Dag lieve iedereen! Gisteren mochten we langskomen voor de termijnecho. Toch wel spannend, ik heb twee miskramen gehad (missed abortions), dus zorgeloos op de roze wolk zitten is er niet echt bij Inmiddels ben ik 12 weken en het kindje ziet er goed uit, alleen ontdekten ze op mijn navelstreng een cyste. Ik had daar nog nooit van gehoord, dus ben ik gaan googlen... niet de slimste beslissing want ik ben me echt een ongeluk geschrokken. Volgende week moet ik voor een extra echo en controle naar het ziekenhuis, maar pfff, ik ben zo zenuwachtig! Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Hoe is dat gegaan? Ik probeer mezelf maar een beetje af te leiden in de tussentijd...
Ik heb niet helemaal zo als jij hebt gehad, maar ik had een cyste op mij eierstok zitten, en wilde dus daar me info over geven en niet weg klikken. Ik had een cyste vab 2,5cm bij 5 cm en is in de weken dat de zwangerschap vorderde gaan slinken, en uit eindelijk opgelost.. mijn gyno zei dat het geen gevaar was voor het kindje en dat de stoffen die in de cyste zaten ook goed zijn voor de kleine ( weet zo de naam van het stofje niet ) bij 16 weken zwangerschap was de cyste helemaal weg. Ik ken ook een vriendin en die heeft heel haar zwangerschap een cyste gehad, en heeft ook de zwangerschap uit kunnen dragen al was er om andere redenen een keizersnee , en net na de keizersnee hebben ze ook de cyste verwijderd Mijn zoontje is nu uiteraard ook een gezond ventje van 6 maanden! Ik weet niet of je er iets aan hebt,
Vriendin van me had cyste in de navelstreng, zij moest met ks bevallen omdat ze bang waren dat ie zou knappen tijdens de bevalling. Verder veel extra controles gehad, een spannende zwangerschap maar een gezond kindje gekregen. Die van haar was formaat appel (6x6 cm) op het einde, hoe groot is de jouwe nu?
Dat duurde even, want schijnbaar komt dit niet zo vaak voor en weten de doktoren ook niet precies wat ze ermee aanmoeten Mijn cyste zit naar wat ze kunnen zien aan de buitenkant van de navelstreng en is relatief klein (4mm). Je hebt schijnbaar verschillende soorten cystes die ook een indicatie kunnen zijn voor chromosomale afwijkingen, maar dat is deze niet (alsnog heb ik afgelopen vrijdag een NIPT gedaan en ben een beetje zenuwachtig voor de uitslag). Het plan is om weer een uitgebreide scan te doen bij 20 weken (de grootste zorg is de doorbloeding van de navelstreng, maar als daar in de tussentijd iets mis mee gaat, kunnen ze toch weinig doen. Wat rationeel ook allemaal klopt, maar me niet helemaal gerustgesteld). Dus voor nu is het 6 weken wachten, pffff!