8,5 a 9 weken en niets te zien op de echo.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door blijevrouw21, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    Dag allemaal,

ik wil graag even mijn verhaal doen en ben ook benieuwd naar de ervaringen van andere.

20 en 21 maart had ik mooie positieve ovulatie testen, manlief en ik hebben daar de 20e en 22e "gebruik" van kunnen maken en het daarna los gelaten.

met een lf van 10 dagen heb ik op 1 april voor het eerst licht positief getest. Gister hadden wij onze eerste echo, ik zou tussen de 8,5 a 9 weken zijn naar eigen berekeningen. kan eventueel een paar dagen korter uiteraard, afhankelijk van het moment dat mijn ei gesprongen is.

Naar mijn onzekere gevoel vanaf het begin was vanaf het moment dat de echoscopiste mijn buik raakte een lege baarmoeder aanwezig, tenminste er was volgens mij een vruchtzakje te zin maar hier heb ik niet om gevraagd, er werd wat gezocht en gedrukt maar heel afentoe kwam er een schaduw in beeld.

De echoscopiste stopte en vroeg of ik minder ver kon zijn, gezien dit niet het geval is denkt ze dat er misschien iets mis gegaan is maar voor de zekerheid mag ik morgen vroeg een inwendige echo laten maken bij het echo centrum.

Wie heeft hier ervaring mee? stel dat ik 8 weken en een beetje onderweg ben, had ik dan veel moeten zien?
    ik heb wel overgewicht en veel vetweefsel op mijn buik. Dit speelt uiteraard ook mee.

We hebben de hoop opgegeven en samen met mijn voorgevoel denken we dat het gewoon ergens mis gegaan is. We zijn er kapot van maar dit is voornamelijk ook de onzekerheid.

Wie kan ons meer vertellen over haar ervaringen?

lieve groet

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Met 8 weken was er bij mij overduidelijk een vruchtje te zien met een kloppend hartje.

Hebben ze geen inwendige echo gedaan?
    En heb je na je lichte test nog doorgetest?

3. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    2 weken terug een mega knaltest van mvm, morgen krijg ik pad de inwendige. 2 dagen in onzekerheid wetende dat er iets niet goed is :(

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mijn vk deed geen uitwendige echo's op die termijn, mijn gyn ook niet. Vooral als je wat voller bent kan het zijn dat je niks ziet. Daarnaast, had je misschien een volle blaas? Dan is het nog moeilijker op deze termijn.

Ik ben ervan overtuigd dat je met de inwendige zeker iets gaat zien! Of het een goede zwangerschap is moet je even afwachten dan.

Heel veel succes met de inwendige echo!!

5. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    lief van je, dankjewel. echt zo frustrerend dit, als er iets niet goed zit kunnen we dit niet veranderen maar je weet iniedergeval waar je aan toe bent.

ik laat het morgen even weten.

6. Iris balk

Iris balk Actief lid

12 apr 2014
    159
    1
    0
    Hier ook standaart tot 12 weken inwendig. ze proberen het ook niet eerder uitwendig.
    Dus ik zou me er zeker niet druk om maken.

7. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik kreeg ook inwendig, uitwendig is de kans dat ze niks zien te groot. Er zou echter wel allang een hartje te zien moeten zijn dus het is nog even afwachten. Veel sterkte, ik ken de spanning :(

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Bij mijn MA zag je met 9 weken al een best grote vruchtzak (wel leeg..) bij de uitwendige echo.
    Bij deze zws heb ik vanaf 6 weken al uitwendige echo's gehad waarop je vrucht + vruchtzak kon zien..

Hoop voor je dat het alsnog goed zit tijdens inwdige echo

9. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ik kreeg ook met 8 weken een inwendige echo omdat het aan de buitenkant niet lukte. Met 11 weken ook inwendig trouwens. Succes meid we duimen voor je

10. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Met 8.6 bij mij vaag wat te zien uitwendig.. inwendig zagen we gelijk dat ik zwanger was van 1 kindje met een kloppend hartje

11. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Succes morgen, hopelijk zit het goed.

12. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, erg prettig.

13. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Spannend zeg! Ik heb zelf bij 9,3 weken een uitwendige echo gehad en toen was er een mooi klein poppetje te zien en een kloppend hartje.
    Als jij gewoon zwangerschapssymptomen hebt en geen bloedverlies zou ik er echt vanuit gaan dat je wel zwanger bent en morgen bij de inwendige echo een mooi kloppend hartje te zien krijgt.
    Sterkte met het wachten. Dit is echt zenuwslopend.

14. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    Vervelend meid. Waarom hebben ze niet gelijk inwendig gekeken?

15. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    Het echo bureau waar mijn vk het aan uit besteed heeft de mogelijkheid tot inwendig kijken niet, ergens snap ik dat wel maar poeh wat zenuwslopend dit!

Dat vandaag maar snel voorbij mag zijn:)

16. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Normaal op deze termijn word er geen uitwendige echo gedaan omdat er nog niks te zien is..
    Bij mij hebben ze tot de 9 weken inwendig gedaan omdat het vruchtje nog achter het schaambot zit..

Ik hoop voor je dat er morgen positief nieuws is..maar ik denk het wel aangezien je niks verloren bent aan bloed o.i.d

17. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Dat ze denken dat je minder ver bent betekent niet dat er niets zit raar dat ze niets gezegd hebben zeg succes morgen

18. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hopelijk ben je minder ver dan gedacht. hier was het iig al super duidelijk met 9 weken.... hoop dat het alsnog goed komt

19. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Dat is niet helemaal waar, bij mij en ik ken zat andere die gewoon een uitwendige echo hebben gehad met 8 weken ;) ook bij 11 weken had ik gewoon uitwendig, moest wel met een volle blaas komen.

@ts, he gadver wat vervelend, raar dat er niets te zien was, maar het is ook raar dat je zonder bloedverlies of iets wel knaltesten hebt maar een lege baarmoeder. Ik hoop echt dat ze morgen inwendig wel iets zien, en dat ze nu gewoon of niet goed gekeken hebben of het niet hebben kunnen zien! Ik ga voor je duimen! Laat je het even weten!

20. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    dankje ik laat het zeker even weten.
    De schaduwplek kan een te kleine embryo zijn die te vroeg gestopt is met groeien en waarvan misschien het hartje zelfs helemaal niet geklopt heeft.

We hopen onwijs maar bereiden ons voor op het ergste, geen bloed geeft moed maar helaas lees ik te vaak dat dat niets zegt.

Deel Deze Pagina