Dank dames! We zijn blij dat de eerste horde is genomen. En nog een jongen lijkt me echt te gek. Volgens mij heeft Elvis alles al goed uitgelegd. Ja E. 100 is een behoorlijk bedrag voor het geslacht. Voor ons was Antwerpen alleen zoveel dichterbij dat dat gewoon het makkelijkst was. 10 pond zou ik niet over nagedacht hebben Succes Anne laat je even weten hoe het is gegaan? Idd extra spannend voor jullie
Effe domme vraag, maar... Iedereen heeft het over 'we' gaan naar Brussel of 'we' gaan naar Antwerpen, maar welke ziekenhuizen zijn dat?
nipt Brussel Fetal Medicine Foundation Belgium - Niet Invasieve Prenatale Test (NIPT) nipt Antwerpen: NIPT | Afspraak Brussel is een ziekenhuis. Antwerpen is een laboratorium.
Als je pas met 11,5 weken de test laat doen dan ben je 13 weken als je de uitslag krijgt, is deze niet goed dan alsnog een vlokkentest en dan ben je al weer 14 weken, is het dan niet goed dan moet je alsnog bevallen en kun je niet meer gecurreteerd worden.... Lang verhaal maar dat wil ik voorkomen.... Ik heb al naar Antwerpen gemaild, maar krijg een heel kort antwoord terug: minder spontane miskramen, meer kans op slagen. Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag of de kans van slagen beduidend minder is met een termijn van 10,4 weken. Hoover, proficiat !
Dan snap ik dat heel goed, Lisa. Waarschijnlijk bedoelt hij dat het zonde is als je zoveel geld betaalt en dat het dan een miskraam wordt. Maar ik zou Brussel anders ook eens de vraag mailen.
Ik denk dat met 'kans van slagen' bedoelt wordt dat je dan minder kans hebt dat er niet genoeg DNA materiaal kan worden verkregen uit het bloed. Je krijgt je geld dan terug (of kunt nogmaals bloed insturen), maar dan ben je natuurlijk ook weer een paar weken verder. Spontane miskraam kans vind ik met 10 weken verwaarloosbaar (iig tov 11/12 weken). Wij hebben zelf twee keer IVF gedaan en daar zeiden ze dat het veilige termijn van 12 weken iets van 'vroeger' is, toen echo-apparatuur nog niet zo goed was. Zij zeiden, als je met 9 weken een vruchtje hebt dat goed op termijn loopt en een krachtige hartslag heeft dan is de kans op miskraam vergelijkbaar met die van 12 weken. Dank voor de info/adressen!
Dat is inderdaad volgens mij de reden. De kans dat je terug moet komen is groter en dan ben je weer verder van huis. Ik snap je redenen lisa, maar zou toch na die 11 weken gaan.
Vanmorgen de harmony (nipt) in Brussel gedaan. Stelde echt niks voor. Wat vragen beantwoord, twee buisjes bloed afgenomen en dat was t. We laten niet testen op de geslachtshormonen en we zullen dus ook nog niet weten wat het wordt. Kosten 500 Euro. Hele aardige man en als het goed is krijgen we volgende weekend de uitslag (10 dagen). Spannend dit hoor!
Ik denk ook dat dat een reden is. 'Vroeder' kon je vanaf 8 weken al komen. Dat is al bij gesteld naar 10. Misschien is 10 dan zelfs nog te vroeg gebleken.
Dat vroeg ik me idd af. Wist zeker dat ik gelezen bad vanaf 8 weken. Maar blijkbaar ging het daarbij toch te vaak mis. Jammer wel.
Heb hem een mail gestuurd met daarin mijn verhaal en mijn wens om het eerder te doen dan 11,5 weken maar ook duidelijk aangegeven dat als de kans op slagen beduidend minder is ik dan toch later wil komen. Had ook gevraagd om meer uitleg. Kreeg geen uitgebreid antwoord ..... Alleen maar dat eerder ook ok is. Nu moet ik als ik 10,4 weken ben volgens eigen berekening, echo geeft drie dagen verder aan, dus volgens echo 11 weken..... Ik vind de manier waarop hij communiceert echt appart maar vertrouw maar op zijn expertise..
Het is er denk ik erg druk, misschien dat hij daarom zo langzaam en kort reageert maar in werkelijkheid neemt hij echt wel de tijd voor je. Hopelijk een goede uitslag! Succes
Dag allemaal, ik ben wegen een zorgwekkende uitslag bij de combinatietest van plan in Leuven de NIPT te laten doen. Zijn hier al vrouwen die in het UZ Leuven geweest zijn?
Hi Iluna, He wat een vervelend nieuws! Je zal wel geschrokken zijn! Hopelijk is de uitslag niet te negatief? Helaas geen ervaring met Leuven, wil je wel veel sterkte wensen!
Och iluna dat is niet fijn om te horen. Geen ervaring met leuven, maar dat is ook Gendia toch? Denk dat de procedure hetzelfde zal zijn. Veel sterkte en ik hoop alsnog op een mooie uitslag!
Dank jullie wel. Jawel hoor, de uitslag valt zeer tegen. Desondanks hou ik me voor ogen dat ik ook bij degenen kan horen die geluk hebben en dat die kans aanzienlijk groter is (in ons geval 93%) De nipt kost in Leuven trouwens 'maar' 480 euro. Ik meld dit voor degenen die wellicht nog een adres zoeken. Ik heb vrijdag gebelt en heb de afspraak voor 4 dagen later.
De nipt test in Leuven test alleen maar op het downsyndroom en niet op trisomie 18 en 13. Ook niet op geslacht.