Hallo allemaal, Afgelopen week heb ik mijn eerste echo gehad. Volgens mijn eigen berekening was ik 7 weken zwanger. De gyn. Berekende 6w2d. Mijn laatste menstruatie was op 11 feb. Rond de 28e feb ben ik ovulatietesten gaan doen en op dinsdag 3 maart had ik een positieve ov. Test. Mijn eisprong en de bevruchting hebben waarschijnlijk op 4 maart plaatsgevonden. Ik heb een gemiddelde cyclus van ongeveer 34 dagen. Op 17 maart testte ik voor het eerst positief! Ik was superblij en mijn man ook! Ik heb voor de zekerheid tot en met 20 maart testen getest en alle testen positief (7!). De laatste dag dat ik positief heb getest heb ik de gyn. Gebeld en deze zei dat ik over 2 weken ( 30 dagen na bevruchting) maar langs moet komen voor een echo. Zelf vond ik dat nog best vroeg, maar goed. De 2 weken erna zat ik op een roze wolk... er zit een nieuw leventje in mij.. afgelopen vrijdag klapte de wolk ineen bij de eerste echo. De gyn voerde een inwendige echo uit, daar keek ik heel erg tegenop omdat het gewoon een k*t gevoel is. Maar ja, wat moet moet. Ze zag alleen het vruchtje nog en meette het op. 4mm! Ze zei dat het waarschijnlijk niet goed was omdat 4mm te klein is voor de duur van mijn zwangerschap en dat ik waarschijnlijk een mk zou krijgen. Ik zat daar gewoon en alles wat ze zei ging in een waas voorbij. Ze zei dat ik volgende week maar terug moet komen voor een echo en als het niet goed genoeg gegroeid is is het dus mis . Ze zei ook dat ik komende week een bloeding kan krijgen.. Ben sindsdien zo verdrietig en onzeker.. ik hoop zo dat alles goed is met de kleine en dat het volgende week op schema is.. ik kan niet slapen.. constant denk ik eraan en ga ik maar van alles googlen.. heb nog wel zw sypmtomen gelukkig misselijk, gevoelige borsten vaak plassen.. ook nog geen enkel spoortje van bloed.. de hele zwangerschap al niet. Iemand dit ook gehad? Hoe is het afgelopen? Xxx
Jeetje wat heftig.. ik heb er geen ervaring mee dus ik kan je niet helpen. Wel heb ik te horen gekregen dat het hartje niet klopte en dat ik curettage moest plegen.. wat denk je? 1 week later een keurig hartje! Ik hoop voor je dat je later bevrucht bent en dat er niets aan de hand is, dikke knuf en veel sterkte!!
Ik kan je geen advies geven, maar hoop alleen dat het dan een meetfoutje is geweest. Omdat het mm werk is, zit je er zo naast, en verschilt het meteen een aantal dagen. Ik zeg niet DAT het zo is, alleen dat het heel goed kan. En als jouw eisprong en innesteling net wat later zijn geweest, dan kan het best kloppen. Ik duim voor je.
Ik denk dat je je toch niet al te veel zorgen moet maken. Na een positieve ovutest springt een eitje binnen 24-48 uur. De innesteling kan ook wat later zijn begonnen als dat je zelf denkt. En daarbij is 1mm in dit stadium een verschil van zeker 1 of 2 dagen. Dus 6+2 terwijl jij dacht 7 weken te zijn is helemaal niet zorgwekkend nog. Belangrijkste...klopte het hartje?
Hi allemaal, Dankjewel voor jullie reacties..ik hoop ook echt dat als ik volgende week de echo laat maken alles gewoon goed is. @ beeb87 de gyn kon het nog niet zien omdat 4mm hoort bij een zwangerschap van 5 weken. Dus geen kloppend hartje gezien Het is ook mijn eerste zwangerschap dus ik weet echt niet goed hoe en wat lk vind dat gyn echt heel negatief deed en meteen al begon over een missed abortion en zei zei sorry ik denk dat het mis is. Daarna zei ze pas we gaan nooit uit van 1 echo kom maar volgende week terug. Lekker eerst negatief en dan iemand weer hoop geven. Ik hoop echt dat het een meetfoutje is. Bij de echo had ik ook nog een volle blaas zei ze terwijl ik net geplast had.. oor raar. ik deed ook heel krampachtig omdat de inwendige echo niet fijn voelde.. ik probeer echt alles te analyseren zodat ik niet zo onzeker ben.. maar ja niets helpt echt Xxx
Het is logisch dat je heel onzeker bent meid. Maar als je twijfels hebt bij de gyn dan zou ik ook niet al te sterk tillen aan haar mening nu. In een week tijd kan er nog een hoop veranderen. Maar het blijft beetje 50/50. Wanneer moet je terug komen volgende week? Probeer genoeg afleiding te zoeken voor de aankomende dagen en je zorgen zoveel mogelijk opzij te zetten, hoe moeilijk het ook is. Stress is niet goed voor jou en dus automatisch ook niet voor de klein.
Misschien is je ei later gesprongen dan je dacht? Ik ben zelf zwanger van een tweeling en met 6 weken en 4 dagen waren ze 6.5 mm en allebei de hartjes klopten.. 5 dagen later waren ze allebei een cm Ik zou me nu nog niet zoveel zorgen maken ook dat is niet goed, ik zou de echo van volgende week afwachten en ik duim heel hard voor je dat je dan een kloppend hartje ziet
Ja zo ging het bij ons ook. En dan voel je je zo rot en onzeker en een week later was alles gewoon in orde. Elke zwangerschap is anders en hun houden vast aan een bepaalde groei prima maar het gaat bij iedereen anders. Hoop dat dat bij jullie ook het geval is. Heel veel sterkte. Liefs
Oeff meid wat erg voor je dat je dat moest horen! Nou heb ik zelf toevallig met ongeveer 6,5 week een echo gehad en daar bleek myn beebj 4.42mm te zijn met een kloppend hartje.. En voila ik ben nu, voor zo ver ik het weet, nog steeds zwanger (grootte van beebj loopt ook volgens schema!)! Je moet niet zo zwaar tillen op de grootte van t vrichtje, maar ik snap dat het moeilijk voor je is omdat je ook geen kloppend hartje hebt gezien.. Hoop dat je die de volgende keer wel mag zien!
Dankjewel lieve meiden voor jullie reacties! Door jullie reacties ben ik wel wat gerustgesteld... ik hoop echt dat het volgemde week goed is.. ik bid elke dag hierom. Ik loop constant naar de toilet om te checken of ik bloed verlies of bruine afscheiding heb.. word helemaal gek van mezelf.. probeer het van me af te zetten maar gaat lastig.. liefs voor jullie allemaal!
Heey K hoop dat goed afloopt. Ik heb dat ook gehad volgens berekening was ik 7weken aleen volgens meting 5,5weken. Na week moest ik terug komen en het was enorm gegroeid. Mijn cyclus is onregelmatig waarschijnlijk ei sprong veel later. Liep weekje achter vergeleken met m'n cyclus. K blijf duimen en hopen dat bij volgende echo goed gegroeid is. XXX
Mijne was met 6 weken 4 dagen 7mm. Dus zoveel verschil is het niet en het zit er nu nog steeds mooi. En is heerlijk aan het bewegen. Hopelijk blijft alles goed gaan.
Mijn laatste menstruatie was 14 januari, ik heb altijd een cyclus van 31/32 dagen, ik zou volgens mijn berekening weer ongesteld moeten worden op de 14e van februari, Ik weet niet wanneer mijn eisprong was want wij waren niet bezig voor een vierde, Volgens de berekening van de gyn en mijzelf moest ik dan bijna 7 weken zijn wanneer ik de echo kreeg, het vruchtje was 3,7 mm de gyn vertelde me dat dit te klein is voor bijna 7 weken en dat het twee kanten op kan, of ik ben minder ver dan gedacht, of het gaat mis, Een week later mocht ik terug komen, hier zagen we een mooi vruchtje met kloppend hartje, En toen mocht ik met 10 weken terug komen, dit zou de termijns echo zijn, en hiermee zou de datum vast gezet worden, opeens werd ik 5 dagen vooruit gezet.... Dus dat klopte weer wel met mijn eigen berekening, Alles gaat tot dusver nog steeds goed, kleintje bewoog lekker veel en was al aardig aan het rond hupsen, Het kan zijn dat je later de eisprong had, maar je kunt ook opeens weer een paar dagen vooruit gezet worden, Ik duim voor je !
Hi meiden, Hier weer een berichtje van mij. Ik heb net mijn 2e echo gehad en heb het hartje zien kloppen! Het hartje klopte volgens de vk stevig . Maar het vruchtje is voor de duur van de zwangerschap veel te klein. Ze meette 4mm. Ik ben nu 8 weken en 2 dagen zwanger dus het zou rond de 8 a 9 mm moeten zijn. Ik maak me echt zorgen.. maar ben wel blij dat ik het hartje heb zien kloppen.. de vk zei dat we rustig moeten afwachten en moet volgende week weer terug voor een echo.. jeetje wat een onzekerheid allemaal! Ga ik weer de hele week in de stress!
Hoi 4mm dan zou het niet gegroeid zijn vorige keer schreef je namelijk ook al dat het 4mm was en het zou als je rond de 8weken zwanger bent al 15mm moeten zijn bij mijn echo op 7.2 was ons zoontje al 11.9 namelijk. Ik zou eens ergens anders een echo laten maken want dit brengt alleen maar onzekerheid. Ik hoop voor jou dat de gyn heel erg aan het prutsen is maar anders ben ik bang dat het echt niet goed zit heel veel sterkte met het wachten en de onzekerheid
Hi, bij mijn eerste echo was de vruchtzak 4mm en was er nog geen vruchtje te zien begreep ik vandaag van de gyn. Nu is de vruchtzak 12 mm en het vruchtje 4 mm met een stevig kloppend hartje.
Ik denk dat je dan gewoon minder lang zwanger bent. Vind het eigenlijk wel goed klinken dat jullie een stevig kloppend hartje zagen hoor. Spannend!
Ik vind het vreemd, ik heb met 5+2 een spoed echo gehad op verdenking van bbz. Daar konden ze wel 'iets' zien in de baarmoeder maar nog echt geen vruchtje meten. Het was gewoon echt te vroeg. Hopelijk voor jou komt alles goed volgende week
Het vruchtje zou bij 8w en 2d echt groter moeten zijn dan 4mm de enige optie is dan dat je minder ver zwanger bent Dit is mijn echo bij 7w en 2d dus een week minder ver Komt dit een beetje overeen met jou echo de afmeting van het vruchtje die jij op geeft is namelijk rond de 6weken
Ik wil je niet onzeker maken; maar bij mij was het met ruim 6 weken 4,5 MM. Echter de weken er na weinig gegroeid. Met 8 weken en 6 dagen een miskraam. Tot die tijd wel twee keer een mooi stevig kloppend hartje gezien.