Dag dames, gisteren op 10.5 een echo gehad. Vandaag keek ik nog naar de foto en nu vraag ik me af.. Ziet de echo er goed uit? Wat is dat vlekje in de borstkas? Ziet het hoofdje er goed uit? Een vriendin van me had een kindje besmet met toxoplasmose en daarbij waren de orgaantjes aangevreten en dus zwarte vlekken... Is dit iets waar ik me hierbij moet zorgen over maken?
Oh ok, ik dacht gewoon bij de vlos. Maar dan kan ik me nog steeds niet voorstellen dat ze je zomaar laten gaan...
Organen geven op dr echo sowieso zwarte vlekken hoor. Het blaasje bijvoorbeeld geeft ook een zwart vlekje. Het is maar met hor het apparaat staat welk orgaan in beeld is. In het hoofdje zit ook hersenvocht en daarom lijken de hersentjes te zweven in t schedeltje. Bij een Pret echo zoeken ze niet naar een afwijking maar als ze die opmerken zullen ze dat altijd zeggen en je doorverwijzen
Bij een pretecho zoeken ze niet naar afwijkingen maar als ze iets afwijkends zien dan zullen ze dat melden en je doorverwijzen. Ze maken zoveel echo's en de meesten hebben ook wel een medische achtergrond en zijn vaak bevoegd om ook medische echo's te maken. Dus als het er vreemd uit ziet dan zien ze dat echt wel. Als je je zo'n zorgen maakt dan bel je toch even met je vk.
Dank je iedereen! Ik ben redelijk gerustgesteld! Ik kreeg een reeks foto's mee en het is enkel op deze foto te zien. Ook heb ik de man van het bureau wel gevraagd of alles oke was. Hij zei van wel, maar bij het herbekijken dacht ik: wat nu als hij dit gwn nit gezien heeft. Town ik iver mijn paniek was en weer normaal kon denken en bij het lezen can de reacties dacht ik.. Hmm hij zou het inderdaad dan wel gezegd hebben!
De 2 donkere vlekjes in de borstkas is het hartje, je ziet zelfs het middenrif eronder al liggen. Weet je zeker dat je 10 weken en 5 dagen bent? Deze structuren zijn meestal pas rond de 12 weken goed te zien.
Dank u voor de extra bevestiging! Wauw als jij zelfs een middebrif kan onderscheiden kan jij echo's goed lezen precies! Wel ik voel me alsof ij in het tweede trimester zit en mijn buik is ook al zeer zichtbaar. Dus ik dacht eigenlijk ook dat ik misschien toch wat voor zat. Maar in dat centrum zei hij 10.5 ( klopt met hetgene de gynaecoloog had gezegd op 9 weken).