Welke test gebruiken ze in het UZA? Zag dat Brasschaat ook goedkoper was, maar daar gebruiken ze de test van Natera. Zo te zien detecteert die minder dan bijv. de Harmony die Brussel gebruikt (maar die kost wel 600 incl. echo). Wellicht dat daar ook het prijsverschil in zit? http://www.fmfb.be/documents/downloads/NIPT_comparison-chart.PDF
Ik ga het toch via de vk in Nederland doen. De reistijd naar Antwerpen ( kosten benzine enz) zijn bijna vergelijkbaar met de kosten van het laten uitvoeren hier in NL. Het gaat dan via Gendia. Dat is toch wel een goede test??
Ja maar volgens mij test Gendia alleen de drie trisomieen die ook bij de combinatietest worden getest. In het UZA kijken ze daarnaast ook naar andere chromosoomafwijkingen, dat (en de prijs) is de reden dan ik toch naar het uza ga ipv in NL laten prikken.
Klopt!! We hebben dit net op zitten zoeken en idd! We hebben meteen weer naar uza gemaild. Wil toch daarheen. Heb zelf een auto immuunziekte en wie weet komt er iets uit. Zal wel niet maar zekere voor het onzekere. Dank voor je reactie!!!
Graag gedaan. Ik heb de afgelopen weken veel uitgezocht en ben echt verbijsterd (en ook wel boos) hoe slecht de voorlichting hier over is (in NL in ieder geval). Bij mijn vk konden ze er weinig over vertellen (mag blijkbaar niet) en ze wist ook niet waar ik dan precies moest zijn. Ik werd alleen naar website doorverwezen en die site geeft maar summiere informatie (staat niets over hoe je dan de nipt kunt laten doen en waar, niets over de kosten en niets over de verschillende testen mbt Gendia/uza). Uiteindelijk ben ik zelf maar rond gaan bellen (oa Erasmus mc die de test ook schijnt te doen, maar alleen na verhoogde kans op combinatietest, en dus het uza gebeld) om de info en advies te krijgen. Dat zou toch allemaal voor iedereen beschikbaar moeten zijn en niet alleen voor de speurders En ik snap je helemaal hoor, ik had een goede combinatietest maar wil gewoon meer zekerheid, ik ga dinsdag. Verwacht niets bijzonders dus ik koop ahw een stukje gemoedsrust Ik vond ze aan de telefoon ook superaardig bij het uza. Succes en ik hoop voor jullie op een goede uitslag!