Veel vruchtwater grote baby ...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lamode, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hoi dames,
    Gisteren de groeiecho gehad en onze kleine loopt 3 weken voor op groei.
    Ook is er gezien dat ik veel vruchtwater heb.

De gyn vermoed zwangerschapssuiker maar hier ben ik al meerdere keren op getest met 18 weken, 24 weken en 28 weken, toen heb ik GTT gedronken.
    Ook glucose heb ik niet nuchter laten prikken 2x en die was ook goed.

Nu ga ik straks weer een GTT drinken om te kijken of ik de afgelopen paar weken toch geen suiker heb gekregen.
    Ik vind het allemaal maar raar en vraag me af of die GTT testen wel kloppen?

De gyn maakt zich verder geen zorgen over de groei en vruchtwater, hij wilt alleen de suiker uitsluiten.
    Er is besproken dat ik ingeleid ga worden met 38 weken.

Iemand ervaring met bovenstaande? Schrok toen ik hoorde dat de baby zoveel voor lag op groei. Gyn gaf wel aan dat dit maar een schatting is en geen correcte meting.

Alvast bedankt.
    Groetjes Lamode

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ja ( al is dat alweer zo'n 11 jaar geleden) ook steeds weer op suiker gecontroleerd en steeds weer alle uitslagen goed. Op dat moment at ik ( uit voorzorg) toch suikervrij maar de kleine bleef gewoon zijn eigen P95 lijn aanhouden. Hier was dat echter geen reden tot inleiden. Het enige wat je in je achterhoofd moet houden is dat ze na de geboorte ook een dagcurve zullen prikken bij de kleine om zijn/haar bloedsuikerspiegel in de gaten te houden

3. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!
    Omdat de baby nu 3 weken voorloopt willen ze uit voorzorg toch inleiden.

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wat ik me net bedenk is dat ik op de dag van de bevalling nog naar de vk geweest was en de vk zei toen dat de baby 3 kilo of iets minder zou wegen op dat moment. Ik was toen 37.2 weken zwanger en die dag bevallen, woon ze 3500 gram! Zo zie je maar dat ze het soms zo verkeerd inschatten. Ik vind 3.5 kilo best veel voor 37.2 weken.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Klopt er zit een marge van 5 % in de metingen zeiden ze toen tegen mij.

Ondanks dat mijn zoon in de groei voor liep was het geen reden tot inleiden. Mijn zoon vond het wel prettig daar in zijn all-in verblijf met privé zwembad, dus ik ging ook nog eens flink over tijd (zo'n 20 dagen) waardoor hij uiteindelijk op 5000 gram uitkwam en 55 cm.

Bij mijn dochter was het verhaal precies hetzelfde,alle suikertesten waren goed, ook groot volgens alle metingen, geen reden tot inleiden. Zij werd geboren met 39 + 2, was 51 cm en woog (maar) 3870 gram (en dus niet de geschatte 4900 gram)

Het blijven uiteindelijk schattingen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook grote kinderen (53 cm en 4350 en 4490 gram) en had ook veel vruchtwater, maar geen zwangerschapssuiker. Is maar 1 keer getest trouwens. Ook geen reden tot inleiden, het ene kind is nou eenmaal groter dan het andere. Als je met 40 weken bevalt is je kindje misschien 4 kilo, dat is toch prima? Dus ik snap je gyn niet helemaal, zeker niet om bij 38 weken al in te leiden.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik ook niet, ik werd wel wat meer in de gaten gehouden toen dmv echo's van de placenta om te kijken of daar verkalkingen te zien waren. De eerste was (bij mijn zoon) pas te zien toen ik over de 41 weken was. Voor de rest was het steeds, gewicht, bloeddruk, urine controleren aan het einde.

Lamode vindt dit leuk.
  8. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Dat zijn inderdaad ook grote kinderen. Bij mijn eerste twee had ik wel suiker en zoontje kwam met 40 weken met 4300 en dochter inleiding gehad met 38 weken en zij was 4100 gram.

Hij wil inleiden omdat de baby nu met (bijna) 34 weken geschat wordt op 2900 gram. En het buikje en hoofdje lopen voor op groei. Hij had het erover dat het ook moet passen als de baby geboren wordt.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wat fijn dat je gyn er zo over denkt, die van mij antwoordde alleen maar dat er nog nooit een baby tot 43 weken was blijven zitten. Ja tot hij ons ontmoette en hij met 42+6 ( op een paar uur na geen 43 weken) een spoedkeizersnee moest uitvoeren omdat het niet passte . Ben ook boos op hem geweest en hem gezegd dat als hij naar mij had geluisterd dan had hij me op vrijdag ingeleid en hadden we allemaal een leuk rustig weekend gehad.

Bij mijn tweede was weer het beleid dat we zouden wachten op een natuurlijke bevalling maar daar hielp dochterlief mee door met 38 weken even goed overdwars te gaan liggen en niet mee te werken met een draaipoging, toen was een keizersnee zo gepland :D

Lamode vindt dit leuk.
  10. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij mijn oudste was het hetzelfde verhaal.
    Veel vruchtwater en hij lag voor op de groei, Suikertesten waren negatief.
    Er is wel even gesproken over inleiden, maar niks concreets.

Uiteindelijk is hij spontaan geboren met 36+6 :)
    Hij woog 3575 (p90/95) dus idd vrij groot voor de termijn, maar verder niks geks.

11. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Mag ik vragen hoeveel weken je zoon voor liep op groei? Was het allemaal in proporties of is er toen ook gezegd (zoals bij ons) dat hoofdje en buikje voorliepen?

Fijn om herkenning te horen moet ik zeggen.
    Er werd zo 'paniekerig' gereageerd over de grootte en groei dat ik echt even niet helder kon nadenken, terwijl mijn vorige twee kinderen ook grote kinderen waren.

12. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Terwijl ik dit aan het typen was werd ik gebeld door de gyn met de uitslagen van mijn GTT test deze ochtend. De waardes waren erg laag en heb dus geen suiker.

Heb gevraagd of er andere oorzaken kunnen zijn door het vele vruchtwater en de grootte van het kind. Hij gaf aan dat er een afwijking kan zijn met het kindje en ik een GUO zou kunnen krijgen maar deze heb ik al met 21 weken gehad en hier kwam niks uit gelukkig en alles was goed met het kindje.

We hebben afgesproken dat ik nu gewoon wekelijks controle heb en dat we het hierbij gaan laten. Blijkbaar zorgt mijn lichaam gewoon goed voor de kleine

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Hier ook, kindje liep met 28 weken 3 weken voor op de groei. Ik weet niet meer precies op welke p lijn meneer toen liep, maar sowieso boven de p97 lijn. Ik heb toen een suikertest moeten doen, maar had geen suiker. Met 31 weken had ik weer een groei echo, hij zit nu op de p90 lijn, maar is nog steeds dus best wel groot. Althans dat word hij natuurlijk geschat, wie weet valt het allemaal wel mee.
    Ik zou me geen zorgen maken, hier werd niet eens gepraat over eerder inleiden toen hij echt veel ste groot was. Ik denk alleen maar als je geen suiker hebt dat het wel fijn is dat je kindje wat groter is dan gemiddeld zo heeft het tenminste wat reserves. Maar dat is hoe ik er over denk.:p

Lamode vindt dit leuk.
  14. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

3 jan 2014
    466
    95
    28
    Geen ervaring met suikers.Maar bij mijn tweede kreeg ik te horen dat het zeker 4 kilo zou gaan worden! Ik had een behoorlijke buik, groei was op zich 'prima' alleen. Niet extreem. Bij jouw nu wel anders.

40 + 5 dg.
    51 cm en 3250 gram. blijven schattingen.
    Ik had veel vruchtwater.

15. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Dat lijkt me inderdaad een pretje om tot 42 weken plus te lopen.
    En vernoem vervelend dat het dan uitdraait op een spoed keizersnede.

Hij neemt me gelukkig wel serieus en wilt het zo aangenaam mogelijk maken voor me.

16. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Wat fijn dat hij besloten heeft uit zichzelf te komen hoop dat die van mij dat ook doet dan hoef ik niet ingeleid te worden

17. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie.
    Zie dat we even ver zijn in onze zwangerschap

Deel Deze Pagina