NIPT in Antwerpen of Brussel

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Elvis, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvk

    Mamvk Fanatiek lid

    29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Gefeliciteerd sneeuwvlokjes!! Wat superfijn!!!
     
  2. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Bedankt! Lief
     
  3. Sjinkie

    Sjinkie Lid

    4 mrt 2014
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Sneeuwvlokjes!! Genieten nu! En leuk, ook een jongen!

    (dat schrikken van elke mail was er bij mij zo in geslopen dat ik het zelfs na de uitslag soms nog had, maar dan tot mijn vreugde dacht dat dat niet meer nodig was! :))
     
  4. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Sneeuwvlokjes!
     
  5. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad! En bij jou al helemaal. Ik ben zo nieuwsgierig naar die derde kleine man. Is hij hetzelfde als één van z'n broers of juist heel anders?
    Voor jou helemaal een verrassing hoe de vrouwelijke vorm van jouw zoons zal zijn ;).
     
  6. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Bedankt sjinkie en elvis!
    Ik schrik idd ook nog bij elke mail. Heerlijk dat dat nu niet meer nodig is!
     
  7. Madelief86

    11 nov 2013
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben wel 2 mooie foto's mee gekregen. Mijn vriend heeft ook nog een stukje met zijn telefoon gefilmd. Anders even vragen. is volgens mij een kleine moeite.
     
  8. Mamvk

    Mamvk Fanatiek lid

    29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Hier vandaag na 8(!) dagen uitslag van de NIPT gekregen!
    Alles volledig normaal!
    Wat een opluchting :)
     
  9. Muts76

    Muts76 Actief lid

    21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Mamvk! Waar was je geweest?
     
  10. New miracle

    New miracle Actief lid

    1 jan 2014
    358
    0
    0
    Gisteren in Brussel geweest en ik kan zeker bevestigen wat jullie al zeiden. Vriendelijke mensen!! Ik had wel meer verwacht van het gebouw, allemaal wat ouder etc..maar goed daar kwamen we niet voor :)

    Er werd ook een nekplooimeting gedaan...dit was nog best spannend..nekplooi van 2,6 mm dus dat is aan de grens. De rest zag er prima uit.
    Volgend weekend waarschijnlijk de uitslag, bloed werd gisteren naar Amerika gestuurd.

    Pfff nog best zenuwachtig...nekplooi best wel dik.
     
  11. New miracle

    New miracle Actief lid

    1 jan 2014
    358
    0
    0
    Gewoon vragen hoor...wij hebben 7 foto's mee gekregen :)
     
  12. Mamvk

    Mamvk Fanatiek lid

    29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Thanks !
    In Antwerpen. Helemaal super!
     
  13. Muts76

    Muts76 Actief lid

    21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben net de uitslag gekregen en ook bij ons was alles goed!
     
  14. Sjinkie

    Sjinkie Lid

    4 mrt 2014
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Muts76!
     
  15. Mamvk

    Mamvk Fanatiek lid

    29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Gefeliciteerd muts!
     
  16. Vebe

    Vebe Lid

    15 mei 2013
    82
    1
    8
    Hallo, heeft er iemand van jullie een NIPT-test in Leuven laten doen? Ik heb woensdag bloed laten nemen en zit nu al op hete kolen : -)

    Uit de combinatietest bleek een licht verhoogd risico van 1:191. We zitten wel een beetje in de stress en hebben veel verdriet. Het zijn al zo'n moeilijke jaren geweest (man onvruchtbaar, ICSI, teelbalkanker, ...) en nu dit weer...

    Maar we gaan van het positieve uit.
    Is het effectief drie weken wachten op de uitslag?

    grtjs
     
  17. Mamvk

    Mamvk Fanatiek lid

    29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Jeetje wat spannend!! Succes!!

    3 weken? In Antwerpen (en geloof ook in Brussel) praten ze over 14 dagen.
    Hier was de uitslag er met 8 dagen :)
     
  18. Muts76

    Muts76 Actief lid

    21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben ze gezegd dat het drie weken zou duren? In Antwerpen en Brussel zeggen ze dat het er binnen 14 dagen is maar veel mensen krijgen de uitslag al met 8-9 dagen. Ik heb het zelf in Amsterdam laten doen, dat gaat dan via Antwerpen en ook ik had mijn uitslag al na 9 dagen. Ik hoop voor jou dat het ook zo snel gaat, je zit toch al die tijd in de spanning. En houd je vast aan het feit dat een kans van 1 op 191 betekent dat de kans op een gezond kindje nog steeds vééééééél groter is! Omgerekend naar procenten hebben jullie bijna 99,5% kans dat er niks aan de hand is.
    Sterkte met wachten en ik hoop op een goede uitslag.
     
  19. Vebe

    Vebe Lid

    15 mei 2013
    82
    1
    8
    Bedankt voor de reacties! Dan zal ik uitgaan van een 14 dagen :)
    Ik heb het hele topic is doorgelezen en blijkbaar zo goed als allemaal positieve uitslagen, stemt me weer hoopvol.
    Ik denk ook: wat is de kans dat we weer bij die 0.5% zijn.
    Ik laat het jullie zeker weten!

    grtjs en een fijne zonnige zondag
     
  20. Julix

    Julix Actief lid

    16 jan 2012
    135
    0
    0
    Ook ik zal mijn ervaringen hier neerzetten omdat ik ook veel aan de verhalen hier heb gehad.

    Wij zijn voor de NIPT in Brussel geweest. Het gebouw ziet er niet uit en parkeren was erg lastig, maar wat maken die lieve mensen daar veel goed!! Dokter Jani is een rustige man en ik kan me niet anders voorstellen dan dat je hem meteen aardig vind. Hij legt uitgebreid uit wat de test inhoudt en neemt de tijd om al je vragen te beantwoorden. Na het gesprek en de bloedafname hebben we weer even in de wachtruimte gezeten en mochten we al snel door voor de echo. Deze werd gedaan door een dame die geen Nederlands sprak, maar wel goed Engels (of Frans mocht dat je voorkeur hebben natuurlijk ;)). Ook hier werd weer alle tijd genomen en keek ze alles grondig na. Waar we wat te vragen hadden keek ze nog even extra en ze was zelfs bereid om een gokje te wagen wat betreft het geslacht (al weten we dat het bij 11 weken nog zo'n beetje gelijk is aan een muntje opgooien, het zegt even iets over de prettige sfeer :D).

    10 dagen na de test werd ik 's ochtends gebeld; alles is gelukkig goed!! Ik stond net onder de douche toen het telefoontje kwam, maar ze had mijn voice mail ingesproken met de vraag of ik terug wilde bellen. Schrik dus niet meteen als je dat overkomt, ook een gunstige uitslag vertellen ze je dus alleen persoonlijk ;))

    Overigens hebben we gekozen voor de 500 euro test (trisomie 13, 18 en 21). De overige aandoeningen waar je voor 100 euro extra kunt laten testen hebben we niet laten testen. We hadden er nog nooit van gehoord en we wilden ergens stoppen met testen (er kunnen uiteindelijk nog wel 1001 andere dingen aan de hand zijn). Wij trokken daar de grens, maar ik wil hier absoluut niet mee oordelen over een ander die deze afwijkingen wel wil uitsluiten! Het ging ons met name om trisomie 13 en 18 aangezien we daar een indicatie voor hadden. Hoewel de NIPT daar voor 'slechts' 97% uitsluitsel over geeft, stelde Dr Jani ons gerust door te vertellen dat je daarbij doorgaans ook wel andere indicaties op de echo ziet. Dit was voor ons ook reden om voor Brussel te kiezen in plaats van Antwerpen.
     

Deel Deze Pagina