NIPT test verboden in NL

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Strijkkraal, Aug 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    Wat ik me afvraag...een vruchtwaterpunctie of vlokkentest is ook niet bepaald gratis lijkt me?Dat zal qua prijs vergelijkbaar zijn,dus daar gaat het dan ook niet toch??

2. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Ik meen dat een vruchtwaterpunctie ruim het dubbele kost en daar komt dan ook nog het risico van de vruchtwaterpunctie bij.

Waar ik wel heel benieuwd naar ben is of de combinatietest dan straks vervangen wordt door de nipt of dat de nipt straks ook net als de vruchtwaterpunctie en vlokkentest alleen is voor vrouwen die een verhoogd risico hebben en/of 36 jaar of ouder zijn. Nu is het zo dat al zou je een vruchtwaterpunctie willen in Nederland en je bent nog geen 36 of je hebt geen verhoogd risico je er echt geen krijgt.

3. Manon74

Manon74 Lid

Aug 27, 2013
    75
    0
    0
    Amersfoort
    Ik val in de categorie boven de 36 dus worden prenatale testen vergoed, maar dus niet de NIPT wanneer je naar België gaat. Ik heb even geïnformeerd bij mijn verzekering en het wordt niet vergoed omdat deze test niet is goedgekeurd in NL. Ik kan zeggen ok dan betaal ik het zelf wel, en rij naar België, maar wat nu als dit niet het geval is... Belachelijk dat we hier in NL zo'n krom systeem hebben. Is er eindelijk een alternatief voor die enorme naald die anders je buik in moet voor een vlokkentest of vruchtwater punctie en dan dit...

Share This Page