Ik heb mijn twijfels of ik de combinatietest moet doen of niet. Bij mijn dochter hebben we dit wel laten doen (alles was goed) en toen werd niet alleen de nekplooi gemeten maar ook alle organen en hersenen etc. bekeken. Dit gaf mijn best veel rust, wetende dat op dat moment ook lichamelijk alles er goed uit zag op de echo. Nou is mijn vraag of het ook mogelijk is om een normale echo te maken waarbij wel gekeken word hoe alles eruit ziet. Of doen ze dit standaard bij de verloskundige? Kan je bijvoorbeeld ook vragen of ze de nekplooi willen meten? Of moet je dan toch echt voor de combinatietest gaan. Ik vind het zo lastig. De combinatietest is maar een kansberekening. Maar toch vind ik extra onderzoek wel een prettig idee. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Ze doen alleen nekploometing bij een combinatietest. Een combinatietest blijft een kans berekening. Bij de 2o weken echo controleren ze alles uitgebreid
Niet helemaal waar. Ook bij de termijn of nekplooi meting wordt er voor zover mogelijk gekeken naar structuren. Armpjes beentjes, schedel normaal gevormd, buikje gesloten enz. En uiteraard de biometrie
Hier ook gekozen voor de combinatie test.alles word na gekeken en gemeten dus niet alleen de nekplooi maar alles.desondanks blijft het natuurlijk alleen een kansberekening maar mij heeft t vaak meer rust
Dit klopt niet hoor. De Nekplooi is bij veel termijnechos niet eens te meten omdat t gewoon te vroeg is. Daarnaast heb je niet veel aan alleen een Nekplooimeting dus niet betrouwbaar..
Zal per verloskundige verschillen denk ik, dus zou het even navragen. Hier geen combinatietest gedaan, maar verloskundige maakten zelf elke controle, om de 3 weken, een echo (tot 20 weken, daarna om de controle). Daar keken ze ook alles steeds even na. Als ik wel combinatietest gedaan had zou deze echo daarvan overigens in het ziekenhuis zijn en niet bij de verloskundige. Maar de verloskundigen zien ook al veel.
Wat klopt er niet? En natuurlijk heb je wel iets aan alleen een nekplooimeting. Het is alleen niet het complete onderzoek. Dus even voor de duidelijkheid. Bij ELKE echo, kijken we dat wat te beoordelen is na. De nekplooimeting mag alleen gedaan worden door een gecertificeerde echoscopist(e). Maar de structuren mag door elke echoscopist beoordeeld worden, ongeacht de leeftijd van de foetus.