Nipt met of zonder nevenbevindingen...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door happy2012, 4 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja dat wist ik allemaal verder hoor. Toch voor gekozen. Alleen dat van kanker bij de moeder dat ze dat toch vermelden had ik nergens gelezen....
     
    Liliane92 en Vero0504 vinden dit leuk.
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Die van kanker bij dd moeder had ik inderdaad ook gelezen. Zal van de week de brochures ff doorlezen, krijg ze geheid mee.

    Hier sturen we met de hoofdbevindingen en niet met de nevenbevindingen qua zwangerschap. Maar ik wil de nevenbevindingen ook weten (mn man staat daar dan weer niet niet zo om te springen).

    De boel is van nevenbevindingen niet echt te pinpointen en vaak ook een "samenloop van" maar toch, mocht er ineens wat blijken te zijn later als ze groter zijn en je hebt dat lijstje kan je allicht wel makkelijker de puzzelstukjes aan elkaar krijgen en die kleine helpen.

    Ik weet niet, ik heb ergens het gevoel dat ik er wijs aan doe het WEL te hebben. Vraag me niet waarom, maar dat had ik met mn zoontje ook. Dan volg ik liever maar dat stemmetje. Ben er nog niet achter waar dat goed voor is, maar ervaring leert dat t niet voor niks komt al kan het nog heeeeel lang duren totdat het antwoord daarop komt.

    Vind t overigens wel gaaf dat ze evt kanker kunnen opsporen. Zou je toch denken waarom zou je dat niet periodiek er doorheen knallen voor iedereen? Er zijn geautomatiseerde labs, die zouden zoiets toch ook kunnen opsporen? (voor degene die willen, niet de neurotisch complotgangers die al panisch worden van de gedachten dat men een DNA profiel nu ook heeft (ze bestaan))

    Ja het kost klauwen met geld, maar wat je bespaard als je er tijdig erbij bent v.s. de kosten die je maakt om het te onderzoeken zou toch zomaar eens tegen elkaar weg te strepen zijn. *just a thought*
     
    Liliane92 en Mapje vinden dit leuk.
  3. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Als het voor jou consequenties heeft wel denk ik.
     
    Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina