Wij willen graag zelf de nipt laten uitvoeren. Ik lees in wat oudere topics dat dit alleen kan in Antwerpen. Weet iemand of het inmiddels al mogelijk is in Nederland? En zo ja waar en hoe?
Volgens mij kun je het ook in Nederland laten prikken. Ik heb het wel in Antwerpen laten doen. Volgens mij kun je het via Gendia in Nederland laten prikken als ik me niet vergis
Hoi, Ik zou ook heel graag willen weten of en waar je op eigen initiatief de nipt test kan laten doen. Mijn verloskundige zegt namelijk dat het alleen mogelijk is na het doen van de combinatietest...... Wij hebben nu een zoontje van 16 maanden met down..... Ik wil dus zo snel mogelijk weten hoe het nu is
Afnamecentra - DOWNsyndromeNIPT.info Opties genoeg in Nederland. Je kan het ook je eigen VK vragen. Bij die van mij kan het helaas niet, dus ik heb contact opgenomen met één van deze afnamecentra.
Suus ; volgens mij kom je als je al een kindje met Down hebt direct in aanmerking voor de nipt bij de trident studie.
Cindy2015, dank je wel voor de info. Dan neem ik contact op met afname centrum in Nederland. Ik heb geen vk maar wordt begeleid in het radboud en zij doen het niet op eigen initiatief.
Ik heb het ook op eigen initiatief gedaan. Heb in Utrecht bloed laten prikken, zij sturen het dan op naar België (vanuit daar door naar Amerika). Even Googlen, het kan op best veel plekken in Nederland.
Ik heb geen antwoord voor je, maar wil je wel even succes wensen en hoop op een goede uitslag! We hebben de NIPT test net achter de rug, niet op eigen initiatief maar vanwege een slechte uitslag van de combitest. Vooral de laatste wachtweek voor de (goede) uitslag eindelijk binnen was, was goed pittig. Dus succes!
Heej meid, Toch maar wel een NIPT? Ik snap je keuze volledig. Zoals ik je al eerder liet weten hebben wij ook zelf een NIPT laten doen. Wanneer je contact opneemt met het Gendia in Antwerpen, dan kunnen zij al je vragen beantwoorden. Ze zijn echt heel erg aardig. Ik heb destijds een emailgestuurd en ik had binnen een uur alle antwoorden die ik hebben wilde, de procedure, de priklocaties en de kosten. Perfect dus! Het verbaasde me op hoeveel plaatsen je kan laten prikken. Zij zorgen dan dat het bij het Gendia komt. Verder hoop ik niet dat ervoor komt te staan, maar mocht de uitslag niet goed zijn, dan wordt ook hier op een keurige manier mee omgegaan. Ik kan niets anders dan lof uitspreken. Ben benieuwd meid. Ik volg je! xxx
Bedankt voor alle reacties! We zijn er nog niet 100% over uit maar ik neig er wel naar om de nipt te doen. Ik ga Gendia mailen en dan gaan we beslissen! Ik laat weten wat het wordt!
Ik heb nipt op eigen intitiatief laten doen - in 5 min gepiept en meteen verzonden naar België. In week de uitslag. Ik deed dit bij 101 verloskundigen in Amsterdam. Kijk op NIPT - Niet Invasieve Prenatale Test voor locaties Deze site is van gendia - dat scheelt je weet een mail afwachten Voor locatie bij jou in de buurt. Woon je in Amsterdam ga dan niet naar echo centrum zuid (Hondsonbeschoft!) Oh ik zie nu dat Cindy dat ook al schreef. Je kan idd gewoon naar een van de locaties bellen voor afspraak (mijn verloskundige deed ook niet)
Hoi Rosalieb, in woon in buurt van nijmegen. Maar zie alleen den bosch ertussen staan. Heb net mail gestuurd om te vragen of er locatie hier in de buurt is. Fijn dat alles goed bij jullie was!
Dank je wel trapezia Oei das wel wat verder weg - en ziekenhuis in de omgeving ? In Amsterdam doet bij het OLV gasthuis het ook (maar maakt er geen reclame voor😉 want dat mag dan weer niet) Nou ja in elk geval dichter bij dan België! Succes!
Ik heb al reactie van Gendia. Echt super snel. Ze geven locaties die ook op site staan aan dus oa den bosch als dichtstbijzijnde. Maar ze zeggen ook dat er verloskundigen zijn die prikken en opsturen. Maar daar hebben ze geen lijst van. Zijn er mensen in omgeving nijmegen die weten welke verloskundigen prikken? Ik loop zelf in radboud en die doen het niet en ken geen verloskundigen .
Ik ben net naar Den Bosch gereden en heb bloed laten afnemen. Nu twee wachten. Spannend! maar geeft ook rust dat ik het toch gedaan heb.
Succes ! hopelijk een mooie uitslag - ik heb ook op maandag geprikt en kreeg hem dinsdag er na (om 22:15!) Dus wie weet krijg je hem ook sneller
Ik zou dan een NIPT test en de echo doen die normaal bij combinatietest hoort omdat nekplooimeting en andere beelden ook veel informatie geven. Ik doe zelf trouwens combinatietest en overweeg NIPT erna.
Ijsbeer. Zoals je schrijft heb ik het ook gedaan. ik heb combinatie test al gehad met uitgebreide echo (zie mijn topic over geen neusbotje). Combinatietest was goed. Maar er is gevonden dat kindje geen neusbotje heeft wat een marker is voor down syndroom. Omdat ik al zoontje heb die fysiek en lichamelijk beperkt is wilde ik meer zekerheid dan combinatie test. Vandaar nipt op eigen initiatief. Dus nu wachten op de uitslag. Met 16 weken krijg ik weer uitgebreide echo en met 20 ook weer. Dus verder wordt ik goed in de gaten gehouden maar nipt wilde ik toch graag.