Afwijkende groei echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door rianneke1985, 15 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    Hoi allemaal
    Afgelopen dinsdag hebben we een groei echo gekregen. Dit omdat mijn 1ste dochter wat kleiner was dan gemiddeld, en omdat deze baby op de 20 weken echo een wat groter hoofdje had. Ik was afgelopen woensdag 30 weken.
    Bij de meting bleek dat het hoofdje en buikje beide op 31 weken uitkwam, daar was ik niet zo verbaasd over, omdat dat bij elke echo al bleek. Maar nu bij het opmeten van de benen kwamen ze uit op 26 weken en 5 dagen. De vlos heeft het 4 keer nagemeten en ook nog het armpje maar ook daar kwam telkens 26 weken en 5 dagen uit.
    Ik heb geen p waardes gehoord, alleen op de curve gezien dat het buik en hoofd tussen de middel en grote lijn in liggen en de beentjes ruim onder de onderste lijn. We zijn nu direct doorgestuurd naar de gynaecoloog, en daar krijgen we a.s. donderdag weer een groei echo. De vlos drukte ons op het hart niet te gaan googlen... maar vriend en ik werken allebei in de zorg en zijn liever voorbereid. Iemand die dit ook heeft meegemaakt?
    We zijn wel wat gespannen maar mocht er iets zijn met onze vent, is hij nog steeds net zo gewenst en net zo welkom, dus op zich maakt het niet veel uit, maar goed iedereen hoopt natuurlijk op een gezond kind.

2. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Krijg je over 2 weken weer een groeiecho? Het is voor een meting van belang dat tussen de 1e en volgende meting 2 weken zitten. Dan kan er pas echt iets over de groei worden gezegd. Een eenmalige meting zegt niets/te weinig over de daadwerkelijke groei.

3. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Onze meid liep ook 4 weken achter. P0 lijn. Uiteindelijk kerngezond en gewoon een lange dame nu met lange benen

4. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    We zijj afgelopen donderdag bij de gyn geweest. Hij zit nog bij haar meting met hoofd en buik iets boven de gemiddelde lijn en met de beentjes zit hij nu op de onderste lijn. Zij zei dat er geen reden was om ongerust te zijn. Omdat de verloskundige met 34 weken nog een groei echo wilde, heeft de gyn nu de knoop doorgehakt en krijg ik die echo ook wel in t zh. Verder zag alles er prima uit, dus we kunnen het wel wat beter loslaten. We zijn maar lekker begonnen met het kamertjes verder af te maken en proberen te genieten van de zwangerschap!

jongmam, Eikeboompje, Kate87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina