(ECHO FOTO!) Kan iemand met me mee kijken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lacer, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lacer

Lacer Lid

23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik heb afgelopen Vrijdag(=6 weken en 5 dagen) slecht nieuws gekregen dat het vruchtje niet verder gegroeid was en dat ik dus een missed abortion heb. Ik heb gekozen om voor een curettage te gaan maar ik ben het hele weekend ontzettend onrustig geweest.

Die Vrijdag ervoor heb ik namelijk ook een echo gehad en zag alles er goed uit. Volgens de gynaecoloog was ik toen 5 weken en 5 dagen. Nu komt het:

1. Op de eerste echo zie ik nu pas dat er net boven het vruchtje is gemeten ipv het vruchtje precies. Of hoort het zo gemeten te worden?
    2. Op foto 2 vind ik de beelden ontzettend onduidelijk en kan ik er niet echt een vruchtje uithalen. Ook deed de gynaecoloog er nu ontzettend lang over tot die hem gevonden had.. Uiteindelijk heb ik beide echo's van 2 verschillende artsen gehad.

Ik heb nog voor een extra echo gevraagd zodat ik echt bevestiging kan krijgen, want ergens zegt mijn gevoel dat ik de curettage (nog) niet moet doen vanwege de onzekerheid.

Wat denken jullie meiden? Of ben ik nu rare dingen aan het zeggen? Ik ben gewoon intens verdrietig dat dit onze 2e miskraam in nog geen 3 maanden tijd is en hou stiekem nog ergens een beetje hoop, ook al moet ik dat niet doen..

FOTO 1: Is die Vrijdag ervoor gemaakt
    FOTO 2: Afgelopen Vrijdag gemaakt

Bijgevoegde bestanden:

• jj.png
      jj.png
      Bestandsgrootte:
      255,6 KB
      Weergaven:
      747
  2. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig dat t mis lijkt te zijn. Wel moet jk zeggen dat als je nu geen hartje hebt gezien met 6,5 weken terwijl de dooierzak en t vruchtje duidelijk zichtbaar zijn je er toch wel stevig rekening mee moet houden dat t mis is. Met 6,5 weken moet je zeker inwendig een hartje kunnen waarnemen

3. Lacer

Lacer Lid

23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw
    Maar dat is het probleem juist. Ik vind zelf dat het vruchtje op de 2e echo helemaal niet duidelijk in beeld is. Ik en mijn partner vonden allebei dat ze het ook niet goed in beeld kreeg. Of vind je dat het vruchtje wel duidelijk zichtbaar is? Ik vind foto 1 duidelijker.

Het kan ook aan ons liggen, ik weet het gewoon allemaal niet meer. :cry:

4. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    DB3B1F91-5B0C-45D7-BD97-5449A8DA7DEC.jpeg
    Ik vind beide echo’s wel duidelijk, dit was mijn echo met 6,5 weken, uitwendig. Je kunt zien dat t vruchtje echt een stuk groter is als wat ik op jouw echo zie.

De wonderen zijn de wereld niet uit en ik hoop echt op een goede afloop voor jullie

5. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik denk dat je er sterk rekening mee moet houden dat het niet goed zit. Maar voor jou eigen geruststelling zou ik zeker om nog een echo vragen om duidelijkheid te krijgen.

Wat ontzettend verdrietig dat het voor de 2de keer in zo een korte tijd mis lijkt te zijn. Heel veel sterkte.

6. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Weet je hoeveel mm het vruchtje was?

7. Lacer

Lacer Lid

23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw
    Foto 1 3.9mm
    Foto 2. 4,5mm

Elinetjeee vindt dit leuk.
  8. Elinetjeee

Dan is het dus wel gegroeid,
    Bij mijn 1e echo was het vruchtje met 6.4 weken ook maar 4mm. Dus ik zou de hoop nog niet opgeven. Bij mij was er dan wel al een kloppend hartje te zien maar mij werd verteld dat dat in dat termijn niet altijd het geval is.

9. Elinetjeee

15377882130212771307637836566918.jpg
    Dit was mijn 1e echo ook inwendig. Uitwendig was het nog niet te vinden.

10. Lacer

Lacer Lid

23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw
    Ik weet dat ik er eigenlijk niet vanuit mag gaan maar ik hoop zo dat we alsnog goed bericht krijgen Woensdag :cry:

11. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    6,5 week kan nog net te vroeg zijn voor kloppend hartje. Als t niet goed voelt om curretage te doen al dan zeker om een extra echo vragen. Normaal zou komende vrijdag gegroeid moeten zijn en kloppend hartje als t wel goed zit.

12. Lacer

Lacer Lid

23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw

Ik krijg woensdag ochtend de echo en woensdag middag de curettage

MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  13. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    #13 MamaZijnIsDeBom, 3 dec 2018
    Laatst bewerkt: 3 dec 2018
    Ik denk dat je gyn gelijk heeft. Ik lijk geen groei te zien in een week tijd. En er is nog iets wat me opvalt. De vruchtzak is platter geworden. Dit hoeft geen slecht teken te zijn maar is volgens mijn gyn een symptoom van een miskraam. Geen idee of het klopt. En het zegt ook niet dat bij een plattere vruchtzak het per definitie mis is (zei hij er nog bij, want bij de zwangerschap na de miskraam had ik het weer en benoemde ik dat maar maakte hij zich er geen zorgen om omdat hij een hartje zag kloppen met 6+1). Maar vooral omdat bij je eerste echo wel helemaal rond was...

En dan ten tweede, ik denk dat nog een extra echo heel erg belangrijk is en ik zou dus ook geen medicatie nemen of een curretage voor je die gehad hebt. Psychisch is het heel belangrijk dat jij zelf gelooft dat je een missed abortion hebt. Anders kan die vraag gaan knagen. Zeker weten nog een echo dus! Vind ik...

babyhope vindt dit leuk.
  14. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Als je alsnog twijfelt moet je dat aangeven woensdag, maar als t hartje niet klopt en niet gegroeid is woensdag dan is het helaas mis. Ik hoop op een wonder, maar ga uit van het ergste

15. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Ik heb al een aantal mk gehad en wat ik zie is een vruchtje wat nauwelijks gegroeid is helaas. Wat ik ook denk te zien Is dat de tweede echo misschien iets onduidelijker is. Mijn gyn vergeleek steeds de echo's en zei ook tegen mij, het beeld is vager, dat is geen goed teken (alsof er al een afbrekings proces begonnen is) ik kreeg daarna nog een 3e echo En toen was t vruchtje wel weer een paar mm gegroeid maar nogsteeds geen hartje en t beeld was nog vager geworden...
    Hoe verdrietig ook, ik denk dat de kans dat t slecht is groter is dan dat t goed is...sorry...

16. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Los van of het goed zit of niet, sta je nog wel achter curretage? Ik kan me voorstellen dat wanneer je twijfelt of het goed is, en je er zelfs onrustig van bent, dat het kan helpen om natuurlijk af te wachten. Ik had dat destijds in ieder geval wel. Veel sterkte.

17. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Vind het vervelend om te zeggen, maar ik denk ook dat het mis is gegaan meid. :(

Heb zelf ook ervaring met een missed abortion (9w2d, vruchtje van 6 a 7 weken) en als ik kijk naar "de groei" in een week, had je wel echt meer moeten zien. Het is allemaal zo verdrietig en ik had toen ook nog steeds hoop dat het goed zou komen, terwijl het eigenlijk al afgelopen zaak was.

Uiteraard hoop ik heel erg dat het wel goed zit bij jou, maar ik ben er bang voor meid. Ik wil je geen valse hoop geven, want dat heb ik ook gehad.. en achteraf gezien had ik liever de "eerlijke" reacties gehad.

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Een hartje gaat kloppen met 5.4 weken. Met 6.5 dus een week later hoor je echt een hartje te zien. De metingen zijn minder betrouwbaar. Daar kunnen ze op deze termijn heel makkelijk naast zitten.
    Ook lijkt de vruchtzak afgeplat en dat is ook een teken van een mk

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je hoeft geen curettage hoor. Tenminste, niet per se nu. Tenzij er een medische reden is natuurlijk. Ik heb bij mijn tweede miskraam (missed abortion) ook nog 2,5 week doorgelopen. Ik wou graag dat de miskraam natuurlijk op gang kwam en ik had ook wat tijd nodig om aan het idee te wennen. Pas toen ik er helemaal van overtuigd was dat het vruchtje inderdaad gestopt was en dat er geen natuurlijke miskaam op gang kwam, heb ik een curettage gehad.

Ik bedoel maar te zeggen, als het nu nog niet goed voelt voor jou hoef je niet morgen een curettage te ondergaan. Dat kan altijd nog.

20. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik heb ook afgewacht tot t vanzelf kwam. Duurde drie en halve week en ik heb het zelf niet als vervelend ervaren. Vond het juist prettig om mijn lijf het te laten oplossen, en dat gebeurde dan ook na 3,5 weken. (?5,5 weken na de eerste dubieuze echo)

Deel Deze Pagina