daar had ik de bloedwaarden bij opgevraagd maar zij kan me niet meer vertellen. Ze weet niet hoe dat exact zit met bloed en referenties die ze gebruikt hebben om te vergelijken. Ze wil me ook geen verkeerde info geven. Ze ging met een collega overleggen en evt met de gynaecoloog. Heb gister met België gemaild en die zeggen alleen dat de combinatietest verouderd is dus heb nu btje rust door die even een beetje te negeren zeg maar. Vandaag is werkdag 7. Hou me ook vast aan dat met slecht nieuws je wat eerder iets hoort. Hoe vergaat het wachten jou?
fijn in ieder geval dat de verloskundige met je meedenkt. Waar heb je heen gebeld in Belgie? En goed dat je het maar probeert te negeren. Ik denk dat er geen betere "therapie" bestaat op het moment. Mij gaat het wachten me vooralsnog goed af. Ik verwacht zoiezo tot volgende donderdag niets, dus dat geeft een soort rust voor nu. En ik probeer alle gedachten te blokkeren... het te negeren.... Maar de ene keer lukt dat me beter als de andere keer moet ik zeggen. Ben toch ergens wel bang dat ik weer een telefoontje krijg.... Dat is mijn worst case scenario. Dat gevoel wat ik in oktober had toen ze belde voel ik dan steeds in me opkomen. Vandaar dat ik het probeer te blokken. En me gewoon niet teveel hechten aan het prulletje in mijn buik. Maar alle mama's in spe weten hoe moeilijk dat is. Hoe vul jij je dagen? Werk je en doe je leuke dingen?
Ja gelukkig heb ik me werk wat redelijk wat afleiding geeft. Vandaag vrij en gaat eerlijk gezegd weer beter als gister. Zie alleen tegen t weekend op. Teveel tijd haha. Maja werkdag 7 zit er nu ook bijna op dus we komen er wel. Had naar gendia gemaild via de website. Maar echt info even ze niet, behalve dat de combinatietest dus eigenlijk maar verouderd is.
Ik heb ondertussen mijn resultaat afgelopen dinsdag ontvangen, geen afwijkingen gevonden dus goed nieuws. Bij mij was de nekplooi ook 1,4 waardoor de verloskundige ook al zei dat het wellicht aan mijn leeftijd lag (ben 37 jaar). De bloedwaarde waren ook ietsie hoger. Ik hoop dus dat het voor jou ook positief nieuws zal zijn, duimen duimen duimen!
Wat fijn om te horen. Hoeveel werkdagen heb jij nu precies moeten wachten? Ik dacht juist 'goed' te zitten met mijn 30 jr. Maar ja nog even afwachten maar. Vandaag was werkdag 7. Gefeliciteerd met je goede uitslag!!!
Ohhh wat ontzettend fijn! En volgens mij had je dan zelfs na 1,5 week al de uitslag?! ( klopt t dat je 18-2 hebt laten prikken? ) Geniet van de zwangerschap meid!
had stiekem een beetje de hoop dat er vandaag een brief zou liggen te wachten als ik thuiskwam, aangezien vandaag werkdag 8 was voor ons, maar helaas niks op de deurmat (maar gelukkig ook geen telefoon vanuit het ziekenhuis) en Nyota het al op deze dag te horen kreeg. we denken een beetje dat als het fout is het wel gevonden zou zijn maja ik weet niet of het lange wachten in dit geval dus positief is. hebben wel veel plannen voor komend weekend. beter een beetje druk en op pad dan thuis te "zitten wachten" want misschien hebben ze vandaag nog brieven op de post gedaan, net de deur uit voor het weekend zeg maar, dan zou hij morgen misschien op de mat vallen. mezelf kennende ga ik dus maar de deur uit, anders zit ik toch te wachten tot de post geweest is.
Ik snap je volledig Cato! Het is enorm spannend! Laat je hier zoiezo even weten als je de uitslag binnen hebt? Zijn er nog meer dames die wachtende zijn op de nipt?! Misschien kunnen we wat fanatieker kletsen om het wachten te verzachten?! 😀😳
Ja lijkt me ook wel leuk ja. Elkaar er een beetje doorheen slepen. Zeker laat ik wat weten. Vind t zelf ook irritant als je iets leest en niet hoort Hoe het afgelopen is.
grrr. ook vandaag niks bij de post. had stiekem gehoopt dat ze gister net voor t weekend nog wat brieven verstuurd zouden hebben. alleen de rekening van die kl*te combinatietest was binnen... begin nu toch weer meer te vrezen dat het geen goede uitslag is. waarom moet het zo lang duren...
Ik snap je teleurstelling! Maar ik hoor echt alleen maar dat t op z'n vroegst 10 werkdagen is. Ik denk echt dat dit een uitzondering is. Woon je trouwens in de omgeving van t Erasmus? Of is je bloed via een ander ziekenhuis ingestuurd?
woon op een uurtje rijden maar er is gezegd dat het bloed naar Erasmus is gestuurd. las daarstraks op een ander forum over iemand uit groningen en ook dat bloed is naar Erasmus gestuurd. hoop niet dat ze na 15 werkdagen ermee aankomen dat er niks te vinden was in het bloed. ga niet opnieuw zo lang wachten :x
En dan richting Brabant of richting zuid Holland? Ik woon in Brabant namelijk. Nee joh..... Kop op meid.... Op z'n vroegst krijg je dinsdag de uitslag, dat is gewoon je uitgangspunt. Alles wat eerder komt, is uniek! Heb jij al veel verhalen gelezen waarbij de uitslag al eerder dan 10 werkdagen bekend was?! Ik begrijp je spanning.....echt waar...! Maar probeer te relativeren, want anders duren de komende dagen zooooo lang.
hey, ik woon ook in brabant. me verstand zegt ook wel dat ik geduld moet hebben maaar aangezien nyota maar een week voor mij was en ze inmiddels al bijna 2 jaar met het onderzoek bezig zijn hoopte ik een beetje dat ze nu gewoon wat sneller met een uitslag komen. naar ons idee is het al vrij snel duidelijk als het mis is maar snappen ze dan niet dat de onzekerheid nu zo vervelend is. ik denk steeds wat als het verkeerd is en je een punctie moet doen, dan ben je nog langer bezig en dan ben je al bijna halverwege... gewoon maar weer verstand op nul en doorgaan en dan hopen dat het snel zover is dat de brief binnen is. wil zo graag verder, kan nu niet genieten van me zwangerschap en durf ook niks te kopen of uit te zoeken voor het geval het niet goed is... hoe gaat het wachten bij jou? en sta je er positief in? wat is bij jou de reden voor een nipt? bloedwaarden of de nekplooimeting?
Stel dat je uitslag niet goed is, dan kun je een vlokkentest laten doen en dan is de uitslag met 3 dagen bekend. Reden van mijn nipt is dat ik in augustusin verwachting was en op eigen initiatief via gendia nipt heb laten doen. Tijdens onze vakantie worden we gebeld dat het nietgoed was ( trisomie21). We zijn direct naar huis gegaan en toen een vlokkentest laten doen. Tevens een uitgebreide echo, waarbij een nekplooi van 8 mm gezien werd en heel erg veel vocht. Om t buikje, t hoofdje etc. Kortom: het zag r enorm slecht uit!de vlokkentest bevestigde de trisomie en het echobeeld liet ook andere afwijkingen zien. uit liefde hebben we de keuze gemaakt afscheid te nemen van dit kindje en op 22 okt ben ik bevallen van een heel klein, teer mannetje. Dus ja..... Nu kreeg ik gelijk een nipt test en die heb ik direct met 10 wkn laten prikken. Ondanks dat we weten dat het om de niet erfelijke variant gaat, hebben we wel meer risico.
hey wat een vervelende ervaring hebben jullie achter de rug! en wat sta je er dan rustig en positief in nu! knap van je. ik ben nu 14w2d dus geloof dat een vlokkentest al niet meer kan. het wordt dan wachten op een vruchtwaterpunctie en ben dan benieuwd hoe lang het op een uitslag wachten is. geloof wel dat dat ook snel is, want wil niet dan nog 3 weken wachten en misschien al leven voelen (gyneacoloog had het over de placenta die gunstig ligt om straks schopjes snel/goed te kunnen voelen) hoop nu maar dat er dinsdag bericht is, dan is het 10 werkdagen. we wilden vorig weekend ook naar de 9maanden beurs maar zijn maar niet gegaan. als we voor komend weekend een goede uitslag hebben kunnen we nog een babybeurs in antwerpen bezoeken, lijkt me zo leuk!
Vlokkentest kon bij mij ook niet meer, moest voor de 12 weken geloof ik?? Dat je nog geen nieuws hebt is op zich een goed teken hoor! Hoe langer hoe beter, als er wat is schijnen ze al vrij vlot contact met je op te nemen. Bij mij kwam de brief op een dinsdag binnen, gedateerd van VOOR het weekend. Was ontzettend blij (understatement) dat 'ie binnen was, maar heb later binnenmonds even flink gevloekt. Hij had makkelijk zaterdag al op de mat kunnen liggen, had me drie dagen stress gescheeld! De kans dat je volgende week (goed) bericht krijgt is iig erg groot! Ik duim (en lees) nog even met je mee .