NIPT test en hoelang duurt het voor de uitslag komt?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kolibrie, 14 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Hier bellen ze ook de uitslag door, ook niks over een brief gehoord. Fijn dat alles goed is, maar ze hebben je geduld wel getest met bijna 4 weken :eek:

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Straks heeft de beste mevrouw mij verkeerd ingelicht en word ik gebeld en denk ik dat alles helemaal fout is terwijl dat niet zo is. Ik heb zelf ook nog een online account waar de uitslag komt te staan, dus ik ben benieuwd.

3. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Stel je er voor de zekerheid op in dat ze ongeacht de uitslag bellen. Dan is er misschien niet meteen paniek als je het nummer ziet?!

4. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Wat een verschil bij iedereen zeg.. Ik heb vandaag geprikt. Het wordt opgestuurd naar het VUmc (Amsterdam). Ben benieuwd wanneer de uitslag komt

5. Paz

Paz Niet meer actief

Ik had 2 mei geprikt en werd 13 mei gebeld door de verloskundige met de uitslag.
    Bloed is opgestuurd naar het VUmc.

Viel mij reuze mee! Had me ingesteld op langer wachten.

6. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Het duurde bij mij 9 werkdagen. Ik had me er op ingesteld dat het langer zou duren dus het viel mij heel erg mee.

7. Izi

Izi Actief lid

25 feb 2015
    456
    180
    43
    Jeetje wat hebben jullie de uitslag allemaal redelijk snel gekregen. Ik heb 10 april laten prikken en nog steeds geen uitslag. :( het is opgestuurd naar Amsterdam.

8. Paz

Paz Niet meer actief

Jeetje dat is wel extreem lang!
    Heb je al geinformeerd of alles wel goed is aangekomen in t ziekenhuis?

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wat raar, mijn bloed is ook naar Amsterdam gestuurd en ik zou 10 werkdagen moeten wachten. Ik zou persoonlijk toch echt even gaan bellen als ik jou was!

10. Izi

Izi Actief lid

25 feb 2015
    456
    180
    43
    Nou vanavond eindelijk bericht gehad dat alles goed is gelukkig. Precies 6 weken moeten wachten

Paz en Ysabella vinden dit leuk.
  11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik werd net gebeld, alles is helemaal goed!

12. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Maandag geprikt en vrijdag van de week daarop de uitslag!

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou ik heb op 12-5 bloed laten prikken en vandaag de uitslag gekregen. Gelukkig helemaal goed! :D

14. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    Vanmorgen in het amc geprikt dus ben benieuwd hoe lang het duurt :)

15. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Gisteren de uitslag, gelukkig alles goed :D:D Zooooo opgelucht :rolleyes:
    9 mei prikken, 24 mei de uitslag.

16. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Dames een vraagje!

Een week of 3 geleden was ik bij de verloskundige en die had het over de nipt.

Nu begreep ik achteraf niet zo goed hoe ze het nou bedoelde.

Op de website van de nipt staat dat ik mijn bloed kan af laten nemen in mijn woonplaats bij z'n bloedprik gebouwtje. (Medial)

Maar de verloskundige had het over het ziekenhuis. Bedoelt ze dan dat mijn bloed daarheen wordt gestuurd, en dat ze het daar nakijken/testen?

Hoe ze het vertelde klonk alsof ik mijn bloed moest laten afnemen in het ziekenhuis. (Wat nogal onhandig zou zijn, aangezien we dan 45 min onderweg moeten met de auto ipv 5 minuten met de fiets)

Ik dacht ik vraag het hier even voordat ik mijn verloskundige ga stalken met deze vraag! :p

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Er zijn verschillende priklocaties waar je terecht kunt voor bloedafname voor de NIPT. Het bloed zelf wordt opgestuurd naar een academisch ziekenhuis. Je kunt ook naar zo'n ziekenhuis zelf toe, maar bijv. bij mij lag dit niet direct in de buurt.

18. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
  19. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja, ik had die website inderdaad al bekeken en daar staat gewoon het punt 5 minuten vanaf mijn huis!
    Dus dan zal de verloskundige het niet heel duidelijk hebben uitgelegd, of wij haar verkeerd hebben begrepen.

Bedankt in ieder geval.

@Kolibrie Jij ook bedankt voor je antwoord. Super! Al die mensen hier op het forum die elkaar helpen. ♡

20. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Hier maar zes werkdagen hoeven wachten op de uitslag van de NIPT inclusief Hemelvaart (uitslag: alles in orde gelukkig :)).
    Vorige week donderdagavond bloed geprikt en gisteren (vrijdag de week erna) de uitslag.
    Misschien wel een voordeel: ik heb het in een UMC laten prikken dat ook de NIPT zelf uitvoert.

De verloskundige stuurde mij een mailtje en zei dat ik ook nog een brief per post ontvang.

Deel Deze Pagina