7 weken en nog geen hartslag

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door namida, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namida

namida Actief lid

25 okt 2012
    224
    0
    16
    Vanmorgen bij de vk geweest voor de eerste echo.
    Helaas zagen we geen hartslag en moeten we over 2 weken terug.
    Wel zag ze een dooierzak, wat een goed teken is, zei ze.
    Kleintje was nog maar 4mm.
    Grote kans dat het een groeispurt krijgt en over 2 weken een hartje...

Wel spannend zeg.
    Wie had dit ook?

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik vind 4mm wel klein voor 7 weken, ons ukje was bijna 1cm met 6w5d.
    Kan het niet zijn dat je korter zwanger bent als gedacht?

3. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Mijn huisarts zei vandaag dat een echo tussen 8-10 wkn t beste is. Juist voor dit soort zaken. Succes. Een missed abortion lijkt me erger dan een miskraam

4. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik vind het ook vrij klein, maar ik wil je niet onnodig bang maken. Ik had rond 6 weken al een kloppend hartje, en er was al duidelijk in de vruchtzak een kindje te zien (voor zover het er toen op leek dan). Of je bent minder lang zwanger dan je denkt (kan komen doordat je je ovulatie later gehad hebt, waardoor je dus later bevrucht bent bijvoorbeeld) of je hebt bijvoorbeeld een onregelmatige cyclus etc. Ik zag dat je banner ook niet klopte. Als ik jou was zou ik het, voor zover dat lukt, rustig afwachten. Het kan twee kanten op gaan, helaas.

5. namida

namida Actief lid

25 okt 2012
    224
    0
    16
    Nee, want ik had een duidelijk positieve ovutest.

Zij had het erover dat niet alle kleintjes even hard groeien de eerste weken, pas met 10/12 weken moeten ze allemaal gelijk zijn.

6. namida

namida Actief lid

25 okt 2012
    224
    0
    16
    Ze zag wel wat hoor. Ben wel zwanger, zei ze.
    Je zag wel duidelijk wat zitten + dooierzak.

7. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Dan denk ik gewoon dat het inderdaad nog wat te vroeg was om bij jou wat te zien, dat komt vaak genoeg voor. Over 2 weekjes zal het dan al een wereld van verschil zijn (vonden wij echt heel gaaf om te zien, die verschillen steeds met een paar weekjes). Succes en niet teveel stressen! :)

8. namida

namida Actief lid

25 okt 2012
    224
    0
    16
    Je word er wel gestrest van zeg.
    Nee, het is niet zo dat je een lege bel zag, zo'n ballonnetje.
    Het was wel gevuld, maar 4 mm.

9. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tja, weet niet wat ik moet zeggen.
    Volgens je banner ben je 8 wkn zwanger. Wij hadden de eerste echo met 7+6
    Toen een vruchtje van 14 mm en een hartslag.
    Hopelijk heb je over 2 wkn een mooie echo!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoop voor je dat je toch iets minder ver zwanger bent dan gedacht. Een embryo groeit de eerste weken namelijk enorm stabiel en 4mm is niet groot. Wel is het soms erg moeilijk meten op dit termijn.
    Hoop voor je op een goede afloop!

11. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Lastig zeg. 4mm is voor 7 weken wel te klein.. dan is het niet goed. Hopelijk had je dus een late innesteling en ben je dus gewoon minder ver zwanger. Mijn kindje was 1,2cm met 7+2.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik wil absoluut geen boodschapper van slecht nieuws zijn, maar ik vind 4mm voor 8w erg klein. En het feit dat er geen hartactie zou mij ook zorgen baren. In principe is de gemiddelde/gewenste lengte bij 8w nl. 16mm en is er hartactie vanaf 6w3d.

Kun je minder ver zijn dan 8w?

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik had met 6w3d een echo waarbij ook werd gezegd dat het wat aan de kleine kant was en ik wist ook zeker wanneer ovulatie had plaatsgevonden. Ik ben toen 4 dagen teruggezet. Het verschil is dat er wel een duidelijk hartje klopte. Nu de laatste echo bij de gyn weer 4 dagen vooruit gezet dus het had toch met het meten te maken in mijn geval. (Is gewoon nog erg moeilijk tot 9/10 weken heb ik me laten vertellen) feit dat er geen hartje klopt zou mij meer zorgen baren dan de grootte van het vruchtje. Sterkte! Moeilijk dat wachten...

14. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Als je echt al 8 weken zwanger bent dan lijkt me dat je zeker al wel een kloppend hartje had moeten zien en het vruchtje is inderdaad wel erg klein voor 8 weken zwangerschap. Kan het zijn dat je minder lang zwanger bent dan die 8 weken? Zal toch voor je duimen dat het nog goed komt, laat je het weten?

15. namida

namida Actief lid

25 okt 2012
    224
    0
    16
    Hoi, Bedankt voor jullie reactie's!
    Maar de banner is een week verder als ikzelf.
    Ben morgen om precies te zijn 7 weken.
    Nu zag ik bij de zwangerschap van week tot week dat in een week tijd het kleintje van 5 mm naar 1cm gaat. Dus 1 week scheelt wel heel veel.

Laat inderdaad een beetje de moed zakken.
    Kga de VK een mail sturen wat zij er zelf eerlijk van denkt.

groetjes

16. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hmm wat lastig zeg dit! Ik wil je de moed niet ontnemen en hoop echt dat het goed zit. Maar bij mij was t kindje 94mm met precies 7wk en ook een kloppend hartje.. kan wel zo zijn dat de innesteling bij jou wat langer heeft geduurd, dan kan idd en paar dagen al veel uitmaken zoals je zelf zegt. Veel sterkte iig!!

17. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Als je morgen pas 7 wk zou zijn volgens je eigen berekening zou ik me nog geen zorgen maken; je ovulatie kan later zijn, de bevruchting kan later zijn en de innesteling kan ook wel even duren. Dus misschien zit je nog niet eens op 6 wk en dan zie je idd nog geen hartje, maar over twee weken wel. Sterkte!

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bij mij was het vruchtje met 6w6d 9mm en volgens de info die ik online kan vinden is tussen de 8mm en 9mm gemiddeld. Dat is dan toch twee keer zo groot als bij jou gemeten is. 4mm is de grootte voor een week of 6.

Weet je die 7w wel echt zeker en hoe komt het eigenlijk dat je banner niet klopt?

19. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Het kan echt nog 2 kanten op. De kans is dat je later een.ei of innestelling hebt gehad. Een vriendin van mij had het ook en die zag pas met 8 week en 3 dagen een hartje. Maar die bleek toen ook minder ver
    Als je zeker weet dat je op 7 week zit, dan is.4mm zorgelijker dan het afwezig zijn van de hartslag.
    Ik duim voor je dat t over twee weken goed zit! Zal vast een eeuwigheid lijken...

20. mamapriscilla

mamapriscilla Actief lid

2 mei 2009
    336
    0
    16
    Mijn ukkie was 6.6 mm met 6+3 dagen

Deel Deze Pagina