NIPT test down syndroom

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door koter, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manon74

Manon74 Lid

27 aug 2013
    75
    0
    0
    Amersfoort
    Gister in Amsterdam bloed geprikt; nu 2 weken wachten op de uitslag. ;)

2. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Bij mij was de eerste poging mislukt :(
    We wachten nu op poging twee (ze nemen dus meer bloed af als dat nodig is) en als deze ook mislukt moet ik opnieuw naar Antwerpen bloed prikken.
    Min of meer had ik het ook al wel verwacht want als de kans laag is (m.b.t. zwangerschappen) dan vallen wij redelijk vaak in de prijzen :x De kans dat het zou mislukken was 3% dus tja...sorry dat ik zo sceptisch ben

3. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    In brussel was de kans klein dat het zou mislukken, alleen bij overgewicht, roken en te weinig hormonen of zoiets (vaak dat je vroeger zwanger bent dan de test zou moeten bv) in Brussel zouden ze ook meteen een nekplooimeting e.d. gedaan hebben..maar dat wel pas vanaf 12 weken.

4. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    De test is bij mij met 11 weken en 4 dagen gedaan.
    Ik heb wel overgewicht (BMI=30), maar ze hebben mij niet vertelt dat ik dan evt. meer risico zou lopen op mislukken. Jammer. Ik ga er nu trouwens van uit dat hij weer is mislukt.

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Dat is niet erg netjes van ze , Dr Jani verteld dat meteen erbij al voordat ie de test afneemt.. de test is laat genoeg gedaan ik hoop gewoon beter voor je deze keer!!! POSITIEF DENKEN meid anders word je gek...

Maar ik snap met alles wat je hebt meegemaakt dat dat moeilijk is! Maar dit kindje verdiend een eigen / nieuwe kans!

6. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    wij kregen er in antwerpen ook een consult bij hoor en om het geslacht te weten moesten we niet extra betalen.een echo kregen we niet maar we hadden de nekplooimeting al laten uitvoeren door de gynaecoloog.we kregen de uitslag na tien dagen.tien hƩƩl lange dagen :)

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Ja maar in Antwerpen betaal je standaard al het geld of je nu wel of niet geslacht wil weten.. dat scheelt natuurlijk wel.

8. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Net bericht gehad dat 2e poging ook mislukt is. Dus voor volgende week een nieuwe afspraak maken en dan weer 10 (lange) dagen wachten :(
    Hopelijk nu wel genoeg bloed van de baby in mijn bloed we zijn dan straks rond de 14 weken dus dan zal dat wel.
    Vanochtend nog wel een echo gehad en deze was weer goed :)

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    he wat klote voor je zeg!!!!!

10. Manon74

Manon74 Lid

27 aug 2013
    75
    0
    0
    Amersfoort
    Balen dat ze het al twee keer geprobeerd hebben en het nog een keer moet... ik kreeg gister bij de voorlichting te horen dat de gevallen dat het niet lukt (3%) het vaak met overgewicht te maken heeft. Neemt niet weg dat het balen is want je moet steeds weer 2 weken wachten op de uitslag.
    Heb je wel al een combinatie test laten doen of die overgeslagen om gelijk de nipt test te doen?

11. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Jeetje, wat balen zeg dat 't twee keer niet gelukt is terwijl de kans daarop maar 3% is! Wist eigenlijk niet eens dat dat kon.
    Balen, moet je straks weer wachten..

12. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    We hebben geen combitest laten doen omdat ik iets kan met een kansberekening. Ik heb al iets te vaak een kleine kans gehad 1:6000/1:50.000 en toch overkwam het ons. Wij zijn dus direct voor nipt gegaan.

13. Manon74

Manon74 Lid

27 aug 2013
    75
    0
    0
    Amersfoort
    Met kansberekeningen heb ik ook niets... hoop voor je dat het nu wel gaat lukken met de bloedtest.

14. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    dat is waar.maar ja van hieruit naar brussel verrijd je weer veel meer benzine ;) ach ik ben de kostprijs vergeten na een goed resultaat

15. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Ik neem aan dat je maar 1x betaald ook al mislukt de test?

Ik twijfel nog tussen Brussel en Antwerpen

Voor ons maakt het niet veel uit maar begreep dat Brussel 'beter' is omdat er daar standaard een consult bij zit?

16. visje11

visje11 Nieuw lid

21 sep 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik kom hier ook even mee schrijven.
    Ik ben alleenstaand en ben nu 13 weken zwanger van de 1e.
    Ik heb afgelopen maandag de combinatiestest gehad en de uitslag was 1:58 voor het syndroom van down. Ben hier erg van geschrokken want dat zou voor mij een reden zijn om de zwangerschap af te breken.
    Heb me in de mogelijkheden verdiept en ook een gesprek in het ZH gehad.
    Uiteindelijk toch voor de nipt test gekozen en daar kan ik woensdag al terecht.

Wat ik mij afvraag is, zouden jullie dan ook daadwerkelijk gerustgesteld zijn als de uitslag goed is? En van de zwangerschap kunnen genieten?

17. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Syndroom van down is 99,9% zeker als het een goede of negatieve uitslag is dus in principe net zo betrouwbaar als punctie, mochten ze iets vinden dan doen ze nog wel punctie voor die ene 0,01%.

18. visje11

visje11 Nieuw lid

21 sep 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh echt waar, ik lees namelijk verschillende berichten over de betrouwbaarheid van de test variƫrend van 98 tot 99%.
    Zeker een vraag die ik mee ga nemen naar Brussel.

19. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik hoef de test niet nog een keer te betalen.
    Morgen mag ik tussen 9.00 en 16.00 uur terugkomen en dan ligt het pakketje klaar bij de receptie en mag ik direct prikken. Wel irritant dat we 4 uur moeten reizen om vervolgens 10 minuten bloed te prikken. We doen het maar meteen, want ik word gek van onzekerheid.

20. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik kom hier ook even meelezen. Wij hebben besloten om gelijk de NIPT te doen. Combinatietest blijft een kansberekening en dat wil ik liever niet.
    Ik denk dat we een afspraak gaan maken in Brussel. Lees daar veel goede dingen over.

@Marjol: Ik hoop dat de test nu wel slaagt !

Deel Deze Pagina