Maken ze altijd een echo in Brussel of is dat pas vanaf 12 weken ? Ik heb nu een afspraak gemaakt met 12 weken, kan hem altijd nog vervroegen als ik dat zou willen.
Je moet er zelf even om vragen maar dan krijg je er gewoon 1 en vanaf 12 weken kunnen ze ook nekplooi voor je kijken en dat doen ze dan ook gewoon
@Tigermommy: Dank je, ik zal er dan zeker om vragen. Alhoewel ik dat ook wel "raar" vind staan. Spreken ze wel Nederlands daar ? Mijn frans is echt slecht, spreek echt geen woord frans.
Doen ze ook een echo bij elf weken? Ik ben dan nl nog maar elf weken onderweg.. Of is het slimmer afspraak te maken bij 12 weken? Wij dachten ma dag termijnecho dan di naar Brussel?
@Koter: Om die reden heb ik ook een afspraak met 12 weken gemaakt. Wist namelijk niet zeker of ze het met 10 of 11 weken al deden.
bij 11 weken doen ze geen nekplooi maar kan je wel een echo krijgen alleen draagt deze verder niet echt iets bij behalve even kijken voor jezelf. Ik was 11 weken en 1 dag (werd meteen daar vooruit gezet namelijk, later in NL ook) en hebben we wel nekplooi gepakt maar deze mag je dan nog niet serieus nemen pas tussen 12-14 weken. Evt kan je Dr Jani mailen hierover.
Ik ben afgelopen woensdag naar Brussel geweest en heb geen echo gehad. Wist niet dat je daar speciaal naar moest vragen en dacht eigenlijk dat het erbij "inbegrepen" zat. Ik was dan ook wel teleurgesteld. Het gesprek ging nogal snel en voordat ik het wist stond ik alweer buiten. Dokter Jani vertelt zijn verhaal in gebrekkig Nederlands en met een zwaar frans accent, dan wordt er bloed afgenomen, moet je wat papieren tekenen en voila, klaar.
Vandaag de uitslag gekregen uit Brussel en alles is gelukkig in orde. Wij kregen trouwens de echo gelijk aangeboden in Brussel, heb er niet eens om hoeven vragen.
Ik heb de test ook laten doen in Brussel en ik was er heel tevreden over. Het mailverkeer met Dr. Jani was heel persoonlijk, dat hoef je in Nederland niet te verwachten. En hij gaf ons heel goed en uitgebreid uitleg in prima Nederlands. Verder belde hij zelf voor de uitslag (8 dagen).
Bij mij is vandaag op Downsyndroom een kans van 1:95 berekend. Wil nu graag de NIPT doen. In Antwerpen of Brussel. Heeft iemand de website van Brussel?
@Chebu: Ik weet niet of ik zo de site mag noemen. Dus ik heb je even een pb gestuurd. Sterkte, hopelijk snel een goede uitslag.
Dat is dan een ander ziekenhuis in Brussel waar wij zijn geweest, want ik was net zo duur als Antwerpen kwijt.
UZ Brussel? Hoorde het toevallig van de onthaalmoeder van me dat UZ Brussel 400 euro goedkoper was? Wist helemaal niet dat jullie een nipttest hebben gehad. Bij T of nu?
Ah dat ligt er wel kortbij is ook in Jette heh Ben je langs mijn zh bijna geweest hahah een heeeeeeeeeeeeel groot wit gebouw
Ik heb 2 vragen voor de mensen die in Antwerpen zijn geweest: - hoe snel kon je terecht vanaf het moment dat je contact zocht? - moet je extra betalen om het geslacht te weten of is dat inclusief in de 690 euro?
Mijn VK heeft mij ook op de NIPT gewezen, mn omdat ik in de grensregio woon wilde ze het toch melden dat de mogelijkheid er was. Maar nu hoor ik van de artsen waar ik werkzaam ben dat zij bij een congres over het onderwerp hebben gehoord dat de NIPT alleen 100% uitsluitsel geeft in combinatie met een vlokkentest, terwijl een vlokkentest alleen bij mijn weten ook 100% uitslag geeft. Ik ga de combitest doen en afhankelijk van die uitslag zn verdere stappen zetten, maar ben wel nieuwsgierig hoe het nu precies zit???