed om te horen dat het bij jou 12 dagen heeft geduurd, hoef ik me niet druk te maken als het langer dan 10 dagen duurt. Haha
    En uiteraard, goed om te horen dat de uitslag goed was bij jou!
    Nou, we blijven wachten in spanning!
    Groetjes
     
  19. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    Heb zojuist de uitslag gekregen! Alles is goed. We zijn zo blij!!!!

    En het is een knul! Zo leuk. We hebben al een meid van 9 jaar. Wat kan een mens toch gezegend zijn!
     

Deel Deze Pagina