Hier bellen ze ook de uitslag door, ook niks over een brief gehoord. Fijn dat alles goed is, maar ze hebben je geduld wel getest met bijna 4 weken
Straks heeft de beste mevrouw mij verkeerd ingelicht en word ik gebeld en denk ik dat alles helemaal fout is terwijl dat niet zo is. Ik heb zelf ook nog een online account waar de uitslag komt te staan, dus ik ben benieuwd.
Stel je er voor de zekerheid op in dat ze ongeacht de uitslag bellen. Dan is er misschien niet meteen paniek als je het nummer ziet?!
Wat een verschil bij iedereen zeg.. Ik heb vandaag geprikt. Het wordt opgestuurd naar het VUmc (Amsterdam). Ben benieuwd wanneer de uitslag komt
Ik had 2 mei geprikt en werd 13 mei gebeld door de verloskundige met de uitslag. Bloed is opgestuurd naar het VUmc. Viel mij reuze mee! Had me ingesteld op langer wachten.
Het duurde bij mij 9 werkdagen. Ik had me er op ingesteld dat het langer zou duren dus het viel mij heel erg mee.
Jeetje wat hebben jullie de uitslag allemaal redelijk snel gekregen. Ik heb 10 april laten prikken en nog steeds geen uitslag. het is opgestuurd naar Amsterdam.
Jeetje dat is wel extreem lang! Heb je al geinformeerd of alles wel goed is aangekomen in t ziekenhuis?
Wat raar, mijn bloed is ook naar Amsterdam gestuurd en ik zou 10 werkdagen moeten wachten. Ik zou persoonlijk toch echt even gaan bellen als ik jou was!
Dames een vraagje! Een week of 3 geleden was ik bij de verloskundige en die had het over de nipt. Nu begreep ik achteraf niet zo goed hoe ze het nou bedoelde. Op de website van de nipt staat dat ik mijn bloed kan af laten nemen in mijn woonplaats bij z'n bloedprik gebouwtje. (Medial) Maar de verloskundige had het over het ziekenhuis. Bedoelt ze dan dat mijn bloed daarheen wordt gestuurd, en dat ze het daar nakijken/testen? Hoe ze het vertelde klonk alsof ik mijn bloed moest laten afnemen in het ziekenhuis. (Wat nogal onhandig zou zijn, aangezien we dan 45 min onderweg moeten met de auto ipv 5 minuten met de fiets) Ik dacht ik vraag het hier even voordat ik mijn verloskundige ga stalken met deze vraag!
Er zijn verschillende priklocaties waar je terecht kunt voor bloedafname voor de NIPT. Het bloed zelf wordt opgestuurd naar een academisch ziekenhuis. Je kunt ook naar zo'n ziekenhuis zelf toe, maar bijv. bij mij lag dit niet direct in de buurt.
http://www.meerovernipt.nl/content/bloedafname-locaties-0 Hier vind je de afname punten. Je moet bij 1 van deze laten prikken omdat er speciale buizen nodig zijn
Ja, ik had die website inderdaad al bekeken en daar staat gewoon het punt 5 minuten vanaf mijn huis! Dus dan zal de verloskundige het niet heel duidelijk hebben uitgelegd, of wij haar verkeerd hebben begrepen. Bedankt in ieder geval. @Kolibrie Jij ook bedankt voor je antwoord. Super! Al die mensen hier op het forum die elkaar helpen. ♡
Hier maar zes werkdagen hoeven wachten op de uitslag van de NIPT inclusief Hemelvaart (uitslag: alles in orde gelukkig ). Vorige week donderdagavond bloed geprikt en gisteren (vrijdag de week erna) de uitslag. Misschien wel een voordeel: ik heb het in een UMC laten prikken dat ook de NIPT zelf uitvoert. De verloskundige stuurde mij een mailtje en zei dat ik ook nog een brief per post ontvang.