Hallo allemaal! Vanochtend een echo gehad en toen bleek dat er wel een hartslag was maar heel erg traag. Ze heeft het kindje gemeten en was nu de grootte van 6,5 week. Ze zei dat ik er rekening mee moest houden dat het een miskraam zou worden aangezien ik nu 7 - 7,5 week zwanger zou zijn volgens berekeningen. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb volgende week donderdag weer een echo.
Wat naar deze onzekerheid. Was dit je eerste echo? En hoe zeker ben je van de termijn? Er zijn veel mogelijkheden nl. Als je niet zeker bent hoe lang je precies zwanger bent, zou je ook een week minder ver zwanger kunnen zijn en hoeft er geen reden tot ongerustheid te zijn. Opmeten (en dus aan de hand van de grootte van het embryo) zegt op deze termijn ook niet alles, want een paar mm ernaast zitten scheelt zo een paar dagen. Bovendien is het op deze termijn soms lastig te meten. Als je echt zeker bent van de termijn, dan is dit meestal geen goed teken. Maar hopelijk volgende week een meer positief bericht!
Was dit je 1e echo? Een 2e echo is belangrijker namelijk. Dan pas kan je zien of het vruchtje goed groeit met een betere hartslag. Hoeveel slagen per minuut sloeg het hartje?
Bij mijn vorige zwangerschap had ik een echo met 6 weken en 4 dagen. Het hartje klopte toen ook een stuk trager. Volgens de verloskundige was het hartje net begonnen met kloppen is helemaal goed gekomen. Hoe zeker ben je van je eisprong?
Hoi! Vervelend dat je nu weer moet afwachten tot donderdag! Maar het kan echt alle kanten op.. een vruchtje van 6,5 en je bent wat je zelf denkt 7 weken vind ik niet heel schokkend qua achterstand. Ik ben gisteren ook teruggezet in dagen, ik dacht 7 weken te zijn en het was 6.4 weken.. de gynacoloog heeft er bij mij geen verdere opmerkingen over gemaakt. Ik krijg ook hier de reacties dat dat in het begin heel normaal is dat het kan afwijken. Het hartje is misschien een ander verhaal.. het kan ook zijn dat het net begonnen is met kloppen en nog even op gang moet komen. Het hartje gaat pas in de zesde week kloppen. Ik heb geen idee wat het bij mij was gisteren. Het hartje klopte en er zijn geen verdere opmerkingen over gemaakt of het snel of traag was...
In mn vorige zwangerschap hebben ze mij ook tot 3x toe teruggezet in de berekende datum dus staar je daar niet blind op. 4 dagen geleden zagen wij op de echo t hartje kloppen van onze ukkie met welgeteld 5.5-5.7 mm geschatte grootte dat ging ook lang niet zo snel als dat ik m destijds hoorde met de doppler bij mn dochter. Maar daar zit best wel wat weken tussen aldus de echoscopiste en in die tijd veranderd er nog enorm veel (wanneer niet eigenlijk) en gaat t van kleine pulsjes naar een voorbij crossende trein. T kan nog alle kanten op, dat is t funeste aan deze periode. We gaan weer rustig ademhalen als die periode voorbij is totdat die buik zo groot wordt dat je je afvroeg hoe dat ook al weer voelde, longcapaciteit.
Ik ben niet zeker van mijn eisprong,dat hebben ze daar ook nog gezegd ze vroegen naar de eerste dag van mijn laatste menstruatie en of ik een regelmatige cyclus had en wanneer ik een positieve test had. Ik hoop zo dat het hartje sneller klopt volgende week donderdag maar ik ben er bang voor
Ja, dit was de eerste echo. Ze hebben daar niks over gezegd, alleen dat het hartje te langzaam klopte voor mijn termijn. Maar ze vroegen ook niet kan het zijn dat je eventueel een week minder ver bent? Ze zeiden bereid je maar voor op een miskraam, dat was alles. Er is maar een hele kleine kans dat dit goed kon komen. En dan volgende week donderdag terug. Geen echo foto, helemaal niks. Maar het hartje klopte wel en ze hadden een kindje gemeten van 6,5 week. Dus wie weet zit ik er wel een week naast.. om gek van te worden deze spanning
Lastige situatie hoor. Met zulke harde woorden! Het kan best zo zijn dat het hartje net is gaan kloppen tijdens je echo.
Ja precies, ik hoop het maar. Ik dacht zelf dat ik al 7+ was maar er kan natuurlijk ook een late eisprong zijn geweest, of late innesteling. Zo spannend
Ja precies. Ik heb ook al meerdere echo's gehad. Vanwege een icsi behandeling weet ik precies hoe oud t embryo was bij het terugplaatsen. Bij precies 6 weken klopte het hartje echt net. Heel traag en onregelmatig. 3 dagen later zat het op 115bpm en vandaag (6 dagen na de laatste echo) 145bpm. Het hartje is net een dieseltje zei mn gyn. Die moet eerst ff opgang komen. Daarom is een 2e echo ook zo belangrijk.
Hè wat een nare start.... het kan 2 kanten op gaan. Bij mij begon het ook zo en dat werd vrij rap een miskraam. Heel veel gespeurd op internet en de kansen zijn 50/50, bij mij viel de kans helaas verkeerd. Ik hoop bij jou goed!
Hier bij exact 7 weken na eerste dag van laatste menstruatie alleen een lege vruchtzak te zien op de echo. Kreeg afspraak voor 2 weken later, omdat het volgens de gyn 50/50 is: kan mis gaan of ben minder lang zwanger dan gedacht. We weten ook a.s. donderdag meer. Ik ga inmiddels maar uit van het ergste, want de klap kwam bij de eerste echo nogal hard aan...
Wat de kansen zijn weet ik echt niet... Maar hoe dan ook vind ik dat je niet netjes behandeld bent. Je geeft iemand toch een foto mee? En je zegt: je zou minder lang zwanger kunnen zijn! Maak je niet direct zorgen. Maar kom wel even terug over een week zodat we de groei kunnen bekijken... ja toch? Niet netjes! Nu lijkt het net of ze al zo zeker is van een miskraam dat een ze een foto niet nodig vind. Of aanneemt dat je er geen behoefte aan hebt. Zou dit zeker nog even benoemen, wat de uitkomst ook is. Want het kan ook gewoon goed zitten hoor!
Wat heftig zeg! Ben je zeker van je eisprong? Ja het is zo spannend allemaal, ik duim voor je dat alles goed is.
Ja,ik vond het ook heel erg hoe ze het heeft gezegd en ik heb het ziekenhuis hierover opgebeld en of ik alsnog een foto kon krijgen. Ik krijg iig geen echo meer bij haar gelukkig, en ik heb hele fijne verloskundige die al een paar keer gebeld hebben om even te praten.. erg fijn! Die zeggen ook dat het mis kan gaan maar juist ook goed kan gaan alleen dat de weegschaal wat zwaarder weegt dat het niet goed kan gaan. Dat geeft iig nog een heel klein beetje hoop
Bij mijn eerste echo was ik volgens wat ze konden zien 5 weken of hooguit 5,5 week zwanger. Terwijl ik dacht 6 weken te zijn. Bij de volgende echo bleek ik die dag zelfs al 6.1 te zijn geweest. Maar echt ik zweer je, hij liet me bij die eerste echo zien hoe groot mijn kindje moest zijn bij 6 weken en dat was bijna 2 keer zo groot als de rijstekorrel die we konden zien met de echo. Maar wel met een traag hartje... dus ik vind dat ze je iets te bang maken. Niet dat het niet mis kan zijn, maar je kan ook makkelijk wat minder ver zijn... en dan klopt het hartje ook trager.
De test van 26 okt komt overeen met ong. 10-11 dpo. Dat maakt 30 okt je nod en toen 4 wkn zwanger. Afgelopen dinsdag zou je exact 7 wkn zijn geweest. Een meetfoutje is heel snel gemaakt met een echo en 1 mm verschil in meten kan op dat termijn al een verschil in dagen betekenen in termijn Succes donderdag!
Bij mijn vorige zwangerschap ook een traag kloppend hartje met 6w 3d Toen ook 5 dagen teruggezet, maar wist mijn eisprong wel.. Met de termijnecho bleek het toen mis. Kindje had nog wel geleefd en gegroeid t/m 8w4d Hoop dat het goed uitpakt voor jou!