Nipt test mislukt

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Regenboogjee, 14 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regenboogjee

    Regenboogjee Actief lid

    1 mei 2016
    424
    646
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Wij hebben de nipt test gedaan. Na 2.5 week in spanning wachten kregen zat er vanochtend eindelijk de lang verwachte brief in brievenbus (brief=goed nieuws en telefoontje was slecht nieuws)
    Helaas stond er in de brief geen uitslag mogelijk. Er was een te lage foetale fractie in het moederlijke bloed aanwezig :(

    Iemand dit ook gehad?
    We gaan nu 'n 2e nipt test doen maar ben zo bang dat de uitslag slecht zal zijn :cry:
     
  2. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw

    Ja ik heb het gehad. De eerste keer lukte hij niet. Omdat ik nog niet voorbij 14 weken was heb ik toen een combinatietest gedaan. (Tegen betaling)

    Alsnog ook een tweede nipt test. Toen werkte de test wel. Er is geloof ik een kans van 30% dat de test de 2e keer ook niet werkt. Vandaar het advies om ook te kunnen kiezen voor een combinatietest.
     
  3. Regenboogjee

    Regenboogjee Actief lid

    1 mei 2016
    424
    646
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dus je hebt betaald voor nipt én combinatie test? (in Nederland dus 2x 175euro ofzo)

    Was je 2e x nipt wel goed gelukt en goede uitslag?

    Ik zag vanmiddag bij iemand dat 't ook de 1e x was mislukt en 2e keer slechte uitslag.. En ik ben al eens 'n kindje verloren, dus zit nog al in de zenuwen :cry:
     
  4. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Ik heb het ruim 4 jaar geleden bij mijn dochter gehad, na een slechte uitslag van de combinatietest. De nipt test werd toen nog niet standaard aangeboden in NL, dus ben er toen voor naar Brussel gereden. En idd na 3 weken de uitslag dat er geen uitslag mogelijk was. Uiteindelijk heb ik toen een vruchtwaterpunctie laten doen, weer 3 weken wachten vond ik te lang en geen zekerheid bieden. Uit de vruchtwaterpunctie kwam naar voren dat er geen afwijkingen gevonden waren en mijn dochter is dan ook gewoon gezond geboren. Dus een goede uitslag na een geen uitslag is wel degelijk gewoon mogelijk, houdt vertrouwen!
    Bij mijn laatste zwangerschap van mijn zoon trouwens ook de nipt test gedaan en nu gewoon in NL en toen wel gewoon de eerste keer een uitslag.
     
    Regenboogjee vindt dit leuk.
  5. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Ja klopt. Twee keer betaald...

    De tweede keer had ik een goede uitslag. Dus het feit dat de eerste keer niet lukte zegt niks over de uitslag van de tweede test. Dat is voor jou misschien wel goed om te weten. Aangezien je je zorgen maakt.

    De kans is heel groot dat het gewoon goed is, en dat je nu gewoon domme pech had dat de test niet lukte.

    De combinatietest kun je alleen maar doen tot 14 weken geloof ik. Dat is wel handig om te weten als je die overweegt.
     
    Regenboogjee vindt dit leuk.
  6. Regenboogjee

    Regenboogjee Actief lid

    1 mei 2016
    424
    646
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden! Stelt me 'n beetje gerust :)
    Ik heb net bloed laten prikken, nu weer 2 weekjes wachten pfff.
     
  7. K00

    K00 Niet meer actief

    Raar eigenlijk dat je dan weer moet betalen, alsof je zelf invloed hebt op die uitslag... o_O

    Succes daar! Is vast allemaal in orde :)
     
  8. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Ja klopt. Omdat het een andere test is. En je de NIPT nog een keer krijga.
     
  9. Avocadoplant

    Avocadoplant Nieuw lid

    20 aug 2018
    1
    0
    1
    Ik heb hetzelfde gehad. Ook geen uitslag mogelijk ivm te weinig foetale fractie in mijn bloed. En uiteraard daarna zeer gespannen.
    Echter bij de 2e x nipt kreeg ik een goede uitslag.
    Voor jou hopelijk hetzelfde scenario! Succes!
     
  10. Lies1988

    Lies1988 Fanatiek lid

    18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Een paar weken geleden zat ik in jouw situatie. Ik heb de nipt test ook nogmaals laten uitvoeren (kosteloos). Bij tweederde van de vrouwen die in eerste instantie deze testuitslag hadden, gaat het de tweede keer wel goed. Bij mij gelukkig ook, toch een geruststelling.
    Ik was 11.2 weken bij de eerste afname, wellicht voor mij toch net te vroeg.

    Deze link vond ik handig:
    https://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Nieuwsberichten/2018/Indicatie_invasieve_diagnostiek_na_2x_mislukte_NIPT_vanwege_lage_foetale_fractie
     
  11. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ja ik heb het 2x gehad! Bij 2 verschillende zwangerschappen.

    De eerste had ik een missed abortion dus achteraf wel logisch.

    De tweede Wrs gewoon iets te vroeg getest én ik ben wat zwaarder!! Dan komt het ook vaker voor. 2e uitslag gewoon goed! Heb voor de zekerheid wel een combitest laten doen want stel dat de 2e ook niet gelukt was... dan waren we ook voorbij de termijn van een combinatie test.

    Deze zwangerschap een week later laten testen en supersnel uitslag.

    Dus er is niet per definitie iets aan de hand! Waarschijnlijk te vroeg getest of je bent wat zwaarder. Heb je recent nog echo gehad?
     

Deel Deze Pagina